Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 28
    Baltomin: vær snill å bruk stor bokstav og mellomrom når du begynner ny setning, og litt avsnitt er ikke å forakte Det blir så mye lettere å lese!

Ellers så er det som de andre skriver mer belastning på hesten å volter og jo mindre jo sterkere må hesten være. Det er ikke rart at hesten da halter på volter og ikke på rett spor.

Er hesten frisk for låsninger nå?

Jeg har også vært borti det du skriver Julnil. Er ikke hesten sterk nok, så har jeg sett halthet på små volter.
    Sist endret av Nikita : 16-06-2010 kl 22:23
    Hollywood og Henriette

baltomin
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Baltomin: vær snill å bruk stor bokstav og mellomrom når du begynner ny setning, og litt avsnitt er ikke å forakte Det blir så mye lettere å lese!

Ellers så er det som de andre skriver mer belastning på hesten å volter og jo mindre jo sterkere må hesten være. Det er ikke rart at hesten da halter på volter og ikke på rett spor.

Er hesten frisk for låsninger nå?

Jeg har også vært borti det du skriver Julnil. Er ikke hesten sterk nok, så har jeg sett halthet på små volter.
    jeg har skrive vansker så har problemmer med det

baltomin
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Balaton M Vis innlegg
    Jeg har vært borte i et lignende tilfelle. Hesten gikk urent på bøyd spor. Når den ble filmet med høy hastighet video, var det helt klart at den landet skjevt, noe som ble forsterket på bøyd spor. løsningen ble å trimme "skjevt", slik at hoven lander mer riktig og da også får mer riktig belastning på skjelettet.

Å rette opp en skjevhet i hovkapselen kan fryktelig fort bli feil, fordi skjevheten i hovkapselen kommer som følge av en skjevhet et annet sted. Når hovkapselen blir skjev, så er det fordi da står leddene riktig sammen. "Retter" man skjevheten i hovkapselen, vil leddet bli feilbelastet og problemet er et faktum. Kan godt være det som har skjedd i ditt tilfelle. Sjekk om den ene siden av skoen slites mer enn den andre, enklest å sammenligne ved å se på sømmene.
    vil det da si at hovslageren må sko han skjeiv?å da er tenker jeg om det kan være for seint for hesten min nå.Dyrlegen min er ikke så veldig positiv til framtiden.Da kun som turhest siden han halter på volta

Er hovsenebeinet sjekket? Min søsters hest var halt slik du beskriver og da var det hovsenebeinet som var problemet.

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Siter Opprinnelig skrevet av baltomin Vis innlegg
    vil det da si at hovslageren må sko han skjeiv?å da er tenker jeg om det kan være for seint for hesten min nå.Dyrlegen min er ikke så veldig positiv til framtiden.Da kun som turhest siden han halter på volta
    Nei, egentlig ikke (for sent altså). Problemet deres er at dere ikke har funnet årsaken til haltheten, men kun reparert symptomer og konsekvenser av en feil. Men selve feilen er fremdeles tilstede. Klarer man å identifisere feilen som forårsaker haltheten og får fjernet årsaken, da bør prognosene være gode.

Om hesten må trimmes skjevt, kan jeg ikke si noe om. For å finne ut det måtte jeg ha sett hesten bevege seg og også filmet den med høyhastighets video. Det er utrolig hva man kan finne ut når man filmer med 300 bilder/sek og laster dette opp på en data, for så å sitte og se bilde for bilde. Det er et utrolig nyttig verktøy, forutsatt at man kan bruke det selvsagt.

baltomin
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Nina007 Vis innlegg
    Er hovsenebeinet sjekket? Min søsters hest var halt slik du beskriver og da var det hovsenebeinet som var problemet.
    mener dyrlegen gjorde det å det var ikke det

Er meget interessert i om hesten er fri for låsninger no?

Hesten til ei vennine var slik. Veit ikkje om ho eigentleg kom fram til nokon ordentleg diagnoese, men ho var full av låsningar og no når ho har vorte behandla jamt i eit år er hesten haltfri og fungerer betre enn nokon gong! :) Er jo ikkje sikkert at din hest har samme symptom eller at det er samme greia i det heile, men tenkte no eg kunne skrive dette likevel :)
    linndi&tanja <3 go'jentene

baltomin
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Balaton M Vis innlegg
    Nei, egentlig ikke (for sent altså). Problemet deres er at dere ikke har funnet årsaken til haltheten, men kun reparert symptomer og konsekvenser av en feil. Men selve feilen er fremdeles tilstede. Klarer man å identifisere feilen som forårsaker haltheten og får fjernet årsaken, da bør prognosene være gode.

Om hesten må trimmes skjevt, kan jeg ikke si noe om. For å finne ut det måtte jeg ha sett hesten bevege seg og også filmet den med høyhastighets video. Det er utrolig hva man kan finne ut når man filmer med 300 bilder/sek og laster dette opp på en data, for så å sitte og se bilde for bilde. Det er et utrolig nyttig verktøy, forutsatt at man kan bruke det selvsagt.
    vi tror det er beinstillingen som har gjort at han er sånn.Men han er skjeiv ellers i kroppen og.Han har og blir fortsatt behandlet for dette.Men haltingen kom etter han ble skod nu i vår.

skal høre med hovslageren neste gang han kommer.Hesten går nu på beite uten sko,han skal verke hovene i neste uke.Han har herjet mye på beite med hopp å sprett å så er det ulent terreng der uten at han har blitt verre.Han halter ikke noe når han går der.Er det positivt at han da ikke blir verre av sånn belastning han får av lek å herjing?

baltomin
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av idaoglinndi Vis innlegg
    Er meget interessert i om hesten er fri for låsninger no?

Hesten til ei vennine var slik. Veit ikkje om ho eigentleg kom fram til nokon ordentleg diagnoese, men ho var full av låsningar og no når ho har vorte behandla jamt i eit år er hesten haltfri og fungerer betre enn nokon gong! :) Er jo ikkje sikkert at din hest har samme symptom eller at det er samme greia i det heile, men tenkte no eg kunne skrive dette likevel :)
    han har låsning i korsryggen å i kjeven på venstre side.han fikk behandling for noen uker siden.det er noe som kommer tilbake,men han er ellers fin i kroppen.Han likte ikke når hun holt på med han på nakken/halsen.Ville bite å la på ørene

Siter Opprinnelig skrevet av baltomin Vis innlegg
    jeg har skrive vansker så har problemmer med det
    Oki Ja, da er det ikke så lett, du får se hva du får til med tiden
    Hollywood og Henriette

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg