Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 20 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 193

Ålborg sportshøjskole - ridetrener

Hei!

Er det noen som har gått ridetrenerlinjen på Ålborg sportshøjskole, eller planlegger å gå den til neste år?
    ( http://www.sportshojskolen.dk/page387.aspx )

Erfaringer å dele?

Har et par venninner som har gått der. De var veldig fornøyde

Jeg har hatt denne i bakhodet det siste året, frister veldig til neste år.. men det blir da som et friår/folkehøyskoleår på en måte. Hva er opptakskravene egentlig? Klarer ikke få deg frem av siden bortsett fra LB i dressur eller sprang, men kreves det da dokumenterte resultater?

...og dekkes den av lånekassen?

dekkes av lånekassen hvertfall=)
    har kjempe lyst til å gå der, men må spare for å få med hestene mine først!
    mennesket ville vært slave om ikke hesten hadde gjort det til konge:)

Henriette-Den Mektige I Huset:p

Det er generelt MYE billigere å holde hest i Danmark enn i Norge. Bare greit å ha i bakhode :)

Jeg bor selv i Danmark og studerer her, men i Odense :)
    Fremtidens kiropraktor

Det dekkes av lånekassen ja, ingen opptaksprøve. Jeg kom selv inn og skulle egentlig gå der dette året, men så ble hesten min skadet, så jeg ble student.
    Vel, det blir jo på en måte et folkehøgskole år, men ikke helt. Iallefall på trenerakademiet på sportshojskolen må man ta en eksamen fordi man faktisk får en utdanning som ridetrener.

Skal gå der til neste år! (HÅPER JEG). Har iallefall søkt nå

^Hvordan gjorde du det med avmelding? Kan jeg søke, og så heller takke nei, eller er det bindende når jeg først har søkt?

Siter Opprinnelig skrevet av Guuroo Vis innlegg
    Vel, det blir jo på en måte et folkehøgskole år, men ikke helt. Iallefall på trenerakademiet på sportshojskolen må man ta en eksamen fordi man faktisk får en utdanning som ridetrener.
    Det er akkurat det du skriver her som gjør at det frister så mye. Har tenkt tanken på folkehøgskole til neste år, men kan jeg gjøre det samme og få noe igjen utdanningsmessig må jo det være supert.

Men jeg skjønner ikke helt det det står om LB - er det liksom inntaktskravet, eller nivået man vil være på etter endt år??

Slik jeg forstår LB-kravet må du ri på LB-nivå, men der står ingenting om krav til resultater, så da får en gå ut fra at det bare er for å vise at du må kunne være i stand til å ri LB. (er jo en forutsetning for å bli ridetrener at den kan ri, hihi :))

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg