Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Flyr på PegasusNebb Birgitte&Kongen sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Bilder
    11

Gaupen - støpe gummimattene til veggen/gulvet med gummi selv?

Har nå lagt ut Gaupen hengeren min for salg og kikker så smått etter ny henger. Men jeg ser jo at prisene har steget en del siden jeg kjøpte henger for 7 år siden :p Også syns jeg faktisk Gaupenhengerene er gode å trekke og hesten virker fornøyd når han har vært på tur.
    Det jeg da lurer på om er mulig; hvis man kjøper en ny Gaupenhenger, er det mulig å støpe gummimatten fast i gulvet/veggen (og i prossesen gjøre den "vanntett") med flytende gummi selv?
    Hvor får man evt tak i slik flytende gummi/noe sted man kan dra å få gjort dette?
    Mulig dette er helt svada, men falt meg inn og fant ut at jeg taper ingenting på å spørre om noen vet
    Nebbi frá Efri-Gegnishólum

Er det ikke litt skummelt å gjøre den tett inni? Det vil jo komme til vann fra undersiden, og da blir det vanskeligere å inspisere om man ikke har grav selv. Men det har du kanskje?

Vi kjøpte bare ny matte, og tettet med tek7 rundt. Trebunn i henger er og blir second hand :p

De nyeste Gaupen har kanskje ikke trebunn?
    Livet leves forlengs og forstås baklengs

Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Bilder
    11
    Jo, er finérbunn på de nye også.
    Tenkte også på det med vann fra undersiden, men sånn som jeg ser på den jeg har nå så er det utelukkende vann fra oversiden som har satt sine spor.

Hvordan virker det å tette med tek7?

Det holder tett det, altså. Kommer nok an på hvor tykk matta er, den vil sikkert "bølge" seg lettere hvis den er tynn, og da slipper vel kantene raskere. Da vi skiftet gulvet i vår, var det bak de største råteskadene var.

Nå har vi dobbel bunn, og mettet alt vi kunne i enden på begge platene med beis.
    Livet leves forlengs og forstås baklengs

Jeg vil sterkt anbefale å ikke tette igjen, finerplater (treverk) bør tørkes helt og holdent ved vedlikehold.

Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Bilder
    11
    MacGyver; selv ikke en splitter ny en som ikke har fått muligheten til å bli fuktig? Og hvordan er det best å få tørket et slikt gulv 100% når den står utendørs 365 dager i året?

Men den vil jo kunne tørke fra undersiden? *funderer* Den vil fremdeles være åpen..

Det som vil være forskjellen er jo at det ikke kommer vått oventifra...forutsett at detn var helt tørr da jobben ble gjort da...
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Bilder
    11
    Tanken er å evt gjøre dette med en fabrikkny Gaupen, som ikke har hatt mulighet til å bli fuktig enda.. Sånn rett fremfor nesa mi så kan jeg ikke se hvorfor dette ikke skal fungere? Men det er jo derfor jeg spør, dette er ikke noe jeg kan noe om :p

Evt ta ut mattene fullstendig og støpe helt gummigulv isteden..
    Sist endret av Birgitte&Kongen : 26-09-2011 kl 13:11

Jeg ville ikke anbefalt å støpe gummigulv. Det er vanskeligere å oppdage begynnende råte på slike gulv, og jeg har hørt ett par halvskumle historier når det gjelder støpte gummigulv (uten aluminium under). Vår henger har støpt gulv og jeg stoler såpass lite på det at vi nå skal skifte hele gulvet å få lagt inn aluminiumsplate i tillegg til vanlig plate, og så ha løs matte på toppen (med fester).

Siter Opprinnelig skrevet av Bitten&Betty Vis innlegg
    Jeg ville ikke anbefalt å støpe gummigulv. Det er vanskeligere å oppdage begynnende råte på slike gulv, og jeg har hørt ett par halvskumle historier når det gjelder støpte gummigulv (uten aluminium under). Vår henger har støpt gulv og jeg stoler såpass lite på det at vi nå skal skifte hele gulvet å få lagt inn aluminiumsplate i tillegg til vanlig plate, og så ha løs matte på toppen (med fester).
    Du tror ikke hengeren blir for tung med aluminiumsgulv i tillegg?
    Lykkelig islandshesteier til
    Frída fra Lofossen og Glitnir fra Bjørkvang.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg