Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 46
    Siter Opprinnelig skrevet av Torhild Vis innlegg
    Sprangstevne i morgen med Valeska, hvor vi skal debutere i 110 :)
    Grugleder meg
    Hvordan gikk det?

Da begynner ting å løsne i heimen her. Hoppet faktisk metern i går, noe jeg er såå stolt over. Var bare travhopping og veldig trygt og godt, men over kom jeg uten dramatikk. Og jaggu måtte han bruke rompa si for å komme seg dit også. Er så fornøyd med han for tiden, selvom han er littegranne sprek til tider.

Siter Opprinnelig skrevet av RebeccaK Vis innlegg
    Da begynner ting å løsne i heimen her. Hoppet faktisk metern i går, noe jeg er såå stolt over. Var bare travhopping og veldig trygt og godt, men over kom jeg uten dramatikk. Og jaggu måtte han bruke rompa si for å komme seg dit også. Er så fornøyd med han for tiden, selvom han er littegranne sprek til tider.
    Høres morsomt ut! Du skal i det minste være glad for at du har en hest som går litt fremover, for det er mye bedre enn å ha en hest som så vidt gidder å ta i det lille ekstra.

Sabrina med en tulling Wilisia sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Fikk litt småtips på forrige treningen (opp i lett sits, holde om med beina og rid ut svingene). Var på treningstevne på torsdag og var feilfrie i både 90 og 1m, så veldig fornöyd med stjerna Håll meg til planen og da var hun i veldig fin balanse og veldig rolig, men jeg traff knappt på noen steg i 1m så må jobbe mer med og finne en bra galopp!

Hellu:) Tar steget inn i tråden og spør så dumt som, er det lurt å bruke kopper på frembeina for å skåne kronrand og hov? *ny i gamet*

Ja, hvorfor ikke.. Jeg er for å bruke beskyttelse som ikke hemmer hesten, men som fungerer som en billig forsikring.
    Spesielt hvis man har en hest som er fersk innen sprang, kan koppene beskytte mot evt slag som kan
    virke skremmende for en unghest. I tillegg vil de beskytte hvis hesten glir f.eks med brodder.
    Selv bruker jeg ikke kopper på en voksen hest som er vant å hoppe, på tørt underlag, men er det snø eller
    bløtt har jeg gjerne koppene på.

Siter Opprinnelig skrevet av Camilla & Loke Vis innlegg
    Hellu:) Tar steget inn i tråden og spør så dumt som, er det lurt å bruke kopper på frembeina for å skåne kronrand og hov? *ny i gamet*
    Kommer jo litt an på om hesten trenger det. Personlig er jeg ikke et fan av å bruke mer utstyr enn nødvendig. Du finner ganske raskt ut om hesten trenger det vil jeg tro :)

Oki, takk for svar:) For vi prøvde å hoppe litt her forrige uke og jeg syns han fikk "slagmerker" ved kronkranden (han er ganske fersk i gamet han også og klinker bommene med frambeina). Men kan være fullt mulig at de bare såg annenledes ut pga kulden. Pleier ikke bruke noe på beina hans til vanlig :)

Sabrina med en tulling Wilisia sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Ville brukt det for sikkerhetskyld om du tror du ser slagmerker ved kronranden. Rir selv med kopper nå når hun går med brodder :)

Noen som har en liten sprangbane de kan tegne for meg? Skal være i en liten ridehall 20*40 meter. Tenkte ca. 4 hindre og 7-8 sprang. Kryss, rekk, oxer. Helt ok rideveier, men gjerne så må må opprettholde konsentrasjonen.
    Kan godt være med bommer etc også.

Noen forslag?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg