Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 27 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 261
    Finner flere på Carola og Carolien men ingen med 15 etter. Men det er umulig å si hvem av disse det er og se stamtavle hvis jeg ikke har registreringsnr, eller navn på mor eller far. Evt. når er hesten født??

For det vatr mange med dette navnet... har du flere opplysninger?? Er det din hest??

*Lukas* Miraz sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Oslo, 22 år
    Alder
    31
    Bilder
    4
    Nei, det er moren til min hest..Hun var ca 19 år gammel i 2006, så er vel født omtrent i 85 +/- ...Problemet er at eg ikke vet hvem hun er etter, eller hennes fulle registreringsnavn...
    Solfrid&Linnie&Lukas

Er det en papirløs frieser?? Hvor har du kjøpt den??

Har du ikke faren sitt navn heller?? Hvis Carolien er reg. skal jeg nok finne henne..

*Lukas* Miraz sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Oslo, 22 år
    Alder
    31
    Bilder
    4
    Den er ikke ren, 3/4 frieser, 1/4 oldeburger..Kjøpte han i Danmark for 1 år siden..Moren er ren, men faren er 50/50..Gjør ikke meg så mye da eg ville ha en brukshest og ikke til utstilling osv, men syns jo det er litt kjekt å se på slekt bakover, selv om den ikke er ren.. Har sendt mail til tidligere eier om han kunne sende stamtavlen til moren, men greide ikke helt å tyde skriften, så vet ikke om han har fått mailen...Tenkte å ringe han om eg ikke får svar snart..De kaller hun Carola, har søkt på allbreedpedigree.com, der er det en Carola og en carolien, en av dem etter Fokke..Men kan jo være noen andre også..Er det ikke slik at friesere må ha samme forbokstaven så gjelder det året de blir født? Er det nettopp innført? Om det har vert slik lenge er det jo mulig å finne årstallet pga navnet, om da ikke C er en gjengangs bokstav..Fant en del på C som var født i 82, det kan kanskje stemme...

Men takk for at du sjekker, ikke anstreng deg for min skyld, det er ikke så viktig:)
    Solfrid&Linnie&Lukas

jo de skal følge året..Det har alltid vært sånn. C er et 82` år så hvis hesten er født i 85 så tviler jeg på den har papirer den heller.. Det kan jo hende..

Det er mye lettere om de gidder å sende registreringsnr på moren. Så er det lett å finne stamtavla.. Å lete ut fra navn når fødselsår og navnet ikke er 100% er ikke så lett.

Kan du skaffe reg. nr på moren?? det står i stamtavlen.
    Men må bare si at jeg fraråder meget sterkt å avle på denne hoppa om du har planer om det.

*Lukas* Miraz sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Oslo, 22 år
    Alder
    31
    Bilder
    4
    Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Men må bare si at jeg fraråder meget sterkt å avle på denne hoppa om du har planer om det.

Det er en hingst, så ingen fare..Men når den først er blanding, så kunne det vert verre blandinger enn frieser/oldenburger, da frieser først var en av rasene som først var brukt i oldenburger avl, og deretter oldenburger i frieseravl, da frieserrasen var inne i sin "krise"..Ikke at eg er tenkt å avle, men en blandingshest av de rasene kan være vel så god bruksmessig, som en ren en..Det var hingst/senere vallak eg ville ha uansett, og å forsøke å kåre en frieserhingst er en vanskelig prosess, så utstilling ville nok ikke vert et tema likevel..Selv om vallaker kan stilles også..

Hun hadde stamtavle, han var litt "surrete" så er godt mulig hun er en 82'er, gammel var hun vertfall..

Slenger inn et par bilder av han, utseendemessig så ligner han vel mest på en frieser..Men han er bare 1,7 år, så mye kan skje:)

Kanskje han er litt edel..men ikke gamle karen heller..
    ble kanskje litt spamming dette..
    Sist endret av Miraz : 20-02-2007 kl 21:10 Årsak: for å fikse bildet
    Solfrid&Linnie&Lukas

Blir spennende å følge utviklingen på ham her.. fin var han.

stressa kjærring! absinthe sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2006
    Sted
    hortemo,25 år
    Alder
    35
    Bilder
    6
    om du kunne sett om du fant en dansk varmblods med navn Duelunds le cabale eller noe i den duren? er hesten til venninna mi, og hun aner ikke noe om stamtavla hans...

Ident 9907992
    Avlsforbund DRF
    Land Danmark
    Navn DUELUNDS LÉ CABALE
    Fødselsdato 01-01-1999
    Køn Vallak
    Farve brun
    Registreret som konkurrencehest pr. 3. februar 2005
    Ingen DRF-resultater

Dette var alt jeg fant.. ingen papirer på denne hesten desverre..

Men det finnes jo et stutteri som oppdretter shettiser.. Det er veldig mange hester som heter Duelunds .... et eller annet.. Har funnet 30 shettiser med Duelunds navnet fra samme oppdrett.. på hestedata.
    http://www.stutteri-duelund.dk/

Men den slekta heter Familien Steiniche og jeg tror egentlig ikke det er dem Le Cabale kommer fra. Eller bic mac som den kalles? noe annet som jeg stussa litt over er at det også finnes 3 Danske varmblodser i DK som er registrert med navnet Duelunds .... og alle dem kommer fra samme oppdretter: Mia Duelund.
    Tror jeg skal klare å finne henne å finne ut noe på din hest og..

Det andre er at disse tre hestene har samme mor.. Litt rart hvis det skulle være en fjerde hest med dette navnet som IKKE kommer fra samme oppdrett. Og da har vi morens navn..

De 3 hestene av DV rase er disse:

Ident 208333DW0601599
    Avlsforbund DV
    Land Danmark
    Navn DUELUNDS MISS CORNELLI
    Fødselsdato 04-04-2006
    Køn Hoppe
    Farve brun
    Opdrætter Mia Duelund
    Far Ident: DVH 814
    Navn: CORRATUS
    Født: 01-02-2000
    Mor Ident: DS 11324
    Navn: SENTINA Z
    Født: 20-02-1992
    Morfar Ident: DVE 362
    Navn: ROYAL Z II
    Født: 20-04-1985

Ident 208333DW0505743
    Avlsforbund DV
    Land Danmark
    Navn DUELUNDS LOUSENZA
    Fødselsdato 05-05-2005
    Køn Hoppe
    Farve brun
    Opdrætter Mia Duelund
    Far Ident: DVH 811
    Navn: LOUVRE S
    Født: 27-04-1999

Ident 208333200305663
    Avlsforbund DV
    Land Danmark
    Navn DUELUNDS CA'ROYAL
    Fødselsdato 03-07-2003
    Køn Hingst
    Farve brun
    Opdrætter Mia Duelund
    Far Ident: DVE 521
    Navn: CARANO
    Født: 22-06-1991

Jeg kan forestille meg uten å være helt sikker at denne hesten kommer fra samme oppdrett (som en av de første siden den er fra 1999 og de andre er fra 2003-2005-2006) og at dens mor kanskje er Sentina Z men har brukt en ukåret hingst. Kanskje for å teste ut om hennes fruktbarhet?? eller om det ble bra føll.. og kanskje derfor ikke har reg. han med papirer, men etterfølgende halvsøsken er registrert??

Skal jeg kontakte Mia Duelund å høre om hun kjenner hesten???

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Stamtavler
    Av Lille Rød i forumet Islandshest
    Svar: 26
    Siste innlegg: 20-02-2012, 02:43
  2. Å lete etter hestens fortid
    Av lafutura i forumet Avl og oppdrett
    Svar: 30
    Siste innlegg: 06-04-2009, 23:48
  3. Stamtavler i Nederland
    Av Gitte&Kongen i forumet Etterlysninger
    Svar: 15