Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 9 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 90
    Ja, da er det bare å ønske lykke til!

Nevnte saken din for min samboer "kjørelæreren" og han sa du måtte bytte lærer pronte.
    Ikke uvanlig at man bytter lærer, det er noen som skjer jevnlig. Skoelen eller læreren tar seg ikke nær av dette.

Dette klarer du :-D
    Stahet er en god ting, man må bare vite når man tar feil

Jeg satt med litt samme greien når jeg begynte, og hadde nok ikke fått lappen hadde jeg ikke hatt en kjempedyktig lærer fra begynnelsen av.

Jeg takler heller ikke den settingen med kjøretimer, men det gikk over. Hadde en klovn av en kjørelærer som alltid klarte og si og gjøre masse tull underveis, (på en god måte). For noen er det kanskje forstyrrende, men for meg hjalp det og kvitte seg med nervøsiteten. Det var aldri snakk om og bli sint eller irritert fordi jeg ikke klarte det. Selvfølgelig, det kan være for "energisk" og useriøst for noen, men jeg lærte det jeg skulle, og holdt meg rolig.

Etter de første timene var jeg egentlig ikke spessielt nervøs frem til oppkjøringen, hvor jeg var drittnervøs, og kjørte elendig (i forhold til hva jeg gjorde med kjørelærer). Hvordan jeg stod, aner jeg ikke, men det gjorde jeg altså, på første forsøk.

kronisk lakenskrekk Gudhild sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    31
    Hehe.Nei da,Marianne.Har til og med august på å gjøre det på og første time er første februar,så dette skal nok gå i gleden:)

Tusen takk for alle lykkeønskninger og hjelp.Ser veldig mye mer positivt på det nå enn når jeg startet tråden

Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    31
    Ja,da var det meg igjen... Tenkte jeg bare skulle oppdatere litt.
    Jeg hadde først to kjøretimer med den nye læreren, noe jeg synes gikk kjempebra så vi bestemte at neste gang skulle jeg ta den første veiledningstimen.Den hadde jeg jo tatt før,så det var jo ingen ting å grue seg for.Han sa først at jeg ikke trengte å ta den fordi han skulle kontakte kjøreskolen, for å høre om den var godkjent og det vet jeg at den var.Men han er jo fryktelig surrete siden han alltid spør om det er første timen min og hvor mye jeg har kjørt og sånn.Jeg forstår jo at han har masse forskjellige elever altså.Men kjørte litt sammen med samboeren før timen for å være sikker på at det gikk bra.

Å det som skjedde:Først brukte jeg for lang tid på å stille inn sete og speil for det skulle ta maks 20 sekunder.Jeg hadde da hatt to kjøretimer med denne bilen før og når man skal stille inn setet der ingen ting er logisk fordi det er sånne knapper man skal trykke på.Så klarte jeg ikke å svinge en gang,fordi han vil at jeg skal ta hånda nede ved rattet og så oppe med den andre slik at man krysser armene,men det har jeg lært på den tidligere kjøreskolen at jeg aldri skal gjøre..Så den metoden jeg har brukt siden jeg begynte å kjøre er feil og jeg må lære meg det på nytt igjen.Så skulle jeg pluselig gjøre en lukeparkering som jeg aldri hadde gjort før.Jeg ble jo kjempefornøyd fordi jeg klarte det,men brukte igjen for lang tid. Jeg trodde at den sikkerhetskontrollen som man skal foreta var slike vanlige spørsmål som hvor fyller man på spylevæske og dekkdimensjon,men nei da.Det var intet mindre en sju ark stappa med spørsmål som man måtte kunne til denne kjøretimen. Å det var jo han som sa jeg var klar for denne timen.. I tilegg så er det surt å føle at man må begynne helt på nytt, da jeg hadde kommet til lyskryss som var det siste på "plakaten" før det andre obligatoriske på den andre kjøreskolen.

Opp i det hele rakk jeg så vidt bussen siden kjøretimen min begynner cirka et kvarter etter tiden,siden den som har time etter meg ikke er ferdig før da..Kan vel ikke si noe annet enn at det satt en tårevåt Maria på bussturen til skolen den dagen. Orket ikke å tenke på å kjøre bil de neste dagene fordi jeg begynte bare å gråte,så jeg venta en uke og da satt jeg bare å gråt hele turen med samboeren. Kjørte igjen i dag og da gikk det greit,å jeg kjente bare tårene presse på en gang.

Har kjøretime igjen i morgen og kjenner det bare knyter seg i magen.

Pust og tell til 10.. det skal nok gå bra..
    Har du mulighet for å kjøre med noen før du skal ha kjøretime?

har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    35
    Bilder
    6
    Har en samboer som har det akkurat likens som deg.. men han plages så innmari med å ta teorien.. og har tatt 8 nå, med minste på 8 feil.. max er jo 7 feil..er det noen som har noen tips til det? Han leser og leser, men vil ikke ta den muntlig heller.. så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...
    zinka mii<3 og Baronen hjemme igjen

Husk: En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie.. :P

Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    31
    Nope.Har kjøretime i morgen kl.8 og samboeren skal opp halv 5 og på jobb.Men vi har kjørt i kveld..Æsj,er så irriterende å ha en slik fobi for kjørelærere. Men skal prøve å få til neste kjøretime etter den i morgen med han baki,for å se om det hjelper på nervøsiteten.Å så skal vi kjøre litt hver dag for å få det til å bli en vane for kan jo ikke gå å grue meg hver dag:)

Tips til samboeren din Irenee som har hjulpet på meg.Har bare tatt de på nettet inntil videre,så vet ikke om det er noe godt tips ennå
    Men jeg har fryktelige problemer med å huske ting etter sykdom i fjor vinter,å det som hjelper da er å finne forståelsen for hvorfor ting er akkurat som de er.Da er det mye enklere å huske også.Ikke alt som går på den måten som f.eks. hvor mange prikker får du da og da,men det har fungert for mye:)

Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    31
    Så var det meg igjen da... Jeg blir gal snart og tror det er meningen at jeg ikke skal ha lappen.
    Alt gikk greit forrige kjøretimen, så var klar til å begynne på neste trinn. Ergo der jeg slapp et sted på forrige kjøreskole.
    Fikk ny time og kjørelærern måtte avlyse noe jeg har full forståelse for og slikt som skjer. Så fikk jeg to nye tider,men fortalte at jeg ikke kunne noen av disse da vi skulle på klassetur. Har prøvd å få kontakt med kjørelæreren igjen for å få ny time, men intet svar. Syness jo det er litt kjipt når jeg har betalt alt det obligatoriske. Er ikke redd for at han lurer meg eller noe sånt altså, siden jeg liksom vet hvem han er og det er lille Gjøvik det er snakk om. Men føler at jeg trenger en ny kjøretime nå fordi alt har bare blitt rot etter å ikke ha kjørt på mange uker på grunn av lungebetennelse, så klarte til og med å bryte vikepliktsregelen her en dag hvor jeg prøvde meg bak rattet...
    Har egentlig ikke noe tro på at jeg tar lappen til høsten egentlig. Unnskyld utrykket,men dette ble et jæ--a rot!

Dummy see, dummy do. mallilen sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Brandval
    Alder
    38
    Vettu, Maria, jeg har full tro på at du kommer til å klare dette: JEG klarte jo Dog ikke før jeg var 26, før det var jeg for redd, hadde ikke råd og tingbare ble sånn.
    Første kjørelæreren min skremte også vannet av meg ved å drasse meg ut på motorveien altfor tidlig. Jeg har muligens nevnt det før, men der og da sluttet jeg enkelt og greit. Selv om jeg hadde betalt alt det obligatoriske og ikke fikk dette refundert :oops: Den kjørelæreren hadde jeg også NULL kjemi med, dahanvar både hissig og litt avendrittsekk i mine øyne

Det gikk vel en 3-4 år før jeg satt bak rattet på noe annet enn traktor igjen, og da bare på øde landeveier og store parkeringsplasser.

Da jeg endelig fikk råd til å begynne på igjen, hadde jeg øvelseskjørt masse. Det hjalp nok også på litt å ha flyttet langt utpå landet der det aldri gikk busser så jeg ikke kom meg noe sted.

JEg er jo proppfull av angst også, hvilket ikke akkurat gjorde hele greia noe bedre, men det hjalp veldig på selvtilliten når jeg fikk beskjed om at jeg bare egentlig trengte det obligatoriske. Dog var det nedtur å ikke klare å kombinere det teoretiske med den praktiske kjøringen etter å ha tatt teoriprøven, så jeg var skiiiiitnervøs før oppkjøring, og sørget for å ikke få vite datoen for oppkjøring før bare noen dager i forveien. Ellers hadde jeg nok lagtmeg ned og dødd *knis* Det hjalp jo heller ikke stort å få blankt stryk på prøveoppkjøringa, for å si det sånn, og under selve oppkjøringa hadde jeg vel egentlig gitt opp før jeg begynte. Jeg husket heller ikke hva jeg het da jeg presenterte meg for sensor, og var så nervøs at den tykke genseren jeg hadde på meg rett og slett var gjennomvåt. Jeg kastet vel opp noen ganger først også, og hadde skikkelig magetrøbbel..

Med andre ord: Jeg var heller ingen rolig og flink elev - sånn egentlig - men kjørelæreren lot meg få den tiden jeg trengte, og han satt også opp noen ekstratimer siden jeg selv ønsket dette. Jeg kan egentlig ikke få fullrost kjørelæreren nok, altså, virkelig en fyr som skjønte at jeg sleit med selvtilliten, og sørget for å la meg vite at han var på plass, at HAN var den egentlige føreren av bilen, og at jeg bare var 2.pilot.

At du bryter noen regler innimellom, nå før du har førerkort selv, gjør egentlig ikke så mye. Du har jo lært av det, siden du jo nevner det. Og det ER våre feil vi lærer av, de feilene gjør oss til bedre og mer oppmerksomme sjåfører. At vi er litt stresset og litt usikre vil jeg påstå bare er en fordel: det gjør oss litt småparanoide og sørger for at vi ikke tar sjanser vi kanskje ville tatt ellers.

JEg vet f.eks at jeg har en smule lengre reaksjonstid enn andre. Dette gjør at jeg forbereder i GOD tid når jeg f.eks skal svinge, skal ut i ei rundkjøring, eller å rett og slett holde litt ekstra avstand til bilen foran. I situasjoner med mye trafikk (f.eks gjennom hovedgata i byen her, der det er fotgjengerfelt og syklister og busser og folk som går overalt og ørten parkeringsplasser og uoversiktlige kryss), sørger jeg for å holde noe lavere fart enn kanskje andre gjør. Om det blir litt mer kø bakover, så har jeg alltids muligheten til å slippe dem forbi litt lenger frem.

Jeg VET nemlig at jeg er bare et menneske, og jeg har ingen tro på at jeg er bedre enn alle andre. Jeg tror derimot at alle andre er like ille som meg, hvilket igjen gjør meg mer forsiktig, som igjen gjør meg til en bedre sjåfør.

JEg tror nok mye av dette gjelder deg også, og kjenner meg som tidligere nevnt godt igjen i deg. Jeg har dermed klokkertro på at siden jeg klarte dette, så klarer du også

Bare stå på, Maria. Ikke gi opp. Jobb med saken, lær deg å stole på kjørelæreren og etterhvert KOS deg med kjøringen, og la deg ta den tiden du trenger for å få det til :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg