Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Bedømming på sprang i knøttecup?

Hvilken bedømming er det på sprangdelen i knøttecup?
    Det står ikke noe i proposisjonen, og jeg finner ikke svaret i reglementet.
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=1014&dateline=1239482983
    En hov, flere høver

Da jeg startet var det bare CR. Poenget var å komme seg igjennom med null feil, ikke noe annet :)

Harneshaug
    Guest
    Det er CL ja :)

Man får ha max 8 feilpoeng, blir det mer får man ikke starte i terrengdelen.

Siter Opprinnelig skrevet av Harneshaug Vis innlegg
    Det er CL ja :)

Man får ha max 8 feilpoeng, blir det mer får man ikke starte i terrengdelen.
    Oi, okei! Men liksom, du har bare 1 sjanse på Clear Rounden, eller får du 2?
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=1014&dateline=1239482983
    En hov, flere høver

Bare en sjangse, er omtrent som en CR iom at det ikke er noen omhoppning, du skal på sprangdelen bevise at du klarer å beherske hesten i sprang,og hesten at den kan hoppe - satt på spissen.
    De fleste feltsprangbaner er veldig snille og greie, sjelden no tekniske greier, så tror ikke du skal bekymre deg så altfor mye

Ah, okei. Men liksom 60 cm, det er'kke så vanskelig uansett :p
    En hov, flere høver

Harneshaug
    Guest
    Jeg klarte å få 8 feilpoeng i 60cm og DA våknet jeg til liv, var SÅ gira på å hoppe i terrenget. Var ENE OG ALENE min skyld for vi hoppet 80cl rett etterpå FEILFRITT haha...
    Så bare kjør på, 60 er jo piece of cake, så lenge man ikke sovner som jeg gjorde

Det er maks 12 feil på sprangprøven:

§ 583 – Feil på banen og tidsfeil
    1. Bedømmelsesmetoden er 238.2.1 med følgende unntak:
    Nedslag eller tramp i vanngrav 4 p
    Ulydighet 1. gang 4 p
    Ulydighet 2. gang t.o.m 100 cm/Lett-P 8 p
    Ulydighet 2. gang f.o.m. CNC*/CNCP* eliminering
    Ulydighet 3. gang t.o.m. 100 cm/Lett-P eliminering
    Styrt eller fall eliminering

Ved mer enn 12 straffepoeng (tidsfeil ikke medregnet), får ekvipasjen fullføre sprangprøven, men elimineres før utholdenhetsprøven.

2. Overskridelse av maksimaltiden medfører 1 straffepoeng for hvert påbegynt sekund. Overskridelse av tillatt tid (= dobbel maksimaltid) medfører eliminering.
    Hentet fra KR V (for feltritt)
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

Og mens jeg var i gang:

§ 238.2.1
    Konkurranser som avgjøres på tid:
    2.1 Ekvipasjer med likt antall feilpoeng skilles gjennom tiden. Dersom også tidene er like, erklæres ekvipasjene for likeplassert. Ved likeplassering på første plass, kan det bli en omhopping på tid.
    Hentet fra KR II (for sprang)
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

klassisk feltrytter Hanna sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lancaster, England
    Alder
    28
    Bilder
    15
    edit; Ragnhild var kjappere enn meg

nja, ikke heelt riktig helen :)

§ 583 – Feil på banen og tidsfeil

1. Bedømmelsesmetoden er 238.2.1 med følgende unntak:
    Nedslag eller tramp i vanngrav - 4 p
    Ulydighet 1. gang - 4 p
    Ulydighet 2. gang t.o.m 100 cm/Lett-P - 8 p
    Ulydighet 2. gang f.o.m. CNC*/CNCP* - eliminering
    Ulydighet 3. gang t.o.m. 100 cm/Lett-P - eliminering
    Styrt eller fall - eliminering

Ved mer enn 12 straffepoeng (tidsfeil ikke medregnet), får ekvipasjen fullføre sprangprøven, men elimineres før utholdenhetsprøven.
    så du kan ha tre riv og likevel få ri terrenget, eller ett stopp og to riv, for eksempel, men ikke FIRE riv. :)

i tillegg får man tidsfeil;

Overskridelse av maksimaltiden medfører 1 straffepoeng for hvert påbegynt sekund. Overskridelse av tillatt tid (= dobbel maksimaltid) medfører eliminering.
    men som Helen sier - bare ta det littegrann seriøst, så er det ikke noe problem.

“If the person you are talking to doesn't appear to be listening, be patient. It may simply be that he has a small piece of fluff in his ear.”
    Winnie the Pooh

blogg

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg