Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16

Hvem skal ri inn isis`n min???

Hjelp! Hoppa min var bare en liten åring for en stund siden og nå er den "plutselig 4 og et halvt år, og veldig klar for å bli ridd inn. Kan noen hjelpe meg? Har dere noen tips om noen som er flinke til dette? En fordel at denne personen er dyktig i jobben sin og holder til på østlandet og (bruker NH metoder) OG ikke er så fryktelig dyr. Svømmer ikke akkurat i penger for tiden. Eller noen tider for den saks skyld. Er så veldig spent på hva jeg kan få ut av dyret mitt. Hadde vært veldig artig å fått vist henne som 5-åring!

Aktiv bruker Elisabeth E sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Bø,Telemark
    Alder
    31
    Bilder
    1
    Tja, rundt om på østlandet finnes det vel en del.

Det kommer ann på da, om du vil ha noen med et "navn" , som vet å ta seg betalt , eller om du kan greie deg med noen uten det berømte navnet.
    Man får vel ofte som man betaler for....?

Selv har jeg alltid gjort jobben selv, så jeg har igrunn ikke noen konkrete tips og komme med.

[

Vataker @ Torp Flyplass Cecilie_Stormur sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2006
    Sted
    Sandefjord
    Alder
    32
    Bilder
    6
    Siter Opprinnelig skrevet av Elisabeth E
    Tja, rundt om på østlandet finnes det vel en del.

Det kommer ann på da, om du vil ha noen med et "navn" , som vet å ta seg betalt , eller om du kan greie deg med noen uten det berømte navnet.
    Man får vel ofte som man betaler for....?

Selv har jeg alltid gjort jobben selv, så jeg har igrunn ikke noen konkrete tips og komme med.
    Grunnen til at de har berømte navn er at de er dyktige, så jeg ville uten tvil brukt litt ekstra penger på en dyktig trener. Så vet du at du får maksimalt igjen for det. Bare å ringe rundt og høre hva det koster forskjellige steder... Men tror muligens du er litt seint ute, både med å få plass og få hesten klar.
    På Østlandet er det vel Erik Andersen og Christina Lund som viser mest hest, og med best resultat. Er i allefall bare de to jeg kommer på i farta. Men finnes dyktige trenere på andre siden av fjellene, og sørover også :smile:
    Hrynjandi, Keilir, Molda, Júlía, Noah, Njörfi, Jóker, Lilja og Stormur

Savner min kjære Litli-Stormur. Beste venn gjennom 12 år...

Camilla Mood Havig er dyktig. Har ridd noen hester som hun har ridd inn/ridd til/hatt i trening på Røysland. De var alle veldig lettregulerte og fine å sitte på Hun holder til i Grimstad tror jeg.

Ble medlem
    Sep 2006
    Sted
    Sandefjord
    Alder
    32
    Bilder
    6
    Siter Opprinnelig skrevet av Irja&Freyja
    Camilla Mood Havig er dyktig. Har ridd noen hester som hun har ridd inn/ridd til/hatt i trening på Røysland. De var alle veldig lettregulerte og fine å sitte på Hun holder til i Grimstad tror jeg.
    Hun holder til på Tynset, på Lian gård. Og tror hun har ganske mange hester å holde styr på der før sommern... Ikke akkurat få hester som skulle temmes og trenes der oppe hørte jeg :)

Siter Opprinnelig skrevet av Cecilie_Stormur
    Siter Opprinnelig skrevet av Irja&Freyja
    Hun holder til på Tynset, på Lian gård. Og tror hun har ganske mange hester å holde styr på der før sommern... Ikke akkurat få hester som skulle temmes og trenes der oppe hørte jeg :)
    Åja.. Har hu flytta dit ja.. hmm.. Demrer for meg at jeg muligens har lest noe om det for en stund siden.. Men hun er flink for det

Silje og Tindra
    Guest
    Sorknes har 90 hester, så jeg tror nok CMH har noe å henge fingrene i, ja.

Karen
    Guest
    anbefaler Anne Stine Haugen på det sterkeste..!
    men hun bor i Meråker da, kan bli litt langt unna :/
    du kan se på siden hennes..
    www.merakerfjell.no
    der står det hva hun "leter" når hun skal ri inn/trene hester :)
    kjempe flink!!!

Kræsjlandet Kurre sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Østbygda i Sande.
    Alder
    46
    Bilder
    4803
    Det kan være lurt å tenke over om du vil ha hesten din forberedt til visning (da kan du fort få dårlig tid...) eller om hun bare skal ris inn.

De rytterene som har mye hester til avlsvisningene har gjerne mye hester inne i vårhalvåret.

jeg er da ikke enig med Cecilie at du får hva du betaler for.
    Det er mye dyktige folk der ute som gjør virkelig gode jobber med hestene og er meget seriøse og grundige uten at det betyr at de tar 5-6000 pr måned.
    Eller er det navnet som oftest dukker opp i bladene.

Ser Anne Stine blir nevnt her,har ridd to av de hestene hun har ridd inn og ridd opp og begge var svært velridde og godt utdannede hester.
    Men det ER jo en stykke unna deg.

Du bor da ikke så langt fra Christina Lund? Om du vil ha en med et "navn" som vet hva hun driver med? Meeeget dyktig dame det.
    Kraftur-Embla-Eir--BorderCollieEmbla-Álfalilja-Stankgula

Ninas flokk

The path of my life is strewn with cowpats from the devil's own satanic herd -E.Blackadder

Ble medlem
    Sep 2006
    Sted
    Sandefjord
    Alder
    32
    Bilder
    6
    Siter Opprinnelig skrevet av Kurre

jeg er da ikke enig med Cecilie at du får hva du betaler for.
    var ikke jeg som skrev det...! det jeg skrev var at jeg ikke ville latt det stå på pengene.... grunnen til at noen koster litt mer er i bunn og grunn at de vanligvis får mer ut av hesten. når det gjelder kåring synes jeg man skal gå for det beste, og få det beste ut av hesten. og et godt utbytte av kåringsfremstillingen er vel ikke så dumt? men med vanlig temming/trening finnes det flere man kan ta med i vurderingen såklart...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Hvem skal ut?
    Av insolita i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 39
    Siste innlegg: 11-02-2009, 00:46
  2. Hvem skal på AEG?
    Av Lopke i forumet Diverse
    Svar: 42
    Siste innlegg: 21-02-2008, 22:11
  3. hvem SKAL på OHS?
    Av IngaSN i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 14
    Siste innlegg: 13-10-2007, 00:26
  4. Hvem er med i 4H, og hvem skal på nordisk?
    Av Marte+Quicky i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 52
    Siste innlegg: 01-08-2007, 22:17
  5. Hva skal der isis mennesker i ferien?
    Av Cathrine&Kappi i forumet Islandshest
    Svar: 21
    Siste innlegg: 01-03-2007, 14:53

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg