Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tilskudd og/ eller vitaminer av god kvalitet?

Jeg har fått med meg at det er å anta at årets høy/ grovfor er av mindre god
    kvalitet pga dårlig sommer/ avlinger. Så jeg vurderer å få tak i et god vitamin-
    tilskudd som jeg kan gi hesten. Men hva trenger man til en vanlig sunn og frisk
    hest på ca 170? Han får grovfor, + "Energi" og litt hel-havre fra felleskjøpet.
    Vet de (FK) også har et muliti- vitamintilskudd, men hvordan er kvaliteten på dette?
    Er også anbefalt å gi olje og ølgjær, hva tror dere om det?

Hva gi dere deres hester av tilskudd???

Jeg gir multitilskudd fra FK. Det dekker behovene til de fleste normale hester.:)
    Olje gir jeg bare om hesten trenger å legge på seg, og mange gir ølgjær i røytesesonger da B- vitaminbehovet kan øke i de periodene.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    42
    Bilder
    79
    Jeg gir Equimins vitamin-e http://minhestebutikk.no/mhb/produkt...ns%20vitamin-e som inneholder en komplett sammensetning av vitaminer, mineraler og sporeelementer sammen med en høy andel av vitamin E, kombinert med Selenuim

Komplett sammensetning, ja.. Har inntrykk at det står på alle slike kosttilskudd, hehe!
    Men tusen takk for linken, skal vurdere den typen.

Må også si at jeg har søkt endel på internett om vitaminer og tilskudd til hest, og jeg må si det er vanskelig
    å vite hva som er bra, eller ikke.
    Noen som vet on det fins en nettside/ link der man finner dokumentasjon på at slike produkter hjelper?

Bruker selv multitilskuddet til FK. Fungerer bra. OK pris og balanserer fint opp hestens behov i forhold til norsk grovfôr.
    Jeg har prøvd å balansere med noen enkele utenlandske fôrtilskudd som er lette å få tak i her omkring. Har da måtte ta til takke med en mye årligere balanse. Men nå finnes det et uttall varianter der ute hvis en leter, og ikke minst er villig til å betale.
    Höfdi fra Kirkjubæ

Hei! Tyvlåner tråden litt.. :)

Noen som kjenner til, eller har erfaringer med dette produktet?
    http://minhestebutikk.no/mhb/produkt...%20HA%20Liquid

Mandy
    Guest

Mineraler

http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=16986

Du kommer neppe utenom å få avklart hva hesten din får av mineraler, før du kan finne ut hvilke tilskudd du trenger. Til det trenger du analyse av høyet og så må du regne inn hva hesten får dekket i kraftforet.

Har du en hest som også står på beite deler av året er det av stor betydning for evt. behov for vitaminer ( i tilskudd) i det hele tatt.

Det går nok ikke. Er derfor jeg bare vil ha et enkelt, godt mulitivitamin-tilskudd,
    som dekker det meste av hestens behover. Jeg syns bare at det er vanskelig å vite hva som er av
    best kvalitet. Men virker jo som mange er fornøyd med FK sitt, så da blir det kanskje det.

(Er ikke vits i å mase om at jeg MÅ få foranalyse, da det ikke er mulig+ det vil ikke være et resultat
    som vil ha betydning uansett, da kvaliteten varierer veldig. Er jo derfor jeg vil ha et godt tilskudd.)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg