Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Hovbukk

Hovbukk

Jeg har foreldre som i perioder bor i Canada.

Jeg er nå på utkikk etter en god hovbukk for når jeg skal pusse bena til hesten :)

Har dere noen gode forslag til hva jeg skal be dem om å lete etter/kjøpe med?

Hva heter slikt på engelsk, samt hvilke merker og modeller vil dere annbefale?
    USA dollar er jo rimelig langt nede nå, så greit å kjøpe pr. dags dato

Hovslager
    Guest
    Hoof jack

Hoof Jack ja, importerte vår fra USA, kom på 1500 kr alt inkl...

Tips: Tiltema og bilbukk. Fungerer knall fikk jeg beskjed om, og billig :)

Det kalles hoof stand på engelsk, og Hoof Jack er et merke.

Jeg har i påvente av å få råd til et ordentlig stativ kjøpt en verkstedbukk som faktisk fungerer overraskende godt.

Det er denne typen, der det ikke er åpent under men det er sånne "streker" mellom hvert bein. Noe som gjør at jeg kan stikke foten inni der og da både tråkke på "streken" for å holde den stabil men også enkelt flytte på den ved behov om f.eks hesten flytter på seg eller jeg føler for å justere stillinga.
    Dan Guerrera sa at "den der må du da slite med", men ble imponert over hvor fullgodt den fungerte da han studerte hvordan jeg brukte den. Eneste den ikke funker til er å legge beinet bakover på den, men det er ikke noe jeg egentlig savner.
    Snes for øvrig også at det er mye mer kroppsvennlig å kunne tråkke under, enn å måtte tråkke på den runde plata. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger ene foten min har sklidd unna når hesten drar i foten og jeg følger med, og det lyner jo i bekkenet.
    Shirehester i Vinterland

Ja, jeg har forresten bare brukt en liten, halvrund plate og tapa den fast på toppen med sølvtape for å en jevn flate uten de kantene som stikker opp.
    Shirehester i Vinterland

LisaFi
    Guest
    Har du bilde av løsningen din Ingeborg? Tror jeg har sett noe lignende, og har noen ideer. Tror ene hovslageren jeg har brukt har laga et stativ for å legge beinet bakover i også, ved å klippe av et passende stykke av en kraftig surrestropp og feste til toppen. Hestene liker det i alle fall.

Siter Opprinnelig skrevet av LisaFi Vis innlegg
    Har du bilde av løsningen din Ingeborg? Tror jeg har sett noe lignende, og har noen ideer. Tror ene hovslageren jeg har brukt har laga et stativ for å legge beinet bakover i også, ved å klippe av et passende stykke av en kraftig surrestropp og feste til toppen. Hestene liker det i alle fall.
    Kan sikkert ta et bilde en dag, men det er ikke store greia. Se bare for deg at jeg legger en flat trebit oppå der, ogtaper fast for å få en flat flate.
    Kunne sikkert modifisert fram en løsning for å legge beinet opp bak, men den er for lav for det. Låner min venninnes stativ om jeg MÅ hvile et bein på noen hester.
    Shirehester i Vinterland

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg