Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 46
    Sabrina med en tulling Wilisia sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96

Sprang SnikkSnakk

Prat sprang! Fortell om treninger, stevner, sprangökter, vis bilder, filmer, spör hverandre om hjelp, gi tips osv. På tide og få sprangforumet litt igang syns jeg!

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    egselv da. Har hatt hopp-pröve i dag på hesten til en i klassen, Rocksina. Andre gang jeg hopper den. Hoppet en kort bane med hinder på ca. 90 cm og fokuset lå på rytmen og anridningen. Prövde å telle så jeg holdt en jevn rytme, men vet ikke helt hvordan det gikk når jeg blir veldig nervös når det er pröve og jeg blir nöye bedömt. Får resultatene i morgen. Rocksina var i alle fall flink!

Jeg tar meg den frihet å dra denne opp igjen jeg. Det er ikke fordi jeg er noen rutinert eller flink sprangrytter, men fordi jeg er en stakkar sprangnewbie som øsnker å lære mye.

Har en hest som går 110/120, men jeg selv er pinglerytter og hopper sånne søte små kryss på 40-50.
    Jeg har som mål å kunne starte 60/80 neste år. Målet er lavt slik at jeg kan skynde meg langsomt. Jeg har i flere måneder vært redd for å galoppere mot hinderet i redsel for at han skal ta fullstendig av etter hinderet. Han synes jo dette er super gøy. Jeg har også vært nervøs foran hindrene som gjør at jeg slipper all kontakt på tøyle og sjenkel og ber han om å stoppe. Dette har jeg blitt meget bevisst på og merker at så lenge jeg VIL hoppe, så hopper han.
    Dette er en 10 år gammel KWPN, og er en meget rutinert hest. De sier han er klok både foran og over hindrene. Så må bare rytter bli klok også.

Jeg har jo begynt å hoppe litt i tillegg til min sprangtime som jeg har annenhver uke. Og da er spm, hvor langt skal det være mellom galoppbom og hinder? Jeg merker at å ha en bom foran hinderet får meg til å være mer "klar" for hinderet.

Drar opp denne igjen jeg også. På tide å få i gang sprang snikksnakken altså

Skal starte 70 cm og 80 cm på klubbstevne i morgen, gleder meg!

Realfagsnerd & hestemamma SaraM sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    ved Tregrensen
    Alder
    34
    Bilder
    5
    Så gøy, masse lykke til! Og fortell hvordan det gikk

Jeg har skal gymnastikkhoppe med Alfonzo i morgen. Gleder meg!!
    www.lykkeligereliv.com

~~ Fordi en må være på sitt beste for å prestere sitt beste ~~

Tusen takk! Det skal jeg gjøre

Jobber mye med kavaletter og småting om dagen for å få inn smidighet og rutine hos uerfaren hest. Det kommer seg!

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Lille Schaq er så flink nå. Hoppet 90 feilfritt og 1m med ett lite filleriv på siste pay n jump

Ellers red jeg "stilhoppning" på 1m på en av skolehestene. Hun har egentlig värt dressurhest så er litt vanskelig i sprangen og blir usikker og mister framdriften. Kom gjennom med ett riv og ikke akkurat beste stilpoengene, men der og da var det bare og komme gjennom!

Hadde sprek hest på stevnet idag! Men det gikk kjempebra, feilfri i 70 cm og ett riv i 80 cm

Realfagsnerd & hestemamma SaraM sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    ved Tregrensen
    Alder
    34
    Bilder
    5
    Så gøy! Gratulerer med fine resultater begge to *vilhabilder*
    www.lykkeligereliv.com

~~ Fordi en må være på sitt beste for å prestere sitt beste ~~

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg