Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 22 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 217
    www.katrinefinstad.com Katrine sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lørenskog
    Alder
    28
    Bilder
    4

Hesten min er akutt syk.

Har syk hest i kveld, og vakthavende veterinær som kom for å se visste så vidt bak frem på en hest. Han brukte bortimot en time på å lykke på lunger og mage (etter tarmlyder og slikt) og gi sedering, og ringte deretter til flere andre veterinærer for å informere om hvordan hesten så ut, og hva som kunne være galt. Ikke klarte han å sette på en sånn munnjekk for å sjekke inn i munnen heller, denne måtte jeg instruere han i å få satt på(!). Å forhøre meg med andre veterinærer kunne jeg fint klart selv, uten å betale flere tusen kroner for å ha en veterinær på gården som allikevel ikke gjorde noe fra eller til.

Konklusjen etter 2,5 time er at det "ikke er noe klinisk galt med hesten, men at det er noe som plager han". Great. Føler på ingen måte for å betale for dette, hvor skal jeg henvende meg for å sende inn en klage? Betaler gjerne for de medisinene som er gitt (smertestillende og sedering), men ikke for en tjeneste jeg ikke har fått utført.

Forøvrig er problemet at han helt tydelig er plaget av noe, rister febrilsk med hodet opp å ned så leppa slenger, noenganger sidelengs også, akkurat som at han prøver å riste bort noe ubehagelig/vondt. Blåser tidvis i nesa. Ingen tegn til noe galt inni nesa eller inni munn. Spiserøret er rensket for sikkerhetsskyld. Rister mer når jeg leier på han, enn når han står stille. Det vil si: han prøver hele tiden å gå frem et lite skritt av gangen, men når jeg prøver å gå med han stopper han opp og strekker mula ned mot pakken og "låser seg". Helt merkelig oppførsel.

Noen ide?

Misunn aldri noen deres tilsynelatende lykke. Du kjenner ikke deres hemmelige sorger.

Hum Garsy var slik, fikk ikke noe normale svar så tok henne med til vet høyskolen, ble da sjekket over alt å sonde i nesa fant ikkeno feil, men kunne være pollen allergi, prøvde da ut tabletter men å få i en klok hest 6 tabl 3 ganger om dagen ble ganske tidkrevende og dyrt, hu nikker nå også når pollenet er som værst og gir seg litt utpå, er febrilsk nikking samt ser jo gal ut, når jeg rir, leier eller står i stallgangen/boksen. Men levd med dette i mange mange år.
    00000000000000000000000000000000000000000000000000 00C:\Users\Jan Andre\Pictures\2010-03-22\banner4.jpg
    Med Gamlemor Garsy gjemt i Hjertet<3

Har du evt en video av hesten?

Hva er det du vil klage på, egentlig? Jeg syns det høres ut som en grundig undersøkelse av en praktiserende veterinær, som attpåtil tar jobben sin så seriøst at han konsulterer flere kolleger før han konkluderer. Mange ganger ender en konsultsjon slik, ofte er det vanskelig, selv etter en grundig, klinisk undersøkelse, å komme fram til en diagnose.

Ideal Match whisket sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Fredrikstad
    Alder
    27
    Bilder
    18
    Er det ikke noe som heter fylkesveterinær ?

Men det mest riktige må være å kontakte mattilsynet, noe som er helt meningsløst, ettersom folka der er enda værre en veterinæren din.

Vis denne personen kaller seg veterinær så kan alle som har gått ett ukeskurs kalle seg det.

Rip Rambo 27.3.2006 - 21.10.2010
    Rip Tyson 30.11.2011

Selv om man ikke finner noe, så er det ikke sikkert vedkommende gjorde en dårlig jobb.
    Nå opplevde vel du veterinær som ukyndig, og er det du vil ta tak i?
    Har forståelse for den følelsen.

Er det forventet at alle veterinærer skal kunne hest? Disse dyrene skiller seg noe fra kyr etc.
    Kunne dette vært en smådyrsvet som var på vakt?
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Borte..... Helt lost goytil sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2008
    Sted
    Vinje
    Alder
    37
    Bilder
    2
    Hesten min gjorde noe lignende, dyrlegen min kom frem til at hun hadde en nerve i klem i hodet. Og at det var veldig smertefult, fant ingen synlige tegn på at det var noe galt. Hun ble slik når hun ble opphisset eller skulle noe, siden bevegelse ga mer press på nerven. Mennesker kunne få noe lignende og det var visst veldig smertefult.
    Mia, Sprettballo og Traktoren
    (Hjerte av gull, hjerne av ull)

Kiropraktikk...

Men glemte å svare på spørsmålet ditt :)
    Det er vel en veterinærforening du kan snakke med?
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

www.katrinefinstad.com Katrine sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lørenskog
    Alder
    28
    Bilder
    4
    Siter Opprinnelig skrevet av julnil Vis innlegg
    Selv om man ikke finner noe, så er det ikke sikkert vedkommende gjorde en dårlig jobb.
    Nå opplevde vel du veterinær som ukyndig, og er det du vil ta tak i?
    Har forståelse for den følelsen.

Er det forventet at alle veterinærer skal kunne hest? Disse dyrene skiller seg noe fra kyr etc.
    Kunne dette vært en smådyrsvet som var på vakt?
    Jeg syntes vedkommende var ukyndig når han brølte til hesten min fordi hesten ristet på hodet når han skulle undersøke den (hvilket var grunnen til at jeg kontaktet veterinær), når han ikke turte å måle temperaturen til hesten, hvilket medførte at hesten trodde det var skummelt, og ikke lot meg heller måle temperaturen, når han skulle feste munnjekken og måtte ha instruksjon av meg til hvordan den skal settes på og brukes, og sist men ikke minst når han brukte bortimot en halvtime på å sette sedering. Og selvsagt når han ikke svarte på et eneste spørsmål jeg spurte om, annet enn at han "var enig", eller at han skulle forhøre seg med en annen veterinær.

Jeg opplyste om hva problemet med hesten var når jeg ringte på forhånd, og spurte hva jeg kunne gjøre.

Osteopat kommer på mandag, kanskje hun har noen kloke ord!

Misunn aldri noen deres tilsynelatende lykke. Du kjenner ikke deres hemmelige sorger.

Siter Opprinnelig skrevet av Katrine Vis innlegg
    Jeg syntes vedkommende var ukyndig når han brølte til hesten min fordi hesten ristet på hodet når han skulle undersøke den (hvilket var grunnen til at jeg kontaktet veterinær), når han ikke turte å måle temperaturen til hesten, hvilket medførte at hesten trodde det var skummelt, og ikke lot meg heller måle temperaturen, når han skulle feste munnjekken og måtte ha instruksjon av meg til hvordan den skal settes på og brukes, og sist men ikke minst når han brukte bortimot en halvtime på å sette sedering. Og selvsagt når han ikke svarte på et eneste spørsmål jeg spurte om, annet enn at han "var enig", eller at han skulle forhøre seg med en annen veterinær.

Jeg opplyste om hva problemet med hesten var når jeg ringte på forhånd, og spurte hva jeg kunne gjøre.

Osteopat kommer på mandag, kanskje hun har noen kloke ord!
    Enig med deg, slik behandling bør inn rapporteres til høyere hold! Han burde får seg en reprimande i det minste, for slik behandling og dårlig behandling av både pasient og kunde. Kontakt den Norske Veterinærforening og forhør deg om hvordan du skal gå frem for å legge inn klage på en veterinær.
    God bedring til hesten din, håper osteopat kan hjelpe :)
    R.I.P. gode herlige Kelly-gutten min... Glemmer deg aldri...

FOTOGRAFI, blogg på Hest.no, og hjemmesiden til kennelen min.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg