Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 12 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 119

Merete og Brunellas treningstråd

Nå har hesten min vært ordentlig min i en uke (tilbringte de første ukene med fri på beite), og nå er treningen i gang, for første gang med egen hest!

Dette blir en tråd hvor jeg legger ut bilder, skriver litt om treningene, og håper på å få noen tips. Det morsomte er jo om jeg klarer å se fremgangen i bildene etterhvert, noe jeg håper jeg gjør!

Legger først ut noen bilder fra vi trente lange tøyler på tirsdagen. Vi har ikke kommet så langt og jobber med versader i skritt, og at hun skal søke ned og samle seg i traven. Hun syntes det var tungt så gikk litt på fremparten innimellom, men jeg syntes hun var flink og gjorde så godt hun kunne! ♥

Alle bildene er tatt fra traven på slutten av økten.

På onsdag hadde vi vår første dressurøkt etter beitet, og vi tok det helt med ro. Skrittet noen versader og red litt volter og vendinger i trav. Jeg jobbet bare med at hun skulle følge med og ikke henge seg på tøylen. Hun hadde grei fremdrift, og vi tok en galoppfatning på hver hånd bare for å sjekke om lille unghesten ikke hadde glemt det. Det hadde hun ikke, så det var bra!

Mine hovedmål fremover:
    - Styrke og forbedre min egen sits
    - Slanke hesten!! (dette blir førsteprioritet, og vi er godt på vei bare med å gi henne mindre kraftfor enn hun fikk da jeg kjøpte henne).
    - Styrke henne, spesielt fokus på galoppen, men alt er egentlig like viktig. Få henne sterkere slik at hun klarer å sette seg mer på bakbeina.
    - Trene variert slik at jeg får en motivert og glad hest med flere styrker. :)
    - Fortsette treningen med Lange Tøyler
    - Komme i gang med litt sprang igjen (dette eeelsker hun)

Nei nå skal jeg vaske badet og så skal jeg komme meg i stallen å ri en liiten dressurøkt på superhesten! I morgen skal vi ri dressur for Lene Johansen, og jeg gleder meg masse til det også!

I dag hadde vi en liten dressurøkt, bare som oppvarming til dressurtreningen vi skal på i morgen. Vi startet med å varme opp på en skrittetur i åsen og opp klatrebakken for å få musklene ordentlig i gang.

Banen var totalt kaos i dag, med store "innsjøer" og hindermaterielle/bommer over alt. Det satt en liten stopper for treningen, men vi klarte oss da.

I dag hadde jeg desverre en elendig sits noe som førte til at jeg ikke fikk samlet henne skikkelig til å begynne med (det var selvfølgelig da jeg hadde fotograf - typisk), men hesten var skikkelig flink og før vi gav oss var hun superavslappet i traven og hun hang ikke i tøylen men gikk i en fin og dyp unghestform. Vi terpet litt overganger mellom skritt og trav (noe som trengtes), galopperte noen volter på hver hånd og til slutt fikk hun strekke seg så dypt/langt hun orket på lange tøyler i trav. Det er ikke alltid hun er så konsentrert at jeg kan la henne gjøre det, så i dag er jeg fornøyd.

Rett og slett er jeg veldig fornøyd bortsett fra min utrolig svake sits. Legger ut to bilder som ble sånn OK. Hun gikk mye bedre enn dette mot slutten.

Det som er flauest er at dette er de beste sitsbildene jeg fikk, resten var armene strake og stive, jeg falt fremover, krummet ryggen osv... Men håper på å få litt kjeft i morgen så det retter seg opp.

Etter treningsøkten var jeg flink og pusset og smurte inn sal og lærridestøvlene mine. Salen fikk på seg en ny sjabrakk og jeg har funnet frem ridetøy som matcher. Så nå er vi kalre for trening! Alt av hinder har jeg fjernet fra banen, og nå er det bare å lryss fingrene for at vanndammene kanskje tørker bittelitt inn. :)

Tar mer enn gjerne i mot øvelser for sitsen!

I går hadde vi høstens første bomarbeidsøkt. Brunella elsket det og var supergira, men hun ble litt fort sliten da. Nå gleder jeg meg til vi skal hoppe høyere etterhvert, men vi har ingen hast. :)

Galoppen er ikke sterk enda, men vi jobber med saken.

Trekker opp helene! Ikke bra.

Det går stadig fremover! Om et par uker skal vi debutere 70 og 80 sprang og lc dressur. Grugleder meg!

Dette var da en fin tråd :) Du får oppdatere den litt
    Vi driver med det meste, dressur, sprang, tur, og tuller mer enn de fleste

Nydelig hest! :)

Så koselig at noen følger med! Jeg hadde helt glemt denne! Siden sist har vi byttet tall og står nå på stallen til treneren min. Har gått mye fremover i det siste, og vi koser oss. Galoppen har løsnet og hun er mer stabil i traven. Kondisen er bede og musklene begynner å dukke opp. Nå gleder jeg meg bare til underlaget på banen blir optimalt slik at vi kan hoppe igjen!

Skal få oppdatert med litt bilder etterhvert!

Har desverre ingen nye ridebiler, men får starte med å oppdatere med noen bilder fra i vinter.

Vi har i alle fall fått oss sprangsal. ♥

På sprangtrening i høst

Skal få tatt litt ridebilder etterhvert. I dag skal vi i alle fall kose oss på kondistur!

Brunella har debutert på sprangstevne, og var helt super! Startet kun 70 og 80, men fikk CR på første forsøk i begge klassene. Nå var det ikke jeg som red da, men jeg er like stolt allikevel. Siden Brunella bare en unghesten enda vil jeg at de første stevnene skal være med en rutinert stevnerytter, og så skal jeg ta over om et par stevner.

Tror vi skal ut å starte dressur også etterhvert altså. :)

Sist endret av mema : 10-04-2011 kl 10:37

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg