Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 33
    Siter Opprinnelig skrevet av missy_vikky Vis innlegg
    Så kjekt. Hvor mye må dere betale for banen tror du?
    Det blir minimalt, nå foreløpig er det kunn disel på grave maskina, så har vi en del matrial liggende som vi skal bruke, så er det evt bare grusen på toppen på banen, men det blir ikke før til sommeren...

Så kjekt! Det blir bra :) Da får vi vel dressur- og sprangbilder fra din kant snart

God bedring med ribbeina! :/

Siter Opprinnelig skrevet av IngvildK Vis innlegg
    Så kjekt! Det blir bra :) Da får vi vel dressur- og sprangbilder fra din kant snart

God bedring med ribbeina! :/
    Takk:)
    Hehe.. kommer sikkert til å vere noen rare bilder i starten.. men.. hehe

Da kommer det noen nye bilder...

Det ser ikke så pent ut nå, for det har regnet mye idag å i går, men når det får tørket opp litt skal det på med grus å få slettet litt mer på det, men om det blir i år vet jeg ikke.... men satser på et blir bra till slutt

Blir nok kjempebra.. Mye jobb å få en skikkelig ridebane, det er sikkert. Men like greit å gjøre skikkelig arbeid når man først er igang. :)

Siter Opprinnelig skrevet av carambee Vis innlegg
    Blir nok kjempebra.. Mye jobb å få en skikkelig ridebane, det er sikkert. Men like greit å gjøre skikkelig arbeid når man først er igang. :)
    Ja det var sinnsykt med jobb, har hatt gravemaskina i 3 uker nå denne uka er ferdig, men nå stod den stille i en uke pga knekt 4 ribben, men likevel...

Å jeg betaler kunn disel på maskina. ikke noe annet for å ha den hjemme... synets det er utrolig hyggelig gjort av jobben min

Wow. Da har jeg funnet mannen jeg skal hyre når jeg finner en plass til ridebane :p lastebilsjåføren har jeg jo alt her

Svogern min tok over å drive en stall og han måtte drenere om hele ridebanen. Er ikke sikker på galoppbanen. Men det var en mengde jobb. Men god jobb og det ble bra! Men det lønner seg å gjøre en god jobb når man starter opp ja. Tror det letter mye i jobb og økonomi ja.

Uff, ribbein tar lang tid, er smertefult og langt fra morsomt å knekke. Ønsker deg masse lykke til der asså :)

Siter Opprinnelig skrevet av Tvillingmamma Vis innlegg
    Wow. Da har jeg funnet mannen jeg skal hyre når jeg finner en plass til ridebane :p lastebilsjåføren har jeg jo alt her

Svogern min tok over å drive en stall og han måtte drenere om hele ridebanen. Er ikke sikker på galoppbanen. Men det var en mengde jobb. Men god jobb og det ble bra! Men det lønner seg å gjøre en god jobb når man starter opp ja. Tror det letter mye i jobb og økonomi ja.

Uff, ribbein tar lang tid, er smertefult og langt fra morsomt å knekke. Ønsker deg masse lykke til der asså :)
    Ja det er bare å ringe det hehe.....

Ja ribben tar lang tid det.. takk:):)

Jeg driver også å planlegger ridebane, så det er litt moro å se hvordan andre løser det. :)
    Men jeg lurte på en ting.. Det er grov stein i bunnen som drenering ser det ut til? Er det siltholdige masser du legger over? Har du noe mellom lagene som stopper ev. siltholdige masser fra å nå "bunnen" av det laget med stein, duk el. noe el. la du det bare oppå? Tenker ev. kapillæreffekt og teleproblematikk høst og vår..
    Og har du drensgrøft el. rør i overkant - altså mellom banen og terrenget som heller ned mot banen?

Siter Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis innlegg
    Jeg driver også å planlegger ridebane, så det er litt moro å se hvordan andre løser det. :)
    Men jeg lurte på en ting.. Det er grov stein i bunnen som drenering ser det ut til? Er det siltholdige masser du legger over? Har du noe mellom lagene som stopper ev. siltholdige masser fra å nå "bunnen" av det laget med stein, duk el. noe el. la du det bare oppå? Tenker ev. kapillæreffekt og teleproblematikk høst og vår..
    Og har du drensgrøft el. rør i overkant - altså mellom banen og terrenget som heller ned mot banen?
    det som vi gjorde var at vi lagde riebane på det stedet på gården som er et" dauområdet" som vi ikke får brukt til noe annet, der var det blant annet en gamme stein røys som vi har tatt, men har vendt om på alt, å lagt alt grovstein i bånn, fylt over med litt finere stein å brukt den fin massen blanding av samsmasse( en slags grusmasse) å det vesle jorda som var der oppå, ingen duk eller noe, i overkant går det som du ser en grøft, men den skal vere open da det er lett å renske den senere... den tetter seg ikke, laget en slags grøft tvers over banen å fylte med stein, men passet på å legge den forsiktig så jeg hele tiden hadde øye med vannet slik at det hadde vei å renne i...

men det er som du ser ikke helt ferdig, nå må det tørke opp, så blir det til sommeren evt på høsten hatt på grus på toppen for å rette det opp mer... for en slik fylling vil det alltid sige litt, å så er ikke økonomien så veldig bra, så måtte prøve å gjøre det så billig som mulig... men det funker, er bløttt til man får vekk vannet å få tørket opp, har hatt gravemaskina hjemme i 3 uker å kunn betalt for disel, ca 3-4000 kr... men nå ble den jo ikke brukt hele tiden pga knekte ribben da.. men,men... håper du fikk litt svar, men er det noe mere, så er det bare å spørre:) bare hyggelig det:):):):):)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg