Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 26
    Isåfall ville det vært en interessant forsikring, om stalleier kan forsikre alle leietakere.
    Kan du finne mer ut om denne Nina? Hva den heter, hvem som tilbyr den, og hva som er forsikret?
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

I min fòr-rytteravtale står det klart at fòr-rytter er forsikringsmessig ansvarlig for seg selv, og foreldre til de under 18 må skrive under på dette.
    Hvis det blir skade på hesten, er den forsikret hos meg, som eier, men hvis det er spørsmål om "uaktsomhet" hos fòr-rytter, må situasjonen avklares.
    Har heldigvis sluppet å bekymre meg - enn så lenge.

Ringte forskjellige forsikringselskap nå i vinter. Som privatperson skal rytter selv ha ulykkesforsikring, mens eier står for ansvarsforsikring(hos de fleste fulgte dette med i innbo). Var man næringsdrivende(rideskole feks) måtte man ha ulykkesforsikring på rytter.
    Sist endret av Anita&Svarten : 27-12-2010 kl 01:17

Siter Opprinnelig skrevet av julnil Vis innlegg
    Isåfall ville det vært en interessant forsikring, om stalleier kan forsikre alle leietakere.
    Kan du finne mer ut om denne Nina? Hva den heter, hvem som tilbyr den, og hva som er forsikret?
    Ja, jeg kan spørre stalleier neste gang jeg snakker med henne.:) Hun nevnte det bare da jeg flytett dit,men tenkte ikke noe mer over det da jeg har egen forsikring. Mulig det er noe lignende som idrettslag har? Der er jo utøverne forsikret, søsteren min fikk i hvert fall igjen en del da hun skadet seg under fotballkamp.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

for å avklare noe. har en privat stall hjemme med to egne hester, og en utleieboks. har ikke skrevet noen kontrakt med min forrytter, hun kommer bare når det passer. vanlig at foreldre forsikrer sine barn, men det vet jeg jo ikke i praksis om hun er. hun er 15 år. men skal sjekke om min innboforsikring kan dekke det, evnt høre med forsikringsselskapet mitt. tror ikke hesteforsikringa dekker annet enn på hesten.

Jeg er fór rytter og har forsikring selv, hesteeier har forsikring og dekker hesten, jeg dekker meg selv. Noe jeg syntes er helt rimelig siden ehsteeier ikke kan følge emd alt jeg driver på med. Hadde vært litt merkelig om hesteeier skulle forsikret rytter, da trur jeg mange kun ville gått med på rolig skritting på banen. Mine foreldre har forsikring på meg og hesteeier på sin hest. Altså vis jeg skader hesten evd ulykke på tur kan ikke jeg lastes heller emd forsikring. En helt grei måte og gjøre det på syntes jeg, at man tar ansvar for sin ''egen'' ting!
    I know you, you know you, and you konw that i know that you know you.

jeg er helt enig, det høres fornuftig ut:)

Noen som har lyst til å dele sin forrytter avtale, eller sette opp punkter som er viktige å ha i en forrytter avtale? Må skrive en med den nye forrytteren her,men er usikker på om jeg får med alt som er greit å ha med. Så alle forslag mottas med takk)).

Tibia
    Guest
    Hestenes eier er ansvarlig uansett. En kan skrive så mange avtaler en bare vil, disse er ikke juridisk gyldige og er ikke verdt papiret de står på om noe skjer. Dette var beskjeden jeg fikk når jeg forhørte meg med mitt forsikringsselskap.

Lov om skadeerstatning §1.5
    Eier og innehaver av dyr plikter uansett skyld fra sin side å erstatte skade som dyret volder på person eller på klær eller andre vanlige bruksting mens noen har dem på seg.

Skulle jeg hatt forrytter så hadde jeg diskutert jussen med en advokat.

Aktiv bruker
    Ble medlem
    Feb 2009
    Sted
    nord trøndelag
    Alder
    29
    jeg lurer ofte på hvorfor man i det hele tatt skriver kontrakt. halvparten av hva som står i de er jo aldri gyldig jo O_o....

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg