Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25
    Andrea & Bajas
    Guest

Natural "Dogmanship"??

Tenkt litt på en ting. Kan NH brukes på hunder også?
    Narutal Dogmanship eller noe? Det handler jo om å snakke dyrets eget språk, så det burde jo gå an. Skal selv begynne å bruke klikker på hunden min. Noen som praktiserer dette på hundene side?
    Hva gjør dere? :smile:

Silje og Tindra
    Guest
    Det er en stor forskjell på hest og hund, og det er at hunden er et rovdyr, ikke et byttedyr. Det går fint an å trene hundene ved å være deres leder, men jeg tror, uten å si noe for sikkert, at du kanskje har litt mer risky business der enn med hest om du ikke er 100% på hva du driver med.

Jeg kan ikke nok om dette, har bare sett (ste)svigerfar drive med det, og det var imponerende. Men denne mannen er dommer, trener, norgesmester og gud vet hva innenfor gjeterhund.

Just a little bit mental Maja sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Nøtterøy,
    Alder
    26
    Bilder
    4
    Er hesten et rovdyr?
    Maja

The dumber people think I am, the more surprised they're going to be when I kill them.

RenateSJ
    Guest
    hihi, Silje mente vel hunden

Du kan ta med deg en del elementer over. Som at du skal være konsekvent. Bevisst på kroppspråk osv.
    Men det hjelper nok lite å be hunden springe rundt i en paddock

Silje og Tindra
    Guest
    Mente selvfølgelig hunden.

Vet om ei som brukte det på stutene sine, og det fungerte som bare det!

Men som andre her sier, man må vite hva man driver med. man kan ikke ta det "rett ut av ei bok for hest" da hest og andre dyr har helt forskjellige reaksjoner på ting. Fikk ikke helt frem det jeg mente her, men håper du skjønner hva jeg ville fram til

edit pga leif

RenateSJ
    Guest
    ehm, nå er vel stuter også byttedyr?

Rovdyr er litt annerledes i forhold til byttedyr..
    Men det vil alikevel være lettere med en hund enn med et usosialt rovdyr, siden vovsene gjerne vil glede sin leder (såfremst den ser på sin eier som leder)

Silje og Tindra
    Guest
    Mange som tror de er leder for sin hund, er nok i sannheten ikke det. Jeg har sett det, og jeg har sett hunder som virkelig ser på sitt menneske som sin leder. Det er en soleklar forskjell der

RenateSJ
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Silje & Tindra
    Mange som tror de er leder for sin hund, er nok i sannheten ikke det. Jeg har sett det, og jeg har sett hunder som virkelig ser på sitt menneske som sin leder. Det er en soleklar forskjell der
    Ganske så mange faktisk. Og mange hunder er ganske stressa fordi lederforholdene ofte er ganske uklare.
    Og ja, man ser lett forskjell

Andrea & Bajas
    Guest
    Tror noen av dere missforsto. Prøvd lenge, men klarer ikke å ordlegge hva jeg egentlig mener. Ligger her med hodepine og greier... :???:

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. "Utegang" og "barfot" for å spare penger
    Av lenaulv i forumet I stallen
    Svar: 61
    Siste innlegg: 02-10-2010, 16:34
  2. "Standard" høyde på "hæler"? (framhøver)
    Av Nikita i forumet Høver og hovpleie
    Svar: 13
    Siste innlegg: 21-09-2009, 08:26

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg