Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 11 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 102
    Harneshaug
    Guest

Å gi sine barn en klaps på baken.... Hvor ille er det egentlig?

Nå er vi jo en del på FH som har vokst opp i forskjellige generasjoner...
    Hvordan ser dere på det å knipse et barn på fingrene når de tar noe de gjentatte ganger har fått beskjed om å ikke røre, eller gi klaps på baken med flat hånd?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10013383

Er vel av den gamle garde jeg, siden jeg synes det er helt greit, iallefall med fingerknipsing. Synes ikke noe om det å dra ned buksa på barnet for å gi en klaps som det står om i artikkelen.

Men uansett og åkkesom så må de lære forskjell på rett og galt, og vinglete foreldre som truer med straff men ikke gjennomfører det lærer jo kun barnet at det kan gjøre det det vil uten konsekvenser.

Jeg har alltid sagt at enten det er dyr eller barn man oppdrar så bør man være rettferdig og konsekvent. Nei betyr nei, ikke kanskje en dag og ja en annen dag.
    Det er ikke min hest og ikke min dag, om to sekunder setter sikkert en vennlig sjel igang en sirkelsag...

Harneshaug
    Guest
    En når du knipser til knotten på 4 år over fingrene i det han står og river bladene av potteplanten din hvorpå han hånflirer av deg og han grabber blomsterjord fra den samme planten og sender i en sky utover gulvet?

Siter Opprinnelig skrevet av Harneshaug Vis innlegg
    En når du knipser til knotten på 4 år over fingrene i det han står og river bladene av potteplanten din hvorpå han hånflirer av deg og han grabber blomsterjord fra den samme planten og sender i en sky utover gulvet?
    Burde kanskje sjekke han for vondter. Det kan jo hende at bleia ikke passer helt :p
    Det er ikke min hest og ikke min dag, om to sekunder setter sikkert en vennlig sjel igang en sirkelsag...

Harneshaug
    Guest
    Nei bais på deg Brimstone... IKKE ødelegg tråden, jeg vil se hva pedagogene og NH folket svarer!!! Fy....
    Men eksempelet er høyst reelt, bokstavelig talt, ikke min knott da, jeg har bare knottinner.... Lurer litt på at folk blir dømt for dette når man kan missbruke barn seksuelt og omentrent gå fri?

Uff, bajs i bleia på meg! Jeg skal holde meg i skinnet fra nå av, jeg lover

Her på NZ ble det vedtatt en lov i 2009 (tror jeg) at det ikke er lov å fysisk straffe et barn. Det er nok at noen ser deg smekke lanken til poden din. Om de går til politiet og anmelder det er politiet forpliktet til å undersøke saken. Har vært endel mediastyr rundt det.

Hmm - jeg som er såååå gammal - tror jeg kan huske at jeg fikk en klaps på rompa en eller to ganger - for ca. 50 år siden. Hadde da sannsynligvis klabba til min hyyyperirriterende lillesøster.
    Men mest at min "straff" var å gå på rommet. Da mor oppdaget at jeg hadde massevis av lesestoff under madrassen, var jo ikke dette noen straff - jeg elsket å lese.
    I ungdomstiden fikk jeg husarrest en gang, mener å huske at jeg kom bedugget hjem, i altfor ung alder. - Var ellers et snilt barn, da, som vokste opp i "et møblert hjem".

Har aldri lagt hånd på min datter - men hun er også et snilt barn.

Man kan vel være glad for at våre avleggere ikke er særlig lik "Annoying Orange" - daaa hadde jeg frika....!
    Sist endret av T.B. : 14-01-2011 kl 04:48

Kommer ikke på tale. Knips eller slåing er ikke akseptabelt. Overhodet. Jeg hadde klikka helt om noen hadde lagt hånd på jentungen.
    Hvorfor knipse? Hvorfor slå?
    Selv har jeg heller aldri blitt lagt hånd på som liten, men har fått husarrest.

Jentungen har da vært gjennom en ***** trassalder nå, og jeg har ikke visst mine arme råd. Man har i grunnen lyst til å riste hele ungen :p Men det "verste" jeg gjør er å løfte henne opp i trappa og der får hun bli til hun oppfører seg normalt.
    Nå -bank i bordet- virker det som om første trassperioden er over. Men det var jaggu langt tøffere enn jeg trodde.....
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Nei, det blir feil med fysisk avstraffelse syns jeg, jeg syns barna skal lære med en gang at det er helt uakseptabelt å slå og da må vi gå foran som et godt eksempel. Barn skal ikke lære at konflikter kan løses ved vold, uansett hvor "uskyldig" den fysiske avstraffelsen er.

insolita
    Guest
    Synes ikke noe om å slå, men fysisk kontakt kan bli litt hardere enn man egentlig ønsker når barnet slår seg helt vrang. Det å bære barnet vekk etc. mens ungen slår etter deg kan medføre at man må ta litt hardt tak i de.

Ellers mener jeg vel egentlig at barn ikke tar større skade av å bli knipset/dasket dersom ikke noen forteller de at dette skal være svært traumatisk. Årsaken til at jeg likevel er i mot det er at jeg ikke har tro på det som metode til et menneske da de forstår hva man sier og man kommer lengre med ord.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg