Vi ønsker Vilde Elvestad velkommen som ny administrator på forumhestene
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Ponniøket Solan sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Ringsaker, Hedmark
    Alder
    22
    Bilder
    2

Sende pakke på postoppkrav

Skal selge noe hesteutstyr, og kjøper ønsker å få det sendt med postoppkrav. Dette har jeg ingen erfaring med, så trenger litt hjelp her.

Tenkte bruke Norgespakke Postoppkrav.
    Jeg gjør det samme som ved sending uten postoppkrav, eller? Tar kjøpesummen + porto?
    Men hva hvis kjøper ikke henter pakken?

Trenger å få dette inn med teskje, forresten.

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Ja, kjøpesum + porto og oppkravsgebyr. Det er nesten samme lapp som en vanlig norgespakke, bare ekstra felt for oppkravssum og ditt kontonr.

Om kjøper ikke henter ut pakken, kommer den i retur til deg og du må betale 150,-

Postoppkrav gjør at kjøper betaler for tingene du sender når han/hun henter pakken. Det koster litt å sende i postoppkrav (jeg betalte 280 kr for å sende et par sko i postoppkrav, ouch sier jeg bare!)

Hvis kjøper ikke henter pakken, får du den i retur, og da har du heller ikke tapt så alt for mye penger i forhold til hvis de hadde mottatt pakke og aldri betalt.

Når du sender med postoppkrav, er det en lapp på pakken (regner med du må snakke med betjeningen uansett for å sende), hvor du oppgir kontonr, din adresse, kjøpers adresse og kjøpesum, så får du pengene inn på konto noen dager senere. Sånnsett er det veldig greit :)
    Miriam og AH Riyah

Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Blir ikke pakken hentet ut taper du 150,- i porto begge veier pluss oppkravsgebyret. Da er du oppe i nesten 400,- i tap, så jeg ser liten hensikt i å sende småtterier slik.

Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Ringsaker, Hedmark
    Alder
    22
    Bilder
    2
    Så den prisen på kr 219 kr for sending er da inkl oppkravsgebyret?
    Må jeg da betale de 219 kronene når jeg sender avgårde pakken, eller er det kjøper som betaler den summen når hun mottar pakken?
    For det er kjøper som betaler porto, så jeg må vite om jeg skal legge det til i kjøpesummen eller ikke.

Da skal du legge 219 kr ekstra i kjøpesummen, for den betaler du når du skal sende av gårde pakken :)
    Miriam og AH Riyah

Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Du legger ut oppkravsgebyret ja, og føyer det til kjøpesummen. Så når kjøper henter ut pakken får du kjøpesum + porto/oppkrav tilbake på kontoen din.

Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Ringsaker, Hedmark
    Alder
    22
    Bilder
    2
    Jeg er blakk for øyeblikket, så det er foreldrene mine som betaler. Og jeg fikk ett klart nei fra sofakroken her når jeg nevnte risikoen...
    Det dreier seg ikke om så mye penger, så kjøper må nok enten bare stole på meg eller droppe kjøpet.

Vi har snakket på sms, noe som er gyldig bevismateriale om det skulle vise seg at jeg er en svindler. (Jeg jo ikke en svindler, men det vet jo selvsagt ikke hun noe om.)
    Har informert om dette, men kjøper er nok ikke helt trygg på det.
    Forstår jo det, for det ble heller ikke jeg når det ble snakk om muligheter for tap hos meg også. Men i hennes situasjon er det i hvertfall muligheter for å gå til sikker sak mot selger om man har forhåndsbetalt og ikke ser noe til pakken.
    Ved postoppkrav, om hun ikke henter pakken, er det for min del penger ut av vinduet og ikke noe å gjøre med det.
    Sist endret av Solan : 18-11-2010 kl 00:38

Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    En løsning er å forhåndsbetale frakt x 2 pluss oppkravsgebyret og så sende pakken i oppkrav for bare summen av varen. Da taper selger ikke om pakken ikke blir hentet ut, og kjøper taper litt mindre om pakken ikke blir sendt.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg