Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Så bra at du gjør alt du kan for hesten din!

Jeg forstår at du blir fortvilet:(

Ble det brukt ultralyd ved undersøkelsen?
    Jeg ser jo du skriver at leddvæsken vår "dårlig", noe som indikerer en betennelsestilstand. Men ultralyd kan kartlegge væskeoppsamlingens omfang.

Om det ikke er gjort, ville jeg også ha røntket hesten.

Er enig med Barlaton M i at man må behandle årsak, og ikke kun symptomer.
    Men i jakten på årsaken, må man kartlegge.

Siter Opprinnelig skrevet av Nina007 Vis innlegg
    Er hovsenebeinet sjekket? Min søsters hest var halt slik du beskriver og da var det hovsenebeinet som var problemet.
    Tenkte nett det same. Gamlehesten min var også slik.
    "Look at me, jerking off in the shower... This will be the high point of my day; it's all downhill from here."
    Lester Burnham

Siter Opprinnelig skrevet av baltomin Vis innlegg
    vi tror det er beinstillingen som har gjort at han er sånn.Men han er skjeiv ellers i kroppen og.Han har og blir fortsatt behandlet for dette.Men haltingen kom etter han ble skod nu i vår.

skal høre med hovslageren neste gang han kommer.Hesten går nu på beite uten sko,han skal verke hovene i neste uke.Han har herjet mye på beite med hopp å sprett å så er det ulent terreng der uten at han har blitt verre.Han halter ikke noe når han går der.Er det positivt at han da ikke blir verre av sånn belastning han får av lek å herjing?
    Uten sko, får hoven slite seg så "skjev" den må være for at leddene ikke blir feilbelastet. Så det er positivt at hesten nå går uten sko og tydelig vis har det bra. Hadde den hatt vondt, hadde den ikke herjet.

Jeg er veldig nøye på å gi informasjon til nye kunder om at dersom man får en negativ utvikling etter at jeg har vært å skodd/trimmet, må jeg få en tilbakemelding om det omg. For da her det svært sannsynlig at jeg har gjort noe feil som må korrigeres. Og selvfølgelig gjør man feil fra tid til annen. En veloverveid avgjørelse kan vise seg å ikke ha den ønskede virkning. Da må man gjøre endringer slik at man får rettet opp, gjøre nye vurderinger slik at man kan komme videre og etter hvert få hesten "riktig", noe som ikke alltid er like lett.

Du burde egentlig ha varslet hovslageren med en gang om at ting ikke fungerte, det ville h*n sannsynlig vis satt stor pris på og kanskje hadde du sluppet problemene.

baltomin
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av lenaulv Vis innlegg
    Så bra at du gjør alt du kan for hesten din!

Jeg forstår at du blir fortvilet:(

Ble det brukt ultralyd ved undersøkelsen?
    Jeg ser jo du skriver at leddvæsken vår "dårlig", noe som indikerer en betennelsestilstand. Men ultralyd kan kartlegge væskeoppsamlingens omfang.

Om det ikke er gjort, ville jeg også ha røntket hesten.

Er enig med Barlaton M i at man må behandle årsak, og ikke kun symptomer.
    Men i jakten på årsaken, må man kartlegge.
    Vil virkelig det beste for han ja :) tror ikke noen dyrleger her har ultralyd men rønken har jeg mulighet til å ta.Han som har det ville snakke med dyrlegen som sprøyta hesten min før han ville gjøre noe.Men har lest andre si at det ska taes ut leddveska som er i leddet å så tilføre ny?

ja jeg prøver å finne ut hva som ligger bak med å bruke alt av alternativ behandling som jeg kan få her oppe.

baltomin
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Balaton M Vis innlegg
    Uten sko, får hoven slite seg så "skjev" den må være for at leddene ikke blir feilbelastet. Så det er positivt at hesten nå går uten sko og tydelig vis har det bra. Hadde den hatt vondt, hadde den ikke herjet.

Jeg er veldig nøye på å gi informasjon til nye kunder om at dersom man får en negativ utvikling etter at jeg har vært å skodd/trimmet, må jeg få en tilbakemelding om det omg. For da her det svært sannsynlig at jeg har gjort noe feil som må korrigeres. Og selvfølgelig gjør man feil fra tid til annen. En veloverveid avgjørelse kan vise seg å ikke ha den ønskede virkning. Da må man gjøre endringer slik at man får rettet opp, gjøre nye vurderinger slik at man kan komme videre og etter hvert få hesten "riktig", noe som ikke alltid er like lett.

Du burde egentlig ha varslet hovslageren med en gang om at ting ikke fungerte, det ville h*n sannsynlig vis satt stor pris på og kanskje hadde du sluppet problemene.
    selvfølgelig burde jeg det,men der å da tenkte jeg ikke noe på at det kunne være årsaken.Så har kjempe dårlig samvittighet nå i ettertid

Siter Opprinnelig skrevet av baltomin Vis innlegg
    Vil virkelig det beste for han ja :) tror ikke noen dyrleger her har ultralyd men rønken har jeg mulighet til å ta.Han som har det ville snakke med dyrlegen som sprøyta hesten min før han ville gjøre noe.Men har lest andre si at det ska taes ut leddveska som er i leddet å så tilføre ny?

ja jeg prøver å finne ut hva som ligger bak med å bruke alt av alternativ behandling som jeg kan få her oppe.
    Falsk leddvæske finnes nok ikke, og man kan ikke tappe et ledd for væske og fylle på ny Men kjemisk "hanekam" har en smørende funksjon. Husker ikke navnet på preparatet.

Ved et stikk i leddet med kanyle, vil man se hvordan leddvæsken ser ut.
    Den kan være fortynnet, fortykket samt ha innslag av blod. Er leddet veldig "sprengt", vil væsken piple raskt ut på grunn av trykket. Men dette er selvsagt veterinærarbeid

Ved hjelp av røntgen, får du jo en oversikt over eventuell skjevhet i beinstrukturen, så jeg synes det høres smart ut med tanke på videre behandling.

Hvordan gikk det? Ble hesten bra? Fant dere årsaken?

Vurderte dere noen gang om det kunne ha sammenheng med fòret?

Opplever selv et lignende tilfelle på stallen, og haltheten er foreløbig et mysterium.

Flere gode forslag taes imot med takk
    Sist endret av Sandra S : 11-03-2014 kl 21:45

svarer med et annet bruker navn :) er samme som hadde baltomin. joda hesten er helt frisk i dag :) jeg valgte å bytte hovslager å la han gå uten sko i perioder der jeg trimmet selv. har fått veiledning av barfot trimmer og lest meg fram. ( han som skodde mens han var halt, trudde han hadde hovsenebensbetennelse) men var bare så enkelt som å bytte hovslager

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg