Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 34
    uten Akvinn... Akvinn4ever sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Bergen <3
    Alder
    23
    Bilder
    11

Elisabeth & Pluto

Jeg har en annen sånn tråd, men valgte å lage en ny, da mye er skjedd siden sist.

Våren 2010 begynte Pluto å staile og bukke. Vi fant etterhvert ut at salen ikke passet, og like etterpå ble han halt. På denne tiden gikk Pluto som skoleponni. Dyrlege ble tilkalt. Utslag på alle beina på bøyeprøvene, og rett og slett vondt i hele kroppen. Han skulle holdes i gang med leieturer, tømmekjøring og longering i 2 - 3 mnd. Jeg begynte å gå i stallen hver dag og tok han med på leieturer. Jeg merket dag for dag hvor mye lykkeligere han ble, og etterhvert også hvor mye bedre han ble i både beina og ryggen. Han var ikke lengre halt, og ømmet ikke like mye. Etter 2 mnd ble dyrlege tilkalt og vi fikk startsignal til å trene han opp igjen. Jeg visste at nå var det ikke lenge til han ble satt i skolen igjen. Nå var det ikke lenge til jeg ikke kunne ha han hver dag lengre. Vi begynte så vidt å longere med innspenninger og to tømmer og gikk på mange klatreturer.
    Så, etter mye grining, telefoner, avtaler, stress, ja, så var han min. Drømmeponnien hadde endelig blitt min.

Vi flyttet han, og etter nøyaktig 3 1/2 mnd på bakken fikk Pluto tilpasset ny sal, og jeg satt på han igjen.

Det er nå to uker siden vi fikk sal, og vi er så vidt i gang igjen. Vi går mye i oppover bakker, longerer, tømmekjører, og leier småturer innimellom for å variere. Har bare skrittet så langt. Han smiler mer enn jeg noengang har sett han gjøre, og ja. Jeg gleder meg virkelig til vi er i gang igjen. Og da vil det forhåpentligvis komme masse ridebilder her :)
    Sist endret av Akvinn4ever : 14-11-2010 kl 18:16
    <3Pluto<3

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Bergen <3
    Alder
    23
    Bilder
    11
    Da har vi travet igjen for første gang på ca. 4 mnd tror jeg? Asså, ponni har travet, men ikke med rytter på ryggen. Ikke skikkelig iallefall. Jeg ser utrolig mye rytterfeil på meg, men de skal jobbes med! Og så føler jeg at salen dytter beina mine vekk fra hesten, så må se litt på klossene.
    Jeg prøver å ri han lang og dyp, men ser jo nå at jeg kunne ridd han enda dypere (som i lavere i nesen ikke lengre inn med nesen).

http://www.youtube.com/watch?v=R5DlwjvrwoE
    <3Pluto<3

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Bergen <3
    Alder
    23
    Bilder
    11
    Film fra 2 Februar
    http://www.youtube.com/watch?v=UjMRShkLt04

Han ble sjekket av Tonje Lund Ness (kiropraktor) i dag. Han hadde noen låsninger i høyre siden og i bakparten som nå er fikset opp i. Dere ser nok også noen momenter i filmen som disse låsningene er grunn i, for eksempel at han dytter bakparten ut av volten i galopp.
    <3Pluto<3

Aktiv bruker Pathfinder sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Fagerstrand, Nesodden
    Alder
    28
    Synes det så veldig bra ut jeg.. Søt liten hest du har fått deg:)
    <3 Femmie <3

Var litt vanskelig å se på filmen, men utrolig søt ponnis. Gratulere med den, og kjempeflott at du fikk stelt han tilbake i god form.
    Tvi-tvi, og lykketil med den videre treningen.. =)

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Bergen <3
    Alder
    23
    Bilder
    11
    Lenge siden jeg har oppdatert nå, men vi har hoppet igjen Etter ti måneder var det endelig tid for første sprangtime igjen:

http://www.youtube.com/user/Akvinn4e.../1/0Iky4NAEBzE

Begynner etterhvert også å bli fornøyd med kroppen hans, mangler litt muskler generelt, men de kommer.

<3Pluto<3

For en utrolig søt ponni :) Syntes dere var kjempe flinke jeg!
    Ser at han syntes det er gøy i hvertfall
    Team Terror

Liisa&Ulvar

Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Bergen <3
    Alder
    23
    Bilder
    11
    Ny sprangfilm:
    http://www.youtube.com/watch?v=JbhT6...el_video_title

Oog nye dressurbilder:

<3Pluto<3

Søt ponni :) Men du har alt for høye hender i sprangen.

For en fin historie. Fantastisk å lese hvordan dere har bygd dere opp. Syntes det ser veldig bra ut på dressurbildene jeg! :) Gleder meg til å se flere bilder.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg