Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 41 til 46 av 46
    og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Har meldt meg og L'Aristo på stevne på søndag. Har ikke startet sprang med han siden april i fjor, for han fikk en hovbyll i mai, og fikk da tidlig sommerferie. Tok han inn etter sommerferien, og satte han i gang, og så brakk jeg hånden i høst, og da ble det enda mer ferie på han.
    Føler oss ikke helt klare, da jeg er begynt å plukke litt før hinderne, men pytt. Har gått ned en klasse, og starter bare 0.90 og 1.00 så satser på at det går bra.

Men måtte le når jeg leste kommentaren på invitasjonen; "Ved frost på utebane vil det bli arrangert puleoppvarming for klassene inne i ridehallen." Øhhh... tror jeg dropper den oppvarmingen....

Siter Opprinnelig skrevet av Torhild Vis innlegg
    At de dekker hestelisens, trener og stevner ville jeg sagt også. Hva går ponnyen av klasser da?
    Okei, ja det er trener og alle utgiftene med stevner jeg tenker. Det er snakk om LB og LA kat 1.
    Så ikke de enorme greiene, men rytteren har ikke startet noe tror jeg, bare ridd treninger med lånte ponnier. Stevnene vil ikke være av de lengst vekke heller, men type Bergen, Haugesund og Karmøy :)

Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    26
    Bilder
    8
    Jeg planlegger å hoppe bittelitt i helga, og tenkte å sette opp to kryss, med to eller tre steg i mellom. Hesten er en fjording, altså en stor ponni. Hvor langt blir da et steg, sånn ca? Og jeg tenkte først å bare galoppere gjennom (altså over med bommene på bakken som galoppbommer) bommene på bakken, trenger jeg da å endre avstandene, eventuelt til hva?
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Her finner du en grei avstandstabell:
    http://moss-rideklubb.no/wpress/?p=1117

To galoppsprang mellom hinder er 9,50- 9,90 m, og 3 sprang er 13- 14 m. Men har du lave hinder kan du korte inn avstanden litt.
    På stuss er det vel 2,5 m som gjelder på ponni.
    Ja, du må endre avstanden om det bare skal være galoppbommer- et steg over hver bom, men har du lengre avstand (flere galoppsteg i mellom)
    kan du klare det uten å endre så mye.

Er du usikker på avstander, er det et tips å skrive ut en slik tabell og henge den opp ved ridebanen. =)

Hei, veldig lenge siden jeg var inne her, og ser at mye er forandret.
    Lurer på om noen kan gi meg tips her?
    Min datter rir en New Forestponni på 10 år. Hun kom fra Danmark før jul (ikke vi som eier henne) med skarpetannspisser og sår i munn + lange høver.
    Hun er super søt i stallgangen, har fantastiske steg, men er ei frøken som er veldig skvetten, speielt ille når det blåser mye.
    De som eier henne trodde de aldri skulle få et bitt inn i munnen hennes, men så satte datteren min seg på henne, og var så varsom og jobbet henne så bra at nå suger hun på bittet og går fantastisk. Er bare framgang å se, bortsett fra en ting, og det er her jeg håper noen kan gi meg noen tips.
    Hun er livredd bommer, bråstopper og kaster seg tilbake når vi skal prøve å skritte over en bom. Vil heller trave/galloppere over, altså komme seg så fort som mulig over bommen. Vi har kommet litt på vei, vi tar det sakte.
    Datteren min har noen ganger rett og slett gått av og leid henne over, satt seg på igjen, og da har hun gått over. Og små gulrot biter har vi som belønning.
    Hvis vi rir i skogen, og det ligger en trestamme over stien, ca 40 cm høyt, ja da går hun over.
    Jeg tror hun har blitt utsatt for noe fælt som gjør at hun reagerer slik hun gjør, om det er barring eller om hun har styrtet. Noe må ha skjedd... :-(
    Det med at hun stopper når vi kommer i skritt, det gjør hun hver gang. Trave er lettere....
    Og hva kan gjøres?
    Stegene for dressur har hun absolutt, men sprang ser håpløst ut.
    Er det noen som har vært borti lignende, og som har noen smarte/kreative løsninger når sperrene hennes er slik de er nå?
    Håper noen kan svare meg her. HJertesukk.....
    Mvh Tone

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    40
    Bilder
    79
    Løshopping ville jeg sagt, slik at hun blir trygg på at bommene ikke biter henne. Ikke høyt da, begynn med å løshoppe bommen bare, sett opp til et lite kryss, og deretter opp til en rekk. Etter en halvtimes tid kan hun nok også skrittes over uten problemer
    Er slik jeg gjør med babyhestene også

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg