Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 15 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 148
    Harneshaug
    Guest

Engas Albertino

Da er Lille Albert trygt hjemme og man kan gå offentlig med egen tråd. De inne på Senior vet om dette men han må få sin egen tråd synes jeg :)

Jeg har da kjøpt meg NV åring etter Engas Alberthe mf. Dolomitt og Blue Hors Rush Hour.

Sunniva stikker om 2 år av med min elskede Mammut og da er denne klar for innridning. Den er etter dressurblod men regner med den klarer 110-baner selv om og noe høyere enn det tror jeg ikke min gamle skrott tør om noen år

Det gikk ganske så fort da jeg så denne på Finn

Jeg ble rett sjarmert og ordlyden i annonsen trigget meg litt. Den gikk "billig" pga en del issues og veldig vár type.
    Ringte Kady Besseberg og vi fant tonen umiddelbart hvorpå det ble litt mailing frem og tilbake.
    Jeg skulle jo hjelpe Birre å kjøre Dalton til sommerbeite i Ålesund og dermed var det en del dører som åpnet seg.
    Kjøpte flybillett til Oslo onsdag, fikk et koselig besøk på kjøpet og jeg og Birre pakket Daltonen på hengeren for å dra ned og besøke Albert.
    Kjøp ble bestemt og de 2 herrene fikk bli kjente torsdag før vi startet turen til Ålesund fredag.
    Albert labbet rett etter Onkel Dalton på hengeren og begge hestene stod musestille på den 11 timer lange turen oppover.
    Pga missforståelser så lastet vi hestene av feil sted kl 22 om kvelden i Ålesund og ikke snakk om at vi gadd å ha dem på henger igjen dén kvelden så de fikk stå til lørdag.
    Da lastet vi, hvorpå begge hesten tuslet på så rolig og fint til ny plass.
    Jeg hadde trening og stevne som jeg var leder for den helga og måtte forlate Albert i Utvik sammen med Dalton hos Annett.

Etter stevnet søndag dro jeg og Line og hentet knotten og tenkte at jaja, stakkars hest. Hadde ikke før fått ned lemmen så valset han ombord !!! Mutters alene og Onkel stod igjen på sommerbeitet sitt.
    Så har han stått hos Line og Bendik til i dag og jamen labbet han ikke rett på igjen. Så i natt er hans aller første natt hjemme på Harøya.
    Han tar imidlertid det meste med knusende ro så lenge han får mat, vann og sine tilmålte timer med søvn

Verdens kuleste og mest avbalanserte åring. jeg har enda ikke vasket jakken jeg har brukt hver gang jeg har møtt han. Han kjenner meg faktisk igjen på den og lukta, artig type.
    Legger seg ned hver natt i ny boks og likevel snorksover han.

Vi har allerede hatt på dekken for første gang, det gikk så fint at. Skummelt var det men han kopierer væremåten min så fort og det er tydelig at han har mye tillit.
    Han er innmari nysgjerrig også og det snur jeg jo til min fordel
    Magen er ikke kult å bli børstet på, man skal ikke stryke opp bak ørene, vann er :shock: når det ikke er i vannbøtta og han har en liten øyeinfeksjon. Ellers er han bare så gromherlig og alle småting skal vi nok få plukket fort av.

Innmari gøy å få trene hest fra bunnen av når de er vare og lett påvirkelige!

Det har jo vært grisevær de lux og han er enda føllmage og vinterpels, litt skeiv og skakk som åringer skal være, men etter en god skrubb med børstene ble han i alle fall litt blankere ...
    Dobbel dose ormekur, øyesalve og god mat så blir han fin.

Jeg er ikke snauere enn at jeg hadde han med på tur i dag som håndhest Her kjører vi på!! Han var kjempesøt da, Mammut var sur som ei månedsgammel vaskefille men det får han bare lære seg til. Blir mye påheng framover.
    Vi red forbi vindmøller, traktorer, kyr og ymse... Sang så jeg er stemmeløs jeg, han likte spesielt god den til Chris Medina "What are words" :cool:

Har ikke fått sluppet han på beite enda, skal ut og gjerde nuh! så kan ikke drasse rundt stort fotokamera når man skal ha fokus på håndtering, derav mobilbilder.
    Men lover å følge opp her og spamme mye etterhvert som ting skjer og han utvikler seg.

Han er da forøvrig 1 år den 6 juni og allerede like høy som Mammuten :o
    Han har forøvrig godt eksteriør så vidt jeg kan se med LANGE kraftige bein, digre ledd, blir av den litt tyngre typen og de som kan dette sier han blir en STOR hest. For min del trenger han IKKE runde 170, det blir bare ball å snu på omhopping :p

Harneshaug
    Guest
    Nå er han og Mammut blitt venner.

Niiinen måtte jo selvsagt å hilse på

Etter en god omgang med skrubben kommer pelsen seg...

Hvem er hvem? hihi

Dummy see, dummy do. mallilen sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Brandval
    Alder
    36
    Så herlig, Helen! Gratulerer med ny hest, måtte småtten bli alt du ønsker :)

Super Moderator Wendy-J sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Sande i Vestfold.
    Alder
    30
    Bilder
    33
    For en sjarmerende hest! Gratulerer så mye!
    The severity of the itch is inversely proportional to the ability to reach it.

Så fin han er! Gratulerer så mye! :)

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Gratulerer med unghest!!! Kjempekjekt å forme de selv, så dette blir nok drømmehesten :)

Grattis nok en gang!! Unghest er så utrolig gøy å holde på med. Når en først har begynt med unghest vil en aldri gå tilbake og kjøpe voksen hest :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

SUPERGRATTIS til deg
    Skal bli såååå spennende å høre om Albert fremover
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Grattis igjen!! Dette blir supergøy:) Ikke noe kan måle seg med de man har hatt fra de er små.
    Den som kun tar spøk for spøk,
    og alvor kun alvorlig,
    han og hun har faktisk
    fattet begge deler dårlig. Piet Hein
    bloggen min

Grattis, Helen!
    Nå må jeg begynne å følge med på unghest-tråden også.
    Har liksom ikke sett så mye på den, siden min hest knapt kan kalles unghest - baaare 27 år - i dag.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg