Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 31
    Dressur Tante anita helen sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2007
    Sted
    Søvik, Nordland, Norway, Norway
    Alder
    33

Hvilket hodelag velger du til utstilling/kåring/show og hvorfor?

Jeg er nysgjerrig på hva du velger å "kle" på hodet til din hest når du drar på utstilling..? Skriv gjerne hvorfor og gjerne legg med bilde av det du synes er ok/ikke ok :)
    Anita 8-)

Med unghest i fokus! StallNes sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2010
    Sted
    Grimstad
    Alder
    25
    Stars/stas-hodelag :)
    Grunner er vel fordi det passer ein fjording best og synest det er det fineste!
    Ellers så på unghestsku med åringer så går det i ett hodelag som passer hodet og hesten best!

Blogg
    Stall Nes & Nes Storm

I give you courage, than you can release your fears!

Har brukt litt enkle hodelag med smale reimer. Vil ikke gjemme hodet hans bak masse tykke reimer og bling på utstilling.

Har brukt dette en del:
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Jeg kommer til å bruke dette hodelaget:

Det er foreløpig uten hakereim, men skal øve med dette hodelaget først, for å se hvordan det ligger, så vurdere om jeg skal ha på hakereim. Enkelt å gjøre rent, så det gjør ikke noe om det blir skittent før utstillingen. Bruker tøyler til visning.

Ellers liker jeg grovere stashodelag best, men Florida drukner i de, hun passer best til smale reimer.

Kommer vel litt an på rasen :) Er det fjording ville jeg ha brukt stashodelag/annet hodelag med litt kraftige reimer, hodelag av ridemodell dersom det var ridehest som skulle vises, showhodelag/-grime på araber osv :) Selvsagt med farger og utforming som komplimenterer hesten...

Er det ikke retningslinjer på dette? :p
    We'll go for it,
    We'll fight, be free
    Together forever, you and me

- Shy and Shining - Silver Grey - Ask - Lille Pernille -
    Blogg Silvershining

Eneste retningslinjer er vel at man skal ha hodelag med bitt, så ganske fritt frem. Welsh-hopper kan også vises med welsh-grime, og unghester kan vises i grime. Arabere har mulignes egne regler,det aner jeg fint lite om.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Embla er fjording, men da jeg konsulterte med en utstillingsdommer hva slags hodelag jeg burde bruke på henne, mente hun at et hodelag som var HELT enkelt, og med smale reimer og ingen nesereim burde passe best til henne, for å fremheve at hun har et nett og ganske edelt hode.

Dette med enkel, sort pannereim

Og i alle fall ikke dette.
    Sist endret av Embliss : 13-01-2011 kl 12:45

Dressur Tante anita helen sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2007
    Sted
    Søvik, Nordland, Norway, Norway
    Alder
    33
    kommer vell litt ann på rasen ja. Fjording og døl eg finest med stashodelag i mine øyne. men lurer fælt på om vi skal stille med eller uten nesereim.. :p har tidligere hatt på så det blir vell det nå også
    Anita 8-)

Jeg har vurdert å stille uten nesereim, men virker som mange er negative til det av en eller annen grunn. Selv synes jeg det er penest å ikke ha nesereim på edle hoder, og bruker det jo hellar aldri til vanlig. Så skal jeg stille igjen blir det nok hodelag uten nesereim.:)
    -Edgar Alan Poe-

Elsker rosa bling på Solve, men det er revnende likegyldig hva han har på seg med all den luggen

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg