Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16

Question Aktivitetsball til hest. Erfaringer?

Noen her som har disse store aktiviserings ballene til sin hest? Lurer på å kjøpe inn en sånn, men lurer på hvilken størrelse jeg burde ha. Har en toårs hest, ca 150 høy hvis det har noe å si...?

http://www.rodeo.no/contents/media/6...ty-ball-l8.jpg

Er det ellers noen formeninger om disse ballene?
    Jeg skal bruke den i klikkertrening og lek...

Aktiv bruker tigergutt sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog, Akershus
    Alder
    45
    Vi kjøpte en sånn fil dyr ball slik at gampen skulle ha noe å fikle med i boksen.

Han har til dags dato enda ikke sett eller rørt ballen.....

Aktiv bruker tigergutt sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog, Akershus
    Alder
    45
    sorry, sjekket ikke linken din før jeg svarte.
    Det var en mindre ball vi kjøpte.

Harneshaug
    Guest
    MED INSTRUKSJONSVIDEO ... jeje, alt man kan tjene penger på...
    Sånn som den carrotsticken, en bambuspinne til 300,- hahaha...

Ballen er sikkert fin den om hesten liker å leke m slikt, jeg har kjøpt en mindre en med håndtak til Kiwi, han ELSKER å kaste slikt rundt, gamle grimer blir filleristet og slengt avgårde ute, tomme brusflasker osv :)

har tenkt litt på sånn til noen av unghestene i stallen vår, for underholdning ute istedet for dekkendrap :p
    Men jeg tenker litt på div skader hesten kan få i lek med ballen...
    Noen bryr seg ikke, andre dulter litt i den, mens andre igjen prøver drepe ballen. Og om hestene tar helt av, så er det vel stor fare for å kode over og lignende...
    Her er en film fra Youtube Spesielt i slutten der, så tenker jeg at det kan bli skader utav sånn lek... (selv om jeg lo temmelig godt da :p )

Siter Opprinnelig skrevet av tigergutt Vis innlegg
    sorry, sjekket ikke linken din før jeg svarte.
    Det var en mindre ball vi kjøpte.
    Lett for Har tenkt på sånn liten ball også, som bare kan ligge i løsdriften, så kan de leke med den om de vil.
    Den store ballen vil bare bli brukt under oppsikt, og blir fort tatt vekk hvis jeg ser at hun blir for voldsom med den (som føllet i videoen)
    Om det ikke funker å la henne leke med den får jeg bare bruke den til pilates ball da

Jeg har lekt masse med ball, med spesielt ene ehsten min, det var en favoritt den vinteren fra føl til åring. Men når han fikk hestekompis som lekte masse, så sluttet han å interessere seg for ballen.

Jeg kjøpte ikke en slik dyrere ball da, selv om den nok er mer holdbar. Kjøpte på biltema eller Clas ohlsson til en hundrings. Brukte 75 cm ball, men du kan sikkert bruke en større. Han hadde ballen i en mnd eller noe slikt, så gikk det hull, og han måtte ha ny. Men han lekte veldig voldsomt med den da, mye mer voldsomt enn de fleste videoer jeg har sett av dette.

Mvh Torill

Ballen er kjøpt, og florida elsker den :) Foreløpig kan jeg ikke ha henne løs i hallen pga manglende port, men tømmekjører henne mens hun går og skubber i ballen med mulen :) Spenner jeg i ballen løper hun etter. Skal få tatt noen bilder etterhvert, så kan jeg legge ut her.

Bedre sent enn aldri Her er bilder av Florida når hun leker med ballen sin :)

https://www.facebook.com/media/set/?...4870530&type=3

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg