Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 18 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 171

Westerntrening i bilder og film

Man har jo dressurbildetråd, dressurfilmtråd, sprangfilmtråd, div sprangbildetråder.. hvorfor ikke en westernbildetråd rettet mot hestene våre i trening? Der vi kan legge inn bilder / film og gi hverandre konstruktive tilbakemeldinger?

Vel vel, jeg prøver å starte en så får vi se om tråden kommer noen vei :)

--
    Hadde kamera på mens jeg red mine to første rideøkter på bosal, som jeg har lånt fordi jeg vurderer å kjøpe en. Planen er å filme rideøkt med trinse og muligens også stang i nær framtid, for å kunne sammenligne litt.
    Bosal ga jo sine utfordringer, vendinger og form (særlig i trav) var ikke lett gitt Men at hesten likte den var helt klart, han var rett og slett avslappet og lydhør gjennom hele begge øktene. Null energi på å unndra seg tøyle/bitt, selv ikke med hestelig action rundt.
    (Jada, jeg ser at jeg flakser med beina i stoppen og sitter slik jeg absolutt ikke skal, og at tærne generelt peker ut i så stor grad at det nesten er flaut )

Trine & Tequila på bosal, juni 2010
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

synes det saa fint ut jeg, det t han prover gjoere ovelsen for man ber om den er jo ogsaa en god ting for det viser at han er ivrig etter aa gjoere det du vil. Men joda boer vel helst unngaas !

Så fin Tequila har blitt, Trine :)

Husker på den tiden jeg var forrytter for han, jeg var en av de få som klarte å få han i galopp, ellers pleide han bare å bukke eller nekte å fatte. Tydelig at noe ikke var som det skulle på den tiden, fint å se at dere to har det så fint :) Hadde vært kjekt å komme og hilst på han i sommer, står han fortsatt hos Trond?

Siter Opprinnelig skrevet av Bea Vis innlegg
    quoter bare fra ridebilder jeg.
    Kjapp framgang på dere, kan ikke se at du ikke har ridd på to år nei!
    Lurte på, når du trener målrettet mot pleasure, hvor mye rir du fram da? Jobber du kun i "pleasuretempo"?

synes det saa fint ut jeg, det t han prover gjoere ovelsen for man ber om den er jo ogsaa en god ting for det viser at han er ivrig etter aa gjoere det du vil. Men joda boer vel helst unngaas !
    Ja det er klart at det er ikke den verste typen ulydighet at hesten prøver gjøre øvelsen han vet jeg skal be om før han blir bedt om det. Så korrigerer det ikke akkurat hardt, men prøver å vente varierende tid mellom hver gang slik at han skal vente på meg.. :)

Siter Opprinnelig skrevet av Sparkling Vis innlegg
    Så fin Tequila har blitt, Trine :)

Husker på den tiden jeg var forrytter for han, jeg var en av de få som klarte å få han i galopp, ellers pleide han bare å bukke eller nekte å fatte. Tydelig at noe ikke var som det skulle på den tiden, fint å se at dere to har det så fint :) Hadde vært kjekt å komme og hilst på han i sommer, står han fortsatt hos Trond?
    Tusen takk, hyggelig å høre at du synes han har blitt fin. Stor framgang fra jeg kjøpte han gitt, var styr i fatningene da og stort sett bare venstregalopp uansett hånd. Hadde en låsning bl.a. som nok hjalp å fikse, pluss at jeg en periode måtte fatte galopp på stemme endel fordi han ellers "fryktet" utvendig skjenkel og sparket etter den (det gjorde han daglig i skolen da jeg kjøpte han).. Lenge siden sist vi har sett slike protester nå :)
    Står hos Trond enda ja og du må gjerne hilse på i sommer.
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Jeg jobber han ikke bare i pleasuretempo, men han vil gjerne gaa i pleasure tempo iom han er avlet for det og det faller gnske naturlig for han.. Jeg varmer opp i rask trav ( det er han vant til saa det gjoer han fint ) om han ikke setter bakparten nok under seg i galoppen og slipper ned skuldrene setter jeg opp tempo i galopp ogsaa for aa faa de plass igjen, da maa han jobbe litt ekstra saa finner han fort ut det ikke er lurt aa dasse rundt :p

Han klarer ikke gaa helt sakte pleasuregalopp samlet enda, det er utrolig tungt for han.

Det er litt tungt for meg ogsaa enda da jeg var ganske syk under graviditet og fikk stort kun ligge paa sofaen, har trent styrke og kondisjon hver dag i en mnd for aa faa opp formen ( ganske maalrettet naar jeg foerst faar ri god hest :P ) Men kommer fort i stolsits av og til da jeg ikke er sterk nok enda :( Haaper vi blir klare nok til stevne i august !

Trine, det ser jo veldig bra ut!! Artig å se deg ri

Bea, du har fin sits på mange av bildene synes jeg! Låser du også hendene litt på hoftene av og til? Jeg har hørt det fra de som driver med klassisk ridning, men jeg har ikke hørt noe fra de westerninstruktørene jeg har ridd for.. Bryr de seg ikke så mye om det i western?

Jeg får legge ut video jeg også! Dette er i fjor vinter, jeg skal få tatt ny video om ikke så lenge. Mannen min skal bli med på ridecampen og da blir det video og bilder!

På linken på høyre side, er det flere videoer av oss.

Hollywood høyre galopp
    Hollywood og Henriette

Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Trine, det ser jo veldig bra ut!! Artig å se deg ri

Bea, du har fin sits på mange av bildene synes jeg! Låser du også hendene litt på hoftene av og til? Jeg har hørt det fra de som driver med klassisk ridning, men jeg har ikke hørt noe fra de westerninstruktørene jeg har ridd for.. Bryr de seg ikke så mye om det i western?

Jeg får legge ut video jeg også! Dette er i fjor vinter, jeg skal få tatt ny video om ikke så lenge. Mannen min skal bli med på ridecampen og da blir det video og bilder!

På linken på høyre side, er det flere videoer av oss.

Hollywood høyre galopp

takk, jeg laaser ikke hendene , men jeg rir med veldig lange toyler saa han kan strekke seg ordentlig ut i formen og naar jeg da maa korrigere ham og han ikke horer maa jeg ta hendene tilbake saapass. Det beste er aa lage en slgs trekant med toylene saa man drar hendene ut godt til siden, men fordi jeg red mye dressur har jeg enda litt vanskelig for de helt store armbevegelser

takk, jeg laaser ikke hendene , men jeg rir med veldig lange toyler saa han kan strekke seg ordentlig ut i formen og naar jeg da maa korrigere ham og han ikke horer maa jeg ta hendene tilbake saapass. Det beste er aa lage en slgs trekant med toylene saa man drar hendene ut godt til siden, men fordi jeg red mye dressur har jeg enda litt vanskelig for de helt store armbevegelser
    Høres ut som meg den siste setningen der Ja, jeg sleit i starten med å bevege armene. Men jeg ville tro at de som rir klassisk vil kommentere at jeg låser hendene på hoftene, fordi de tenker at man ikke skal ta hendene ut. Når vi rir western tar vi armene og hendene ut til siden om vi må, og det skal man jo ikke noe særlig i dressur.. Jeg bare tenker litt høyt her

Dette er fra da Hollywood var 3 år og jeg rei han første gang:

Hollywood 3 år og første gang jeg rir han!

Trav fra høsten når han var 5 år (i fjor):

Trav 2009

Venstre galopp høsten 2009:

Venstre galopp 2009
    Sist endret av Nikita : 16-06-2010 kl 20:11
    Hollywood og Henriette

Jeg må drive så mye med kroppen at jeg blir sittende å "jukke" slik med overkroppen. DET ser jo helt teit ut

Jeg skal få venninna mi til å filme meg i morra, og jeg tror at jeg har klart å dempe denne jukkingen og heller drive med underkroppen (hoftene og ned).

Han er en veldig stor hest å ri, stor galopp, så det er ikke lett å sitte stille

Dette skal jeg tenke på i morra:

*Skjenklene lenger bak (IKKE stolsits altså!)
    *Se opp og fram!
    *Ikke jukke

Så kan dere se på videoen som kommer, om jeg har bedret meg på noe av dette.

Hva er det dere sliter med? Sånn sitsmessig tenker jeg på

Jeg skal også holde tøylene slik som på illustrasjonen din Bea!
    Hollywood og Henriette

gleder meg til aa se ny film ! Har to filmer trav og galopp men kjempedaarlig kvalitet desverre.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg