Vi ønsker Vilde Elvestad velkommen som ny administrator på forumhestene
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 7 av 7

Forsikring på hest?

Hei.

Jeg har nå kjøpt meg ny hest og vi driver å skal overføre den forsikringa fra forgje eier over på meg. Gjensidige (en kundebehandler) sier jeg ikke kan overta den , men må tegne ny og ha ny egenerklæring? Dette er jo bare tull, eller ? Både jeg og flere andre jeg kjenner har bare kunnet overføre forsikringer før..

Og jeg tenkte bytte til IF etterhvert, noen som har erfaringer herfra? Og vet dere om det skal gå å overføre forsikringa fra gjensidige til IF (f.eks) uten masse papir styr og veterinær??

Håper på hjelp

PitaPata Horse <br />
tickers

Jeg fikk overført forsikringen fra gamle-eier til min uten problemer. Jeg gikk så automatisk at jeg var faktisk ikke klar over det en gang, til de ringte meg og spurte hvor jeg bodde, for de hadde fått fakturaen i retur :p Så i teorien burde det ikke være noe problem å overføre, men min er forsikret hos Agria, og tja, gjensidige/gjenstridige?

Aktiv bruker tigergutt sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog, Akershus
    Alder
    40
    Dette står på Gjensidige sine sider:

Jeg har kjøpt en hest som allerede er forsikret – hva gjør jeg?
    Kjøper du en hest som allerede er forsikret, kan forsikringen videreføres til deg. Dette gir deg følgende fordeler:
    Karenstid bortfaller
    Aldersgrense ved kjøp av ny forsikring bortfaller
    Du må alltid gi oss en egenerklæring. Noen dekninger krever også en veterinærattest

Det er vel et krav om at du i sin helehet må ha samme type forsikring som gamle eier for å kunne slippe unna blant annet karenstid.

Har du spurt hvorfor de nekter deg?

Hadde ikke problem med å få overført forsikring i Gjensidige da jeg kjøpte (tilbake) hest jeg hadde solgt to år tidligere, men det var kanskje fordi den hadde stått på meg før.

Jeg har god erfaring med IF sin forsikring. Det er bare å ringe og tegne, du trenger ikke veterinærattest tror jeg. Jeg måtte iallefall ikke ha det!

Vet ikke om det kan ha noen betydning, men når enkelte forsikringsselskaper påtar seg dyre-forsikringer, ja, så FÅR de alle de potensielt sjuke dyra, og dermed masse utbetalinger - og så går forsikringspremiene opp, og begrensningene for utbetaling mysser.

Jeg vil TRO, at siden min nå 26-årige hest ikke har vært syk en dag, så får jeg greit fortsette mitt kundeforhold - selv om de risikerer at hun kan bli sjuk, og må betale evt. veterinærutgifter for dertil definert sykdom, opptil kr. 75.000,-. Men da må de ikke "erstatte" hesten med en verdisum, da den er satt til 0,- på en så gammel hest.

Men for all del: Da min 21 år gamle, drektige nl-hoppe måtte opereres for tarmslyng i 1985, fikk jeg dekket ALT - og det var ikke billig, med operasjon og postoperativ behandling i 3 uker på Vet.h. skolen, men Gjensidige dekket alle utgifter, selv om jeg bare hadde hatt hesten forsikret hos dem i to år.
    Har vel derfor hatt et positivt - og litt personlig kundeforhold - da EN hest "kosta dem massa", mens den jeg har nå ikke - enn så lenge - har kostet dem et øre - bare mine innbetalinger gjennom 26 år.

Uansett - man bør forsikre sine hester.

Ville ringt inn en gang til.. kjennsgjerning: dyreforsikringer er noe en forsikringsselger fra de store skadeselskapene er lite borti, og mange kan lite om det.
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg