Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Bildetråd ~ Støpte høver.

Hei og hopp!

Jeg trålte litt gjennom forumet og unne ikke finne en slik tråd. Så starter heller opp en.
    Rett meg hvis det er feil:)

Her kan dere dele bilder og erfaringer med støp, altså høver med støp:)
    Hesten min har nettopp fått det på høvene siden det var så dårlig kvalitet på dem, så hun reiv bare av skoa da vi ikke kunne feste nok sømmer. (oppspiste kanter, så 0 feste)

Her er før hun ble skodd og fikk støp. Ser jo helt forferdelig ut.

Under støpingen.

Og etter! Ferdig behandlet :) Og skal si det holder, så nå håper vi på frisk og rask hest med bedre høver når støpen har blitt helt borte :)

Nå er jeg spent på deres!:biggrin:

Dette har jeg aldri prøvd, bare sett andre bruke. Har selv vurdert det på min egen hoppe, da hun har slitt mye med knukkne og dårlige høver. Har andre bilder ? :) Før å etter bilder :)
    Tea Fra Haukali

Harneshaug
    Guest
    Det så jo riktig så bra ut :) Jeg har fått støpt på min fullblods også, det berget hele sommersesongen i fjor. Utrolig kjekt å ha slike kunnskaper og utstyr tilgjengelig! Tok dessverre ikke bilder, dumme meg :(

Siter Opprinnelig skrevet av CDH Vis innlegg
    Dette har jeg aldri prøvd, bare sett andre bruke. Har selv vurdert det på min egen hoppe, da hun har slitt mye med knukkne og dårlige høver. Har andre bilder ? :) Før å etter bilder :)
    Dette var redningen vår, ingen hov ingen hest vet du. Så jeg er så utrolig glad for at vi fikk dette gjort!
    Det som er viktig å tenke på i ettertid er at du ikke skal trene hardt, altså ikke springe eller hoppe så mye. Grunnen til det er jo at støpen er hardere enn selve hoven og vil da ikke gi etter for trykket sånn som hoven vanligvis gjør.

Har ikke så mange andre bilder, men om det er ønskelig så kan jeg ta noen flere av hvordan de er nå og hvordan de er:)

Hovslager
    Guest

Før støping.

Etterpå.

Og under.

Siter Opprinnelig skrevet av Hovslager Vis innlegg

Før støping.

Etterpå.

Og under.
    Kan du fortelle litt om årsak og hvordan?:)

Hovslager
    Guest
    Mye dårlig horn måtte vekk. Som man ser på øverste bilde vil det være svært smertefullt for han å gå med en slik hov.
    (Jeg har sett noen gjøre slik mot høver og bare latt hestene gå med det og det har ikke være noe pent syn).
    Erstatter vanlig horn, med vettec adhere og legger i vettec equi-pak CS på sålen, som en kile med mest bak for å gi støtte til kråka. Har man ikke hjertesko, er dette ikke en så verst plan B

Siter Opprinnelig skrevet av Hovslager Vis innlegg
    Mye dårlig horn måtte vekk. Som man ser på øverste bilde vil det være svært smertefullt for han å gå med en slik hov.
    (Jeg har sett noen gjøre slik mot høver og bare latt hestene gå med det og det har ikke være noe pent syn).
    Erstatter vanlig horn, med vettec adhere og legger i vettec equi-pak CS på sålen, som en kile med mest bak for å gi støtte til kråka. Har man ikke hjertesko, er dette ikke en så verst plan B
    Syns dette er spennende læring. Selv om man helst skal unngå at høvene blir så dårlige selvfølgelig.
    Hoppa mi skal vel skoes nå snart, så da blir det nok litt mer trimming foran også, er spent på hvordan dette vil gå!
    Hun sliter veldig med at høvene er myke og sprekker opp. Myke som smør som min hovslager sa.
    Håper det retter seg opp med riktig stell og vedlikehold selvfølgelig.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg