Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 18 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 171
    Siter Opprinnelig skrevet av Bea Vis innlegg
    gleder meg til aa se ny film ! Har to filmer trav og galopp men kjempedaarlig kvalitet desverre.
    Kan jo legge inn selv om kvaliteten er dårlig? Noe går det vel an å se
    Hollywood og Henriette

Siter Opprinnelig skrevet av Bea Vis innlegg
    Jeg jobber han ikke bare i pleasuretempo, men han vil gjerne gaa i pleasure tempo iom han er avlet for det og det faller gnske naturlig for han.. Jeg varmer opp i rask trav ( det er han vant til saa det gjoer han fint ) om han ikke setter bakparten nok under seg i galoppen og slipper ned skuldrene setter jeg opp tempo i galopp ogsaa for aa faa de plass igjen, da maa han jobbe litt ekstra saa finner han fort ut det ikke er lurt aa dasse rundt :p

Han klarer ikke gaa helt sakte pleasuregalopp samlet enda, det er utrolig tungt for han.

Det er litt tungt for meg ogsaa enda da jeg var ganske syk under graviditet og fikk stort kun ligge paa sofaen, har trent styrke og kondisjon hver dag i en mnd for aa faa opp formen ( ganske maalrettet naar jeg foerst faar ri god hest :P ) Men kommer fort i stolsits av og til da jeg ikke er sterk nok enda :( Haaper vi blir klare nok til stevne i august !
    Den stolsitsen er kjent blant mange av oss tror jeg.. Formen kommer forhåpentligvis tilbake helt etter graviditet, jeg fikk baby for et år siden og tre uker etter jeg satte igang hesten igjen (noe jeg gjorde 2 mnd etter fødsel) var jeg på fullt helgekurs 2 timer 2 dager, holdt på å dø på meg.. hehe. Instruktøren måtte ri til slutt siste timen gitt, for jeg ble bare passasjer oppå der, ikke muskler til å gjøre det hun ba meg om

Hadde vært moro å se film selv om kvaliteten er begrenset! Ser jo at hvor mye hesten du rir setter bakbeina under seg varierer litt, ref. innlegg fra Lenaulv på Nikita sin bildetråd , merker dere klar sammenheng mellom hvordan hesten går og stolsitsen?
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Jeg må drive så mye med kroppen at jeg blir sittende å "jukke" slik med overkroppen. DET ser jo helt teit ut

Jeg skal få venninna mi til å filme meg i morra, og jeg tror at jeg har klart å dempe denne jukkingen og heller drive med underkroppen (hoftene og ned).

Han er en veldig stor hest å ri, stor galopp, så det er ikke lett å sitte stille

Dette skal jeg tenke på i morra:

*Skjenklene lenger bak (IKKE stolsits altså!)
    *Se opp og fram!
    *Ikke jukke

Så kan dere se på videoen som kommer, om jeg har bedret meg på noe av dette.

Hva er det dere sliter med? Sånn sitsmessig tenker jeg på
    Sitsmessig, hvor skal jeg begynne? hehe. Jeg er en sånn som mener at sitsen har alt å si for hvordan hesten presterer, og å fikse problem hos hest går ofte ikke an uten å fikse det tilsvarende hos rytteren.
    Jeg HAR fikset et par ting (kniper ikke lengre med knærne f.eks, og gynger ikke så mye med overkroppen, sitter ikke så skeivt), og så er det mange på lista..
    - Stolsits, her også. Dvs, jeg sitter bak i salen og balanserer meg tidvis med beina ned og fram. Går bedre i skritt og trav om jeg konsentrerer meg om det, men i galoppen er problemet der nesten hele tiden. Og så vrir jeg beina, så tærne peker ut.. tro det eller ei men de var enda verre. Verste er at når jeg tror jeg har tærne rett fram og konsentrerer meg skikkelig, er de fortsatt 30 grader pekende ut, hehe.
    Så jukser jeg med magemusklene og det gjør at jeg synker litt sammen i øvre del av ryggen også, sånn at i stedet for å være høyreist og rett med aktive magemuskler blir jeg litt krum i ryggen og kollapser litt i skuldrene, og armene er ikke inntil siden med 90 graders vinkel akkurat.. hehe.
    Det sistnevnte, at jeg ikke sitter høyreist, er noe som når jeg retter på det innvirker på hele sitsen, fra topp til tå, og gjør det lettere å sitte stille i galoppen som du sier du jobber med Nikita.
    Og så lærte jeg å bevege meg i hofter/helt øverst i beina for å kompensere for hestens bevegelse, og ikke kollapse i midjen for å kompensere, på det Trollspeiletkurset jeg var på. Vanskelig men funker!
    Jeg er ikke så flink til å huske å ri litt uten stigbøyler, men det er nok det jeg burde, for jeg vet det hjelper! Og så tenke at man har laaaaange bein, som nesten subber i bakken.. og en tråd fra "taket" som man henger fra. Og ha magemusklene på. Og så er det alt det andre å tenke på i tillegg.. konsentrere seg om 1 ting = noe annet faller ut

Ikke halshogg oss da

Hollywood og Henriette juni 2010
    Hollywood og Henriette

Ingen kommentarer?

Da tar jeg det for at det var perfekt, uten noe forbedringspotensiale

Dette var da høyregaloppen som vi har jobba mest med!

Hollywood høyre galopp 2010

Hadde ridebanen vært litt større og bedre, så hadde jeg øket litt på. Vi trener på kort galopp, men vi skulle også ha øket litt av og til. Banen har bløte partier, så det er litt riski å øke å. Gleder meg til ridecampen, da skal det bli store volter med øket galopp og små med kortere galopp. Det har jeg ikke fått trent på før, siden som sagt banen begrenser det.
    Sist endret av Nikita : 19-06-2010 kl 22:50
    Hollywood og Henriette

Så fint trav rett etter galoppen da, og jeg synes heller ikke det var den markante forskjellen på høyre og venstre. Stabile runde volter, jevn bøy på kroppen, jevn takt :) kanskje det er mulig å få noe mer bein på så han får litt mer engasjement i kroppen.

I venstregaloppen, var det du eller han som brøyt av? hehe

Jeg synes du fortsatt bruker litt mye sete, vet han er mye å ri i galopp, men la oss si du skulle bedt om en økning med setet, ville du økt på enda mer med hvor mye du bruker sete da?

Jeg har heller ikke hatt ridebane til å øke noe særlig på, men har innimellom bedt om noen steg økning om jeg rir på hele sporet ut på langsidene, og så kortet opp igjen. Bare for å få "svaret" fra hesten, hadde vært mer moro med volter men det krever sin bane ja..

Siter Opprinnelig skrevet av trineck Vis innlegg
    Så fint trav rett etter galoppen da, og jeg synes heller ikke det var den markante forskjellen på høyre og venstre. Stabile runde volter, jevn bøy på kroppen, jevn takt :) kanskje det er mulig å få noe mer bein på så han får litt mer engasjement i kroppen.

I venstregaloppen, var det du eller han som brøyt av? hehe

Jeg synes du fortsatt bruker litt mye sete, vet han er mye å ri i galopp, men la oss si du skulle bedt om en økning med setet, ville du økt på enda mer med hvor mye du bruker sete da?

Jeg har heller ikke hatt ridebane til å øke noe særlig på, men har innimellom bedt om noen steg økning om jeg rir på hele sporet ut på langsidene, og så kortet opp igjen. Bare for å få "svaret" fra hesten, hadde vært mer moro med volter men det krever sin bane ja..
    Ja, jeg må nok ha mer bein på han for å få litt mer aksjon, har hørt det på kurs også. Jeg bare liker godt denne galoppen, og han er så stor å ri at den virker så mye større og mer engasjerende enn den ser ut som Men ja, jeg skal ha mer bein! Skal ri i morra, og da skal jeg begynne med mer bein!

Takk for tilbakemelding!

Ja, jeg bruker for mye sete.. Det ser dumt ut, og han burde gå uten at jeg må bruke så mye sete. Når jeg øker tenkte jeg bare å bruke mer bein? Jeg burde nok redusere sete en del, at det blir som du sier økning ved at jeg øker aksjonen med sete. Det er vanskelig det der! Det er lettere på tur, da går han av seg selv og jeg kan sitte hel stille På banen har jeg måttet drive, men jeg ser at jeg prøve å drive mindre og heller bruker mer bein. Jeg er bare enda redd for at han skal gå for fort... Ja, fortsatt litt engstelig er jeg!

Ja, forresten det var jeg som brøt av ned til trav Så det ikke sånn ut? Synes det så tydelig ut jeg..
    Sist endret av Nikita : 21-06-2010 kl 01:48
    Hollywood og Henriette

Så bra Tequila har blitt Trine, han er ikke slik som vi kjenner han, nei. Du har gjort en god jobb der, må si jeg ble positivt overrasket! :)

Vi får komme med noen treningsbilder etterhvert - blir lenge mellom hver rideøkt for meg nå for vi krangler om å ri, hehe.. Så har kommet frem til trening annenhver dag for hesten og annenhver gang for oss. Det vil si det er minst 4 dager mellom hver gang jeg får ri. Er dere fremdeles missunnelige på interessert mann eller?!?

Vi jobber også holdning nå - skal lage samme type tråd som du Bea, slik det går å se. Sits er jo en klassiker - men jeg rir også en del i dressursal, så får jekket sitsen merkbart i den.

I helgen fikk jeg forresten begynt trening på overganger - skritt, trav og galopp og fikk faktisk trent galopp, stop og rollback på midtlinjen. Han begynner å imponere meg nå - han har blitt så flink!
    Sist endret av Silver : 21-06-2010 kl 11:56
    Let freedom ride...

Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Ja, jeg må nok ha mer bein på han for å få litt mer aksjon, har hørt det på kurs også. Jeg bare liker godt denne galoppen, og han er så stor å ri at den virker så mye større og mer engasjerende enn den ser ut som Men ja, jeg skal ha mer bein! Skal ri i morra, og da skal jeg begynne med mer bein!

Takk for tilbakemelding!

Ja, jeg bruker for mye sete.. Det ser dumt ut, og han burde gå uten at jeg må bruke så mye sete. Når jeg øker tenkte jeg bare å bruke mer bein? Jeg burde nok redusere sete en del, at det blir som du sier økning ved at jeg øker aksjonen med sete. Det er vanskelig det der! Det er lettere på tur, da går han av seg selv og jeg kan sitte hel stille På banen har jeg måttet drive, men jeg ser at jeg prøve å drive mindre og heller bruker mer bein. Jeg er bare enda redd for at han skal gå for fort... Ja, fortsatt litt engstelig er jeg!

Ja, forresten det var jeg som brøt av ned til trav Så det ikke sånn ut? Synes det så tydelig ut jeg..

Da har du forbasket fine galopp-trav-overganger, hehe. Her tar det noen steg før avslappet form kommer gitt!

Jeg får også beskjed på clinics om mer bein nemlig, så du er ikke alene om det. Har fått beskjed om å sitte stille med sete/overkropp i galoppen, slappe av i knær og klemme med leggene. De stegene vi får til er bra Men det er tungt, får meg til å tenke at jeg skulle trent styrketrening i tillegg..

Siter Opprinnelig skrevet av Silver Vis innlegg
    Så bra Tequila har blitt Trine, han er ikke slik som vi kjenner han, nei. Du har gjort en god jobb der, må si jeg ble positivt overrasket! :)

Vi får komme med noen treningsbilder etterhvert - blir lenge mellom hver rideøkt for meg nå for vi krangler om å ri, hehe.. Så har kommet frem til trening annenhver dag for hesten og annenhver gang for oss. Det vil si det er minst 4 dager mellom hver gang jeg får ri. Er dere fremdeles missunnelige på interessert mann eller?!?

Vi jobber også holdning nå - skal lage samme type tråd som du Bea, slik det går å se. Sits er jo en klassiker - men jeg rir også en del i dressursal, så får jekket sitsen merkbart i den.

I helgen fikk jeg forresten begynt trening på overganger - skritt, trav og galopp og fikk faktisk trent galopp, stop og rollback på midtlinjen. Han begynner å imponere meg nå - han har blitt så flink!
    Takk for kompliment om Tequila, moro at dere synes han ser bra ut dere som kjenner han fra før! Lurer på hva som var årsaken til at han var slik han var..

Og ja jeg er fortsatt VELDIG misunnelig på hesteinteressert mann selv om du ikke får ri så ofte :) Tenk så gøy å ha hest å samarbeide om, eller ideelt sett hver sin egentlig.. hø hø. Overganger, stopp og rollback høres jo ut som enorm framgang, håper vi får se noen ridebilder/evt film i denne tråden snart da. Moro å følge litt med på disse unghestene, hadde vært gøy å se treningsbilder av både din og Frida sin.

Dressursal er lettere å få loddrett sits i gitt, så kanskje det er lurt å ri i det innimellom..

Tror det tar tid før jeg tør å vise fram potetsekksitsen min :p Men litt longevideo/bilder kan kanskje skaffes :p

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg