Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Stjernas Moyra, fra føll til voksen hest

Føler at drømmehesten min fortjener eg egen liten tråd, der jeg kan få vist fremgangen som hun har gjort fra sommeren 2007 da hun ble født og til nå:)

Lille reka ble født en mnd før termin, 07/07-07.

Ettersom jeg ikke trodde gamlemor kom til å følle enda, var jeg bortreist og greide ikke komme meg hjem før føllet var 3 dager gammelt.
    Det gav meg problemer i ihvertfall en mnd, ettersom føllet ikke stolte på mennesker og gamlemor var EKSTREMT overbeskyttende og ikke lot noen komme bortil.

Det var bare å bite tenna sammen, holde på i en evighet hver dag for å få tak i dem på beite og bare børste, børste og atter børste for å venne lille føllis med at mennesker er greie vesener.
    Supert av føll fort blir nysgjerrige, så det ble lettere og lettere etterhvert å få kontakt med den lille. Så fort det lot seg gjøre ble hun introdusert for grima også!

Sliten Moyra etter litt trim på beitet en varm sommerdag
    KALDBLODSPOWER<3

Heldigvis ble vesla fort folkekjær, ihvertfall til meg.

Allerede 3 uker gammel bar det ut på en 7 timer lang hengertur(!).
    Ferden bar oss til Trondheim, der matmor hadde fått seg jobb. Turen gikk over all forventning, vesla brukte mesteparten av turen til å ligge og hvile. Flinke mamma'n stødig som et fjell på hengern, så ikke fare for at hun ble tråkket på.

Få uker etter at vi flyttet til Hårstad Hestesenter viste denne lille at hun hadde is i hodet! Det var mye på Hårstad som ikke var føllsikkert, så den vesle greide da fint å løfte paddockporter av hengslene og tre de over hodet! Ingen grunn til uro, vesla bare snur seg mot matmor, med et blikk som sier; kan du vennligst få denne dingsen av meg?
    Men veslas eventyrlyst fikk følger etterhvert...
    Paddockene hadde tykke metallvaiere kledd med plastikkrør som skiller, og hun greide da altså å surre fast hodet og ene bakfoten mellom 2 slike... Ikke spørr meg hvordan, fikk ikke sett det heller da jeg satt på jobb. Hun tok det med stor ro, der hun lå på rygg. Men hun fikk et temmelig stort skrapsår på ene bakfoten som ble betent. Penicillinkur måtte til, og det ble i sprøyteform i 14 dager. Trodde dette skulle by på problemer men tvert imot! Føllis står helt i ro med ørene toppet fremover mens jeg stikker penicillinsprøyter, og å bli spylt i vaskespilt er da null problem!
    Jeg begynner for alvor å bli forelsket<3

her har hun fått sin daglige dose medisin.
    KALDBLODSPOWER<3

I en alder av 8 mnd skulle tømmekjøring læres... Den første timen kan ikke kalles vellykket, haha

Men det ble det bedre etterhvert! Her 1 år og 3 mnd.

KALDBLODSPOWER<3

Salen måtte bare prøves, og vesla bryr seg fint lite om den!:) Her 1 år og 7 mnd.

Sjeker ble testet i en alder av 2 år om 8 mnd
    KALDBLODSPOWER<3

Våren vesla begynte å nærme seg 3 fant jeg ut at tiden var inne for å prøve å sitte på. Hesten kunne ikke tatt dette mer med ro! Snakker om å ikke reagere i det hele tatt, så det ble 2 runder på ridebanen etterfulgt av en haug med ros:)
    Utover sommeren kom hun inn i en vekstperiode, dermed ble det besluttet av hun fikk et friår både pga vekst, og skolegangen min.

Slik så hun ut sommeren som 3, da hun fikk fri.

Nå i sommer har vi endelig kommet igang igjen! Merker at hesten er klar for det nå, både i kropp og i sinn! Vi fikk også prøvd oss på utstilling på Nossum i august, det var utrolig spennende!:) Jeg skulle nok ha tatt det litt mer serriøst og trent henne mer før utstillingen, for det ble litt trekk for manglende muskelmasse. Men ellers veldig fornøyd med innsatsen hennes.

Nyter livet på beitet i sommer

Nyter lunsjen sin under utstillinga
    KALDBLODSPOWER<3

Tusen takk, jeg er helt enig med deg!
    KALDBLODSPOWER<3

har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    34
    Bilder
    6
    Nydelig nydelgi :)
    zinka mii<3 og Baronen hjemme igjen

Husk: En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie.. :P

Så fin hest:)
    Christine og Besta sin hjemmeside:)

Hvil i fred, Sprite Girl<3 03.09.92-13.01.12

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg