Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 8 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 74

Exclamation Presentasjonstråd for oss westernrytterne!

Vi er jo ikke så mange her, og jeg tenkte vi kunne ha en tråd her vi presenterer oss selv. Er ikke så lett å leite gjennom i det generelle presentasjons-forumet!

Så presenter dere her:

*Privatliv (de som ønsker det), gift, unger, etc, hvor man holder til i landet
    *Ride- og hestehistorie
    *Prestasjoner etc
    *Ambisjoner
    *Presentasjon av hest(er)

Og ellers det du vil fortelle om deg og ditt!
    Hollywood og Henriette

*Ride- og hestehistorie
    *Prestasjoner etc
    *Ambisjoner

Jeg kan begynne!

Gift, 1 barn førdt 2006, bor i Skien.

Jeg har ridd siden jeg var 13 år, det var rideskole (klassisk) og red der i 5 år.

Av hester har jeg hatt en varm traver og en kald traver (prøvde å ri western med dem), så en islandshest og så en trakenher til dressur.

Så endte jeg opp med Hollywood Gyrator født 2004, fikk han 2007, akkurat innridd av Lemay. Det er nå blitt 3 år, og vi har vært på diverse clinics med Rick, Walle og ridecamp AQHA.

Han er stor, 160, bay, og er roligheten selv. Og godtar altfor mye av meg som ikke da kunne westernridning når jeg fikk han. Vi har hatt vår vei å gå, og det har ikke gått fort. Men vi har kosa oss i skogen, og har hatt det moro og tatt det i vårt tempo.

Ingen ambusjoner enda i forhold til konkurranse, men det kan komme med tiden når vi blir flinkere tenker jeg. Vi holder oss til kurs, og jeg vil at Hollywood og jeg sammen blir så god som vi kan bli, med min tid og lommebok.

Vi rir utelukkende reiningen og har ikke noe interesse for noe annet.
    Hollywood og Henriette

Bor i Enebakk sammen med datteren min på 7 år.

*Ride- og hestehistorie

Har hatt hest i 20 år, startet med kaldblodshoppa Byssa. Interesserte meg mest for trav, men fattet interessen for westernridning i 1997. Kutta etterhvert ut trav, solgte varmblodsen min, og kjøpte min første Paint i 2001 - Sparkling Face. Etter det har det blitt et par til, Super Sonic Chic og hennes sønn Whatafrecklinpride. Solgte sistnevnte i 2007, men allerede året etter var jeg drittlei å være uten hest og kjøpte Calle. :)

*Prestasjoner etc

Har ikke startet noe særlig, bortsett fra noen FDAT stevner i sin tid. Ble cup-vinner i western trail sammen med gamlehesten min, Byssa. :)

*Ambisjoner

Tja, ambisjonene må vel være å bli en flink rytter? Har veldig lyst til å ri western riding like bra som Madeleine og Emilie Stewing....

Har en Quarter vallak født 1998, som heter Mr Wann Caan. Han er ca. 1.63 høy, og er en pleasure/hunter/allround hest.
    Kristin uten What... :)

Privatliv (de som ønsker det), gift, unger, etc, hvor man holder til i landet
    Bor for tiden i Belgia med min belgiske samboer og datter Ayla paa 5 mnd.

*Ride- og hestehistorie Red dressur og sprang i mange aar, jeg var paa holtet gaard og hestesenter paa Flisa sin aller forste rideleir, vi var 4 stykker der. Der ble jeg introdusert for horsemanship. Jeg var 11. Noen aar senere jobbet jeg der fast hver sommer og instruerte og trente hest, det ble etterhvert til fast stilling og jeg hadde hele rideskolen der. Siden holtet etterhvert gikk over til aa bli en av Norges storste western staller ble jeg jo noe paavirket. jeg var saa heldig og faa instruere og trene hest og jobbe mye med anders lake og laerte utrolig mye av han gjennom aarene. Jeg begynnte ri for Anders da jeg var 14. ( han instruerte meg til og med i dressur foer jeg begynnte ordentlig med western ) Naa var det nok en del hest anders selv ikke hadde saa lyst til aa klatre oppaa og da var det kjekt ha meg som var glad for aa ri alt som var !

*Prestasjoner etc Startet en del forskjellig paa holtet, vaert highpointvinner i HeWr :p Ridd alle klasser untatt HUS og reining !

*Ambisjoner Naa er jeg saa heldig faa ri en veldig god hingst ( paint ) her i Belgia , jeg skulle egentlig bare til en oppdretts gaard se paa unghester og endte med tilbud om aa konkurrere deres hingst og ble sponset med baade hesten og utstyr ( de eier utstyrsbutikk ) Denne hesten skal jeg konkurrere i pleasure i aar, han er 4 aar. Jeg har en 1 aar gammel dun paint hingst selv ( sweet macho rip ) etter AKS riptide, han skal brukes til reining.

*Presentasjon av hest

min bebiss

*Privatliv
    Bor i Solør, med 2 Norske Skogkatter.

*Ride- og hestehistorie
    Begynte med å være med min søster da hun jobbet på stutteri. Hadde også tatt ridetimer på den lokale rideskolen, men det ble altså mer traver miljø enn ride hest miljø. Kjøpte min første traver i 94, og fikk to føll ut av henne. Kjøpte en quarter fra tyskland, og solgte den da jeg måtte flytte. Lånte meg en kaldblodstraver en stund, også. Var hesteløs ett par år, til jeg fant en quarter i USA som jeg kjøpte og hadde i nesten to år, samtidig som jeg fant meg en solid paint avlshoppe og ei lavageit på Island.
    Hadde før hovedinteressen innen reining, men har endret kurs og foretrekker nå cowhorse og cutting. Liker gangartsridning, og å kjøre hest også.
    Har jobbet deltid på traverstall, og ett år på cutting ranch i USA, samt en måned her og der på reining stall i Italia. Og 3 måneder på Island.
    Har akkurat solgt reining unghesten min, og har igjen min gamle traver :)

*Prestasjoner etc
    Nada, bortsett fra den ene traver'n jeg hadde som har løpt inn rundt 80 000.

*Ambisjoner
    Å bli bedre. Få meg en velfungerende hest som kan brukes til både show og moro. Avle fram bra hester.

Cajun Queen aka Fia (e: Lindy's Super Kick u: Tough Cookie S)

Fia:

*endret pga hest solgt
    Sist endret av Maya : 15-04-2012 kl 21:38

Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Vi er jo ikke så mange her, og jeg tenkte vi kunne ha en tråd her vi presenterer oss selv. Er ikke så lett å leite gjennom i det generelle presentasjons-forumet!

Så presenter dere her:

Jeg er gift, fire barn på hhv 11,15,18 og 20 år også jeg har passert 40 i år. Vi har en del dyr tre hunder og to katter og en Paint på 6 år som jeg har hatt siden han var nesten åring.

*Ride- og hestehistorie
    Jeg startet med hest da jeg var 12 år, da jobbet jeg i en stall på lierskogen, og kjøpte min første ponni da jeg var 14 år. Og den gangen tok jeg mamma med til banken, og hun stilte opp som kausjonist, så jeg fikk lån på hele 5000 kr :) Jeg gikk med aviser morgen og ettermiddag for å greie å betale alt selv. Det var kriteriene for at jeg skulle få ha hest. Så den dagen jeg skulle hente pånnis, tok jeg bussen til Sylling der hun sto, og red henne barbak til Skoger. Ikke var hun innridd heller, men det tok hun fint. At jeg fikk lov skjønner jeg ikke selv da
    Siden har jeg hatt en islending til før jeg fikk Dooley. Og vi har vært innom western og dressur, men han er skapt for western, så nå får jeg bare holde på med det. Ingen konkurranser på meg ennå, liker mest å gå på tur, men får se etterhvert som vi får litt trening.

*Prestasjoner etc
    Jeg har prestert å ri inn hesten og det er jeg velsig stolt over, ikke det å ri inn, men at jeg har fått han så var og lydig og utrolig fin.

*Ambisjoner
    Har jo ambisjoner om å kunne starte Trail og pleasure for moro skyld, ikke blodig alvor

Bilde får komme senere, vet ikke hvordan man legger inn her ennå

Og ellers det du vil fortelle om deg og ditt!
    Jobber i barnehage til daglig da, for å ha råd til hest. Og det skal jeg love dere koster masse mer enn en skulle håpet på:/

Presentasjon

Kjekt med egen presentasjonstråd. Kunne nesten tenkt meg en ridebildetråd som alternativ til ridebildeforumet (a la dressurbildetråden) også, jeg, hvor vi kunne gi tilbakemeldinger.. På ridebildeforumet drukner de så lett i alle andre ridestiler :)

Bor i Bergen ,er fra Skien, nærmer meg de 28.
    Jeg er gift, har en datter født 2009, og begynner i ny jobb i Jernbaneverket 1. september. Nå jobber jeg i forsikringsbransjen.
    Vi har også tre katter (en siameser, en ocicat og en balineser), og har hatt tre ocicatkull.

*Ride- og hestehistorie
    Jeg begynte å ri som voksen, det nærmer seg 7 år siden. Begynte på rideskole med "store brune" en dag i uka, og etterhvert to. Lærte å ri, men ca null om hest, bare dressur og litt hopping på meget gode hester. Har også vært på noen rideferier og helgekurs, høydepunktet er feltritt i Irland et par ganger. Men western ble jeg interessert i fordi jeg red en herlig paint på rideleir, riktignok i sprang, men det vekket interessen.

Så begynte jeg med western i tillegg til engelsk ridning, på Westernrideskolen. Lærte mye om hest i flokk, hestespråk, stell og håndtering, kunne lite slikt fra før.
    Følte etter et år der at det ble for lite lærdom for kurspengene videre, og skulle gi meg for å ri mer engelsk.. da telefonen "Vi har fått Tequila, den quarteren du så i dårlig stand for noen mnd siden, på stallen. Vil du passe han de dagene han ikke går i rideskolen?" kom. Og vips, var jeg solgt.. Fant Hesten med stor H, og kjøpte han i slutten av april året etter. Har eid han i over to år nå, og har ikke tenkt å slutte med det :)

*Prestasjoner etc
    Nada. Vi har startet tre lærerike stevner. TWB umiddelbart etter jeg kjøpte han, lokalt D-stevne og lokalt D/C-stevne. Horsemanship, trail og pleasure + 1 gang showmanship er klassene vi har prøvd oss på. Har til gode å vinne noe, men har noen 2. og 3.- plasser. Vi har masse utfordringer på stevneplassen, hesten blir en smule speedy og eieren en smule nervøs..

*Ambisjoner
    Jeg har hest mye for å lære, ikke så mye for konkurranse.
    Mitt langsiktige mål er å kunne ri et godkjent reiningmønster. I det ligger jeg å kunne ri et mønster der vi gjennomfører alle momentene, men ikke nødvendigvis på stevne selv om det selvsagt er drømmen. I tillegg håper jeg å delta på noen stevner, foreløpig er det i andre klasser, og å slå noen.. men aller mest å finne oppskriften på avslappet hest på stevne!
    Vi rir sjelden mer enn 1-2 baneøkter per uke, resten koser vi oss på tur, og jobber også litt fra bakken innimellom.

Hesten min er en buckskin quartervallak ved navn Hokus Pokus Tequila, er født i 95, og etter Reader's Prevail / u Another Tequila. Mye halter i linjene, særlig farslinjen, mens moren har mer variasjon bakover i stamtavla.
    Han har startet minst en halterklasse som ung i DK, noe mer starting enn det vet jeg ikke om før jeg kjøpte han.
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Jeg er gift, to hester, to katter og en hund - engelsk setter - jakthund. Vi bor i Skien.

*Ride- og hestehistorie
    Jeg har vært hesteinteressert så lenge jeg kan huske (til mine foreldres store mareritt). Oppsøkte derfor alt jeg kunne av hest og ridning fra jeg fikk lov å bevege meg hjemmenfra aleine. Gikk på rideskole som liten - da klassisk ridning. Oppdaget i 2002 westernridningen og har siden vært helfrelst! Jeg begynte først på ridekurs i westernridning og samtidig sprang, men måtte velge og valgte da western. Jeg var så hestepasser for en westernhest en dag i uken, så ble det flere dager. Fikk etterhvert egen hest på helfor, en ung kaldblodstraver som vi prøvde å omskolere til westernhest. Hesten ble solgt og jeg fikk Tequila (Trinec sin hest) på for en liten stund.
    Samtidig var jeg med å drive westernklubben i mange år, samt jobbet som instuktør i rideskolen. Jeg har også jobbet på reining ranch i Danmark. Da jeg kom tilbake fra Danmark i 2005 sa jeg ja til å ha Silver på helfor. Det tok da noen måneder før jeg kjøpte ham i slutten av 2005. Jeg og Silver har flyttet rundt halve Norge sammen, men har nå endt opp i Skien. Her blir vi!

Etter vi flyttet hit i 2008 har jeg hatt to andre varmblodstravere i tillegg til Silver, to hopper - Lady og Klara - begge er desverre nå døde. I 2009 kjøpte vi derfor paint gullgutten - Hotmale. Chex har vi ventet lenge på, hun ble født juni 2011.

*Prestasjoner etc
    Jeg har startet en del D/C stevner gjennom årenes løp, hovedsaklig med Silver, men også noen av forhestene mine. Hotmale har også startet to ganger allerede før han var fylt tre år. Jeg har startet alt bortsett fra hunter og ku-klasser - w. horsemanship, pleasure, reining, showmanship, trail, barrel race osv.

*Ambisjoner
    Mine ambisjoner er nok litt høyere enn resten av gjengen her inne sine (høres det ut som). 2010: Jeg hadde som mål å starte minst to stevner med Hotmale i år - det har jeg allerede gjort og det blir iallefall ett til til høsten. I 2010 var målet mitt kun å gjøre ham stevnevant, men fra neste år av stiger forventningene mine til ham. Målene mine er da plasseringer (1-3.) i de klassene vi stiller (øker altså nivået på klassen alt etter hvor god hesten blir). 2011 sesongen svarte til forventningene, men 1-3. plasser i stort sett det vi stilte, kjempefornøyd. 2012 skal bli en enda bedre sesong. Dette gjelder i første omgang pleasure, hunter og w. horsemanship. Videre skal vi også gjøre det bra i w. riding, men det blir lengre frem, 2 år tenker jeg.
    Chex skal bli reininghest.

Hotmale - 4 år gammel paint. Allround type, tegner godt til pleasure/hunter klasser, men også w. riding. Håper han også kan gå noe reining etterhvert.
    Chex - hoppe, født 2011, skal dobbelregistreres Quarter/Paint. Reininghest.

Silver gikk desverre bort november 2010.
    Sist endret av Silver : 18-09-2011 kl 11:02
    Let freedom ride...

Forlovet, har en datter født januar 2010, bor på landet i Grimstad.

*Ride- og hestehistorie
    Drevet aktivt med hest siden jeg var 8-9 år. Først islandshest, deretter gikk jeg over til store ridehester og sprang. Kjøpte meg en stor spranghest som 16 åring, hesten ble avlivet etter 2 år, pga skade. Fattet så en interesse for western, og samme år, kjøpte jeg meg et quarterføll. Er og litt traventusiast på si, og har en kaldblodsgamp som jeg prøver å få til start.

*Prestasjoner etc
    Ikke annet enn noen seire i 1 meters sprangklasser under klubbstevner:P

*Ambisjoner

Å utvikle meg selv og hesten innenfor westernridning, hovedsakelig cutting. Har ingen planer om konkurranser foreløpig, vi trener helst for moro skyld, og koser oss mye på tur i skogen.

Zanachic Freckle, chestnut quarterhoppe født 2007, etter Zanaskip, under Stormy Freckle, 150 cm i mankehøyde. Hyggelig og grei hoppe, lettlært og liker å jobbe. Ønsker å gjøre det man ber henne om:)

Holter Maia, brunsvart kaldblodstraver født 2007, etter Mørtvedt Jerkeld, under Holter Mia, 141 cm i mankehøyde. Råtøff hest, med masse framdrift og en voldsom løpslyst.
    Sist endret av berit_kristine : 25-04-2012 kl 12:37
    Vold og tvang begynner, der fornuft og kunnskap slutter...

Privatliv (de som ønsker det), gift, unger, etc, hvor man holder til i landet
    Jeg er student på UMB, og skulle egentlig vært ferdig med master i miljø og naturressurser, men siden jeg jobber med UKA i Ås skal jeg være til jul uansett, og leverer oppgave da. Bor i en kjellerleilighet i Ås sammen med min samboer og to hunder :)

Ride- og hestehistorie
    Jeg har holdt på med hest siden jeg var ca seks år gammel, og aldri hatt opphold fra det. Hatt ridepause nå mens Nabih har "vokst opp", men nå begynner ridningen igjen :)

Jeg har vært innom en del hester og startet min ridekarriere på Stall M på Flisa, hvor jeg har hatt en nordlandshest, sportsponni på halvfôr. Har også ridd islandshest noen år : Etterhvert ble jeg kjent med Wielki Nordyk og etter han har det bare vært araber som har vært godt nok Gjennom min tid på Holtet på Flisa ble jeg kjent med western og har "alltid" ønsket med en westernhest. I tillegg til western har jeg også vært med på noen distansestevner.

Min første hest er Jameel Hissan, en arabervallak på 14 år som jeg har hatt siden 2004. Han står ute på fôr. I 2006 kjøpte jeg Nabih, og planen har alltid vært å lage en westernhest ut av han og han en overgangshest fra Jameel som har spatt.

Prestasjoner etc
    Her er det ikke mye å skryte av

Ambisjoner
    Å få en brukbar westernpånnis ut av Nabih og lære mer western

Presentasjon av hest(er)

Jameel Hissan, født 01.05.96.
    E: Asil El Kajal U:Isabella

KA Al-Nabih, født 01.05.06
    E: El Amin U: Niebieska

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg