Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 27 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 263

Hesteraser du ikke liker?

Hvilke hesteraser liker du ikke?

For meg er rase uviktig, det er individet som avgjør om jeg liker hesten eller ikke.
    Har jo hatt araber i 20 år, og er langt over middels glad i rasen.
    Men jeg liker langt fra alle arabere...
    Finner hester jeg liker og missliker i alle raser.

Det går rare dyr i hagjin
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Verdensveven
    Alder
    34
    -----------
    Sist endret av Sussi : 03-06-2013 kl 13:24
    Språket er uendelig.

(Fra lærebok i språkvitenskap)

Mange varmblodige ridehester ser veldig rare ut... merkelege halsmusklar og stygge klypte manar.. Men det er mange fine og, for all del :)

Siter Opprinnelig skrevet av Silledille Vis innlegg
    Mange varmblodige ridehester ser veldig rare ut... merkelege halsmusklar og stygge klypte manar.. Men det er mange fine og, for all del :)
    Akkurat det finner man da virkelig hos samtlige raser.... Både eksteriøre feil, feilmuskulerte individer, og rare manklipper.......

Jeg kan vel ikke si at det er noen bestemte hesteraser jeg "ikke liker". Men jeg kan ramse opp i massevis hesteraser jeg aldri kunne tenke meg å eie selv, men det har med bruksegenskapene deres å gjøre. F.eks varmblodstraver og nordlandshest er raser som ikke passer til mitt bruk, da jeg satser på dressurkonkurranser, og disse ikke innehar de egenskapene jeg ser etter hos en hest...
    Sist endret av Muzikaa : 19-05-2010 kl 02:23
    Jeg har verdens fineste hester!!!

Siter Opprinnelig skrevet av Muzikaa Vis innlegg
    Akkurat det der finner man vel hos samtlige raser Både eksteriøre feil, feilmuskulerte individer, og rare manklipper.......
    Jaudå :) Men det blir berre ekstra rart med tynne, lange halsar. Litt pinglete og merkeleg i mine auge

Siter Opprinnelig skrevet av Silledille Vis innlegg
    Jaudå :) Men det blir berre ekstra rart med tynne, lange halsar. Litt pinglete og merkeleg i mine auge
    Ja, men det er da ikke akkurat standard for varmblodsridehesten De skal jo ha velansatt hals som er godt muskelsatt. Har de ikke det, så er det vel enten et eksteriørmessig avvik, eller så er den feil eller for dårlig muskelsatt(som man jo ikke kan skylde på hesterasen for...)
    Jeg har verdens fineste hester!!!

Sabrina med en tulling Wilisia sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    24
    Bilder
    96
    Hver rase til sitt bruk, personlig er alt jeg kunne tenkt meg en varmblodig hest, ponni eller fullblods (ridehest så klart). Har lite til overs for friesere, arabere og travere.

Jeg har dårlig kjemi med fjordinger :p Og er ikke spesielt glad i fjordinger :p Varmblods ridehester er også hester jeg aldri kunne tenkt meg. De blir for store for meg :p Og hvis man skal være litt overfladisk synes jeg ikke de er noe spesielt pene. Ikke at de er stygge, mange er pene å se på, men de er ikke meget vakre i mine øyne :) Oldenburgere blir for klumpete med store rare hoder :p

Tunge raser er vel ikke min type hest uansett egentlig...
    Så fjording, kaldblods, nordsvensk f.eks, er ikke noe for meg. Synes de i tillegg er litt små.
    Liker lette og edle raser.

Synes mange arabere er flotte, men synes de ofte blir litt små.

Og ponniraser er vel heller ikke noe jeg hadde kjøpt til meg selv...
    Sist endret av tipsy : 19-05-2010 kl 10:05
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg