Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 74
    Siter Opprinnelig skrevet av Silver Vis innlegg
    *Ambisjoner
    Mine ambisjoner er nok litt høyere enn resten av gjengen her inne sine (høres det ut som). Jeg hadde som mål å starte minst to stevner med Hotmale i år - det har jeg allerede gjort og det blir iallefall ett til til høsten. I år er målet mitt kun å gjøre ham stevnevant, men fra neste år av stiger forventningene mine til ham. Målene mine er da plasseringer (1-3.) i de klassene vi stiller (øker altså nivået på klassen alt etter hvor god hesten blir). Dette gjelder i første omgang pleasure, hunter og w. horsemanship. Videre skal vi også gjøre det bra i reining og w. riding, men det blir lengre frem, 2 år tenker jeg.
    Det er moro å lese om ambisjonene dine, som det absolutt er lov å ha, og blir spennende å følge dere videre. Håper å se dere på "pallen" i mange klasser framover :)
    Har du planer om å gjøre jobben selv eller sende hesten bort for trening?
    Skjønner godt at du har slike ambisjoner med unghest, jeg hadde nok hatt andre ambisjoner om hesten hadde en litt annen alder selv. Lettere å tenke flere år fram i tid da, selv om min ikke bærer noe preg av noe alder og 15 egentlig ikke er mye, vil jeg ikke akkurat skru forventningene opp på å debutere reining når han er 17-18. Får heller holde det i drømmene :)
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Jeg hadde hatt ambisjoner om konkurranse om jeg ikke var så nervevrak :p Kan heller låne han bort til andre :p

Siter Opprinnelig skrevet av trineck Vis innlegg
    Det er moro å lese om ambisjonene dine, som det absolutt er lov å ha, og blir spennende å følge dere videre. Håper å se dere på "pallen" i mange klasser framover :)
    Har du planer om å gjøre jobben selv eller sende hesten bort for trening?
    Skjønner godt at du har slike ambisjoner med unghest, jeg hadde nok hatt andre ambisjoner om hesten hadde en litt annen alder selv. Lettere å tenke flere år fram i tid da, selv om min ikke bærer noe preg av noe alder og 15 egentlig ikke er mye, vil jeg ikke akkurat skru forventningene opp på å debutere reining når han er 17-18. Får heller holde det i drømmene :)
    Ja dette er jo som sagt ambisjoner, så vi har noe å strekke oss etter, hehe.. Er jo slett ikke sikkert vi havner der!

Planen er å trene ham selv. Det er fordi halve morroa nå er utviklingen og å kjenne hvert skritt som er gjort med hesten. Vi utvikler oss sammen og man lærer så utrolig mye av det. Og man har da muligheten til å gå tilbake der man ser feilen ligger med en gang om noe ikke fungerer - slik vi nå f.eks. gjør når han går contra en vei. Det er nok morro å få ferdig trent hest også, men jeg føler jeg som rytter må ha med meg kunnskapen på egen hånd for å kunne nå de målene jeg har satt meg.

Jeg synes det hadde vært kjempemorro om du starte Tequila i en alder av 17-18 år :) Det ser jo ut som du kan starte lette klasser med ham nå da.
    Let freedom ride...

Nå som NM innen westernridning endelig er her, så må jeg si at jeg faktisk ble litt sugen på å prøve meg!

Vi trener nå fram mot konkurranse (ja, første gang jeg sier det og skriver det, og nesten første gang jeg tenker det), men vi har ikke noe tidsperspektiv. Men stevne til neste år, det tror jeg det blir!

Nå er det ridecamp og en clinic på høsten og ridning for Margit sånn regelmessig til vinteren (forhåpentlighvis), og kanskje litt for Merete Barlaug.

Med en slik hest som Hollywood er det kanskje synd å ikke trene til konkurranse å se hvor langt han kan nå? (Med meg på da selvsagt, han hadde garantert gjort det bra med prof. rytter).

Glemmer ikke det Walle da første gang jeg red for han. "Vi har et problem... Hesten er shitbra!"

Etterpå lurte han på om jeg hadde råd til å sette den i trening hos han, men det hadde jeg ikke. Jeg har dessuten hest for å kose meg med hesten min og ri tur etc, og ri så godt som vi kan ri sammen. Men hadde jeg hatt penger, altså NOK av dem, så hadde jeg sendt han avgårde noen mnd

Men føler vi virkelig er over den verste kneika, nå er han medgjørlig og samarbeider bra! Det har vært en "bumpy" road disse 3 årene jeg har hatt han. Flere ganger jeg tenkte at jeg burde ha kjøpt meg en mer rutinert hest, men så var jo dette drømmehesten min, og han er det fortsatt. Så NÅ er vi først der at vi kan utvikle oss videre nå som han er fin og lydig å jobbe med.
    Hollywood og Henriette

Personlig er stevner det morsomste jeg vet om, saa ambisjoner er det nok av Silver, bare ikke hatt noe hest ( foer naa ) Eieren til painten jeg rir har selv konkurrert mye og vaert dommer og hun mener vi muligens blir klare til EM, DET haddet vaert noe :) Faar fokusere paa stevnene jeg har i sommer foerst :p

Nikita: Jeg synes iallefall det er morsommere ha noe trene mot, og ha maal med det man gjoer ! Er bare sunt , om man ikke naar maalene man hadde satt seg er det jo ikke verdens undergang, det vil bare skje lengre frem i tid

Siter Opprinnelig skrevet av Bea Vis innlegg
    Personlig er stevner det morsomste jeg vet om, saa ambisjoner er det nok av Silver, bare ikke hatt noe hest ( foer naa ) Eieren til painten jeg rir har selv konkurrert mye og vaert dommer og hun mener vi muligens blir klare til EM, DET haddet vaert noe :) Faar fokusere paa stevnene jeg har i sommer foerst :p

Nikita: Jeg synes iallefall det er morsommere ha noe trene mot, og ha maal med det man gjoer ! Er bare sunt , om man ikke naar maalene man hadde satt seg er det jo ikke verdens undergang, det vil bare skje lengre frem i tid
    Godt sagt! Ja, det er greit å ha noe å strekke seg mot absolutt Og endelig med hest som kan, er reining jeg satser på, så hadde det vært moro å starta om ikke annet for å bevise overfor oss selv at vi er blitt flinke og blir flinkere etterhvert som tiden går.
    Hollywood og Henriette

*Privatliv (de som ønsker det), gift, unger, etc, hvor man holder til i landet

25 år. Samboer. Er opprinnelig fra Bergen, men bor på gård i Hemsedal. Har en egen liten stall og har oppfyllt barndomsdrømmen om hest i hagen. Har ellers en pusekatt og en dansk-svensk gårdshund.

*Ride- og hestehistorie

Begynte å ri som 13-åring, rideskole. Red dressur en stund og elsket det. Gikk hestelinje på folkehøgskole. Etter å ha drevet lite med hest noen år bestemte jeg meg i 2008 for å kjøpe egen hest. Kjøpte painten min hos Tor Erik Eggen i oktober 08. Da var han tre år og nettopp innridd.

*Prestasjoner etc

Ingenting. Jeg har aldri noensinne startet et eneste stevne. Har veldig lyst å starte western, enten trail eller pleasure, men alle stevner er så langt unna...

*Ambisjoner

Min største ambisjon er å få en god allroundhest. Jeg er ikke bare westerninteressert, men rir også dressur (barokk). Jeg vil derfor ha en hest som kan fungere godt til de ridegrenene jeg interesserer meg for, i tillegg til å være en god turhest og kamerat.

*Presentasjon av hest(er)

Silent - american paint horse - født 2005.
    Silent er snill og følsom, men samtidig rolig. Han er en hest som bekrymrer seg sjelden og er trygg i de fleste situasjoner. I tillegg er han veldig arbeidsvillig. Han er rett og slett drømmehesten! :)

*Privatliv (de som ønsker det), gift, unger, etc, hvor man holder til i landet

Er 32 år og arbeider som selger i ei bedrift som produserer kjøkken, bad og garderober.
    Har (verdens beste :)) kjæreste, 1 gutt på 11 og ei jente på 8 fra eit tidligere forhold. Samt ei jaktlabradorfrøken på 7 år :)
    Bur Balestrand kommune, som ligg i Sogn og Fjordane. På nordsida av Sognefjorden, omtrent midt på...

*Ride- og hestehistorie

Begynte med hest da eg var 10 år. Da stellte eg og rei 2 fjordinger på ein gård like ved.
    Da eg begynte på vidaregåande la eg hobbyen på hylla.
    I 2004 begynte eg på ny, og kjøpte meg eit quarterhoppeføll. Og året etter kjøpte eg ei paint/døl blandingshoppe for å ha som ridehest. Ho solgte eg tilbake til forrige eiger i februar 2008 da eg bestemte meg for å sende quarterhoppa mi til trening og bedekking hos Rick lemay i Sverige det året.

*Prestasjoner etc
    Har ikkje konkurrert, og det vil evt bli leeeenge til da eg fortsatt er veldig ny innen westernridning. Har vært på clinic, men det går for det meste i bøker og film for å tilegne meg kunnskap. Skulle veldig gjerne deltatt i meir clinics og kurs, men det er lange avstander for meg om eg skal delta på slikt... :(

*Ambisjoner
    Å kunne lære mest mulig innen westernridning, samt oppdrette hester av bra kvalitet.

*Presentasjon av hest(er)

Gentle Jacolena, Quarterhoppe f. 2004 e. MR Gentle Deduction - u. Long Road Shot

Hollywood Handsome, Quartervallak f. 2009 e. Dun It with Charm - u. Gentle Jacolena

"Flekkefrøken" (ikkje registrert enda), Painthoppe, f. 2010 e. SV Ragged Glory - u. Gentle Jacolena

Og så må eg vise eit bilde av paint/dølehoppa som eg solgte... Fine frøkna, og savner ho ja... :/

Siter Opprinnelig skrevet av Ida og Dooley Vis innlegg
    Jobber i barnehage til daglig da, for å ha råd til hest. Og det skal jeg love dere koster masse mer enn en skulle håpet på:/
    Det er dyrt med hest. De fleste må jo jobbe for å ha råd til det:)
    Man vet ikke hva man har, før man mister det...

Besøk vår hjemmeside http://www.julieogdyrene.com/

Siter Opprinnelig skrevet av Bea Vis innlegg
    Så bra, har følt meg litt alene om de stevne-ambisjonene mine her inne :)
    Let freedom ride...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg