Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 20
    Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3

Refleksvest ved riding på trafikkert vei?

Jeg lurer veldig på hvordan dere kler dere ved riding på trafikkert vei - er dere obs på å kle dere og/eller hesten slik at dere synes godt? Jeg bruker å ta iallefall en overdel med en sterk farge på for å synes godt men jeg tror jeg burde tatt på en refleksvest istedet - selv om det er lyst ute.

Her omkring myldrer det av syklister langs veiene og ser jo hvor godt de vises med de selvlysende refleksjakkene sine. Vi som ferdes langs veien til hest har vel et enda større behov for å synes siden hestene nok er mer uberegnelige enn syklene

Hva tenker dere om dette?

Synes refleksves er supert jeg
    Man synes jo veldig mye bedre!

Har tenkt på å få brodert på en; "Unghest i trening"
    Så kansje folk tar ennå litt mer hensyn. Det er lov å håpe.
    Jeg bruker vest på gråe dager/skumring og selvsagt når det er mørkt ute.
    Bilen har ennå langt fra fortrengt hesten. Har du noensinne sett et minnesmerke av en mann i bil?

Dette har jeg faktisk tenkt på!

Jeg har også lagt merke til syklistene, og tenker på hvor godt de synes med den gule vesten.

Vi kunne vært flinke og bruke refleksvest vi også

Det er liksom litt tiltak, men jeg burde begynne med det.
    Hollywood og Henriette

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Jeg driver også med unghest og syns ideen med "unghest i trening" på vesten var god. Men spørs om billistene rekker å lese det, vil vel bli veldig små bokstaver.

Jeg snakket forøvrig med mannen min om dette med bruk av refleksvest under riding og han ble forbauset over å høre at jeg ikke tror det er vanlig å bruke slike vester annet enn når det er mørkt. Han er inspektør i det tidligere biltilsynet og der er det naturlig nok mye fokus på trafikksikkerhet, og han vil absolutt anbefale å bruke refleksvest til enhver tid når man ferdes ved en trafikkert vei.

Dummy see, dummy do. mallilen sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Brandval
    Alder
    37
    Om man kjører bil ser man en refleksvest på LANG avstand på høylys dag. En person uten refleksvest er vanskeligere å se.

Det er uten tvil en fordel med refleksvest/skarpe farger når man rir langs trafikkert vei, uansett hvor lyst det er

Jeg bruker aldri refleks hvis det er lyst, egentlig. Kunne sikkert ha gjort det, men..

Jeg rir med refleksvest når jeg vet jeg må ut på trafikkerte veier uansett om det er lyst eller mørkt, men det er veldig skjelden vi rir på så trafikkerte veier da vi har masse skog å ri i:)
    Sist endret av Elis&Merita : 11-05-2010 kl 15:42

Vi ser ut som ett vandrende raveparty i mørket! Jeg pakker på alt vi har av reflekser da, itillegg til hodelykt. Har også litt reflekser i forskjellige farger, da jeg iallefall innbiller meg at det synes enda bedre med litt farge-kombi.

Men jeg har aldri tenkt på refleks på dagtid...
    Bruker det om jeg mistenker tåke eller mørke før jeg returnerer til stallen, men aldri om jeg er helt sikker på at jeg kun er ute i dagslys.
    Men nå du sier det med syklister, så ser jeg jo selv hvor lett jeg ser disse gule flekkene når jeg er ute å kjører scooter...
    I dag skal jeg ha refleksvest på tur i sola

Litt dyrere enn vanlig men:

http://www.nordicprint.no/

Her kan du få printet med refleks på refleksvesten Kan jo være smart med unghest, så synes det på enda lenger avstand, om det fks. står "Unghest i trening" på vesten. Synes jo bedre enn å skrive det med sprittusj.

Direkte side:
    http://www.nordicprint.no/?pageType=...rrideColor=gul

og en Pille på slep StelpaogMalin sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Oslo/Ås
    Alder
    27
    Bruker refleksvest, beinreflekser og "refleksfortøy" når jeg rir dersom jeg tror det kommer til å bli mørkt/begynne å bli mørkt når jeg er ute på tur. Dette tar jeg også på selvom jeg kun skal ri på grusveier/ikke trafikkerte veier. :)

Dersom vi bare holder oss ved stallen gjør jeg ikke dette.

Refleks er viktig og jeg har nå festet reflekser til blant annet boblejakke mi (den er liksom mest ute i mørkt vær). Om jeg vet at jeg skal gå ute etter at det har blitt mørkt prøver jeg å alltid huske refleks. Refleks er viktig, og synes virkelig alle burde bruke det! :)
    Sist endret av StelpaogMalin : 13-05-2010 kl 16:11
    Stelpa fra Toregarden<3
    Never give up on the things that make you smile.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg