Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 25
    Det aller beste du kan gjøre om du trenger hjelp er nok å finne en kusk som kan kjøre et jobb med hesten. Bruker du en kjent og rutinert kusk er de utrolig dyktige på å fortelle deg om du må balansere annerledes eller om det er noe annet som er problemet, de ser det med en gang.

Men jeg er fortsatt interessert i å vite hvordan en skal se balansering utfra hvordan hesten løper opp eller ned :)

Det er absolutt et godt tips å få en rutinert kusk til å teste henne for deg :) Eller få henne filmet når hun traver for å se om balansen er feil. Du kan også se på hvordan hun sliter høvene at balansen der er i orden :)

Siter Opprinnelig skrevet av CecilieS Vis innlegg
    Lurer på hva som var meningen med den bakketesten jeg :) Hvorfor trenger hesten busser om den traver bedre nedover?
    Jeg ble fortalt en gang av en som skor ganske mye travere at en hest som fungerer bedre oppover trenger mer vekt forran og en som fungerer bedre nedover trenger mer vekt bak. Sikkert andre teorier rundt det, men det var ihvertfall hans :)

Hadde vært fint om man kunne slutte å sko med bakgrunn i teorier og heller holt seg til kunnskap.

Derfor er det bedre å teste med bussere enn å spekulere med skoing i første omgang :)

Ikke uenig i det Cathrine. Men det første burde være å sjekke at alt er på plass som lengde tå, høyde drakter, sur stråle, benstilling, filming (helst med høyhastighet kamera), muskelsetting, låsninger osv før man begynner å eksperimentere.

Absolutt, og stort sett pleier det å være at de rett og slett ikke er sterke nok til å trave fortere eller så kan det være noe problemer i kne, kode el. De trenger ikke nødvendigvis å være halte, men det kan slå godt ut på en bøyeprøve likevel.

Akkurat å sette på en hest busser for å se om hesten flyter bedre er vel helt ufarlig og veldig greit å gjøre. Blir litt i overkant når man blir rådet til alt dette Balaton nevner før man kan sette på et par busser for en kjøretur. Hva gjør du mellom varming og løp a Balaton, dersom hesten plutselig er litt rullete? Stryke, ringe norsk hovslagersenter og sende den med første transport?

Hva gjelder bakker så har jeg ikke hørt om dette som noen test på om hesten bør endres balanse på, men det er jo ofte slik at dersom de fungerer dårlig oppover så er det bak (ofte knær) og dårlig nedover så sitter det foran.

Hva gjelder bakker så har jeg ikke hørt om dette som noen test på om hesten bør endres balanse på, men det er jo ofte slik at dersom de fungerer dårlig oppover så er det bak (ofte knær) og dårlig nedover så sitter det foran.
    Ja, men da snakker vi vel ømheter og ikke balansering?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg