Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26

hvem har ansvaret om forrytter skader seg under tur med din hest?

Lurer på dette, og hvilken forsikring som evnt dekker. har forrytter til min hest, og lurer på hvem som har ansvaret om det skulle skje noe? hesten er selvsagt forsikret, men hva dekker rytteren?

Rytter får forsikre seg selv, ingens ansvar i den forstand
    Fórrytter må tegne seg en personforsikring om vedkommende vil være forsikret ved invaliditet/død
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Vet ikke alder på fôrrytter, men foreldre har som regel forsikring på sine barn. På stallen der vi står har stalleier en forsikring som dekker om det skjer noe med oss som driver der,men hva slags forsikring det er vet jeg ikke.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Har ikke forrytter pdd. men når jeg hadde forrytter hadde jeg kontrakt der det sto at om forrytter skadet seg, var jeg ikke erstatnings pliktig (eller hva man skal si), vill ikke ende opp med ei regning på to millioner siden forrytter var uforsiktig med ridning på glatta...

Siter Opprinnelig skrevet av Nina Vis innlegg
    Vet ikke alder på fôrrytter, men foreldre har som regel forsikring på sine barn. På stallen der vi står har stalleier en forsikring som dekker om det skjer noe med oss som driver der,men hva slags forsikring det er vet jeg ikke.
    Stalleier kan ikke ha en personforsikring på dere uten at dere har samtykket skriftlig.
    En annen sak er at den som holder forsikringen, er det som får utbetalt pengene om noen skulle skje, altså ikke nødvendigvis den som opplevde ulykken.

F.eks om jeg tegner en personforsikring på min mann (som han må samtykke til), og noe skulle skje med han, så er det jeg som får pengene utbetalt, ikke han.
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Siter Opprinnelig skrevet av Gustur Vis innlegg
    Lurer på dette, og hvilken forsikring som evnt dekker. har forrytter til min hest, og lurer på hvem som har ansvaret om det skulle skje noe? hesten er selvsagt forsikret, men hva dekker rytteren?
    Forrytter har alltid måtte stå for forsikring selv, i alle fall det jeg har erfart. Jeg har alltid et punkt i kontrakten der det står at de har ansvar for seg selv og eventuelle skader, altså at jeg ikke er erstatningspliktig hvis ulykken skulle være ute.
    Hollywood og Henriette

Siter Opprinnelig skrevet av julnil Vis innlegg
    Stalleier kan ikke ha en personforsikring på dere uten at dere har samtykket skriftlig.
    En annen sak er at den som holder forsikringen, er det som får utbetalt pengene om noen skulle skje, altså ikke nødvendigvis den som opplevde ulykken.

F.eks om jeg tegner en personforsikring på min mann (som han må samtykke til), og noe skulle skje med han, så er det jeg som får pengene utbetalt, ikke han.
    Arbeidsgivere er jo pliktet til å ha forsikring som dekker arbeidstagere.... jeg ha aldri skrevet under på det, men er jo forsikret? Kansje annerledes når man er ansatt?

De som holder på med mine hester er forsikret gjennom forsikringen jeg har på hestene. Både skade på eiendom og personer utført av forsikret hest.
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Arbeidsulykkeforsikringer er noe annet ja. Der har jeg forsikret meg selv (om du skjønner), bare at det er jobben som har tatt seg av det, samt betaler for polisen.
    [/CENTER]

Men på en bedrift der det jobber mange, hundre mennesker fikser bedriften alt med dette... Mulig de kan bruke samme regelverk på en stor stall? At utbetalinger går gjennom forsikringstager, fordi det er det forsikringstager har forsikret seg mot? Altså ulykker i dems anlegg som de kan komme til å stå ansvarlige for? (Jøss, så god jeg er på å forklare mine eminente tanker:p)
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Har ikke skrevet under på noe, men ble informert om at forsikring dekket de på stallen, og har værtslik på flere staller/ridesentre der jeg har drevet uten at jeg har skrevet under på noe som helst.

Ellers har jeg også i kontrakt med mine fôrryttere at ridning/håndtering er på eget ansvar.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg