Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Vivere
    Guest

Vil du redde en hest eller to ?

Fikk denne teksten av en venninde.. Jeg kjenner ikke til hestene eller noe, men hu spurte om jeg kunne fortelle det videre, da det er folk som er gla i disse hestene etterhva jeg forstår.. Og jeg regner med det kommer svar som "hvorfor kan de ikke slaktes?" osv.. Jeg er ikke imot slakting, mener også at der er mye hest .. Men siden ene hesten kun er 2 år tenkte jeg at jeg i det minste kan spre ordet :)

Marit Susanne Horn ZaarVær så snill å kopier denne: Ann Marlen Hagen har fått i oppgave å kjøre ei 12 års kaldblodshoppe og en 2år kaldblodshingst til slakt etter påske, de begge er innkjørte, håper jeg kan kjøre de til ett godt nytt hjem istedet. Eieren er blitt akkutt syk og kan ikke ha de lenger. Hvis noen er int send mail til ann.marlen.hagen@hotmail.com

hu bor i bærum men vet ikke om du har noe "heste" kontakter rundt omkring

Sendte den videre på FB.

Harneshaug
    Guest
    Jeg går ut fra det er eier som har siste ord i laget på disse her og ikke hun som skal kjøre?
    Om jeg sender 2 hester til slakt kan jo ikke sjåføren starte kampanje og gi dem bort..
    Sist endret av Harneshaug : 06-04-2010 kl 13:01

Vivere
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Harneshaug Vis innlegg
    Jeg går ut fra det er eier som har siste ord i laget på disse her og ikke hun som skal kjøre?
    Om jeg sender 2 hester til slakt kan jo ikke sjåføren sterte kampanje og gi dem bort..
    Vil nå tro det er eier som har bedt om at dem heller må prøves gis bort ? aner ikke..

Det er veldig fint at folk prøver å finne et hjem til hestene sine i steden for å sende de til slakt. MEN markedet er nå så overfyllt med hest at det ikke er nok eiere til alle hestene.

Når man gir bort noe gratis så kommer alle de useriøse og sjangsen for at dette blir to kasteballer er stor.

Jeg er også nysgjerrig på om eier selv vil gi de bort eller om det er sjåføren som har satt i gang egen kampanje. Det sistnevnte er i så fall ikke bra... Startinnlegget var såpass rotete formulert og av ullen art, så det var vanskelig å skjønne hva som er hva.

Vivere
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Birre Vis innlegg
    Det er veldig fint at folk prøver å finne et hjem til hestene sine i steden for å sende de til slakt. MEN markedet er nå så overfyllt med hest at det ikke er nok eiere til alle hestene.

Når man gir bort noe gratis så kommer alle de useriøse og sjangsen for at dette blir to kasteballer er stor.

Jeg er også nysgjerrig på om eier selv vil gi de bort eller om det er sjåføren som har satt i gang egen kampanje. Det sistnevnte er i så fall ikke bra... Startinnlegget var såpass rotete formulert og av ullen art, så det var vanskelig å skjønne hva som er hva.
    Startinnlegget er rotete fordi det er kopiert direkte av en melding jeg fikk på facebook.. Jeg aner ingenting om disse hestene.. Og som jeg skrev i første innlegg, jeg vet at markedet er overfylt og jeg er selv ikke imot slakting av hest. Men den ene hesten er 2 år gammel og derfor valgte jeg å legge ut, ser ingen vits i å avlive en hest på 2 år.

Nei, det er i utgangspunket unødvendig å avlive en frisk unghest. Men når man ikke kan garantere at den får et godt liv hos hestekyndige mennesker og at man i tillegg kun er et mellomledd med minimalt av info, så tiller jeg spørmål.

Jeg hadde uansett stilt spørsmål om hvem, hva, hvor og når om jeg hadde tatt på meg å videreformidlet to hester. Dette har noe med hvor seriøs man fremstår.

Men nå er jo jeg en gammel dame blitt som ikke lenger kaster meg i havet uten å ta på baderingen først...

Vivere
    Guest
    Jeg rekna med at det kom til å bli ENDA EN diskusjon om dette med slakt som vi allerede har hatt ca 1 million ganger før her inne..... Syntes det blir rart å si at man skal slakte før man selger/gir bort fordi man ikke vet hvem menneskene er..... Det gjør man jo aldri.. skal man slakte hele landets hester da ? Legge ned Finn.no fordi folk bør slakte hestene heller... Er ferdig med denne diskusjonen.. nettopp derfor jeg skrev i første innlegg at jeg rekna med det kom.. vær så snill å ta den diskusjonen en annen plass, vi har diskutert det vanvittig mnge ganger før, og meningene er delt, la oss bare akseptere at vi er forskjellige og har forskjellige meninger :) Jeg har INGENTING med denne saken å gjøre, jeg skrev det videre for en venninde, thats it..

-Skal ikke diskutere med deg jeg, men du må nesten tåle at det stilles spørsmål til det du legger ut. Når du i tillegg ikke vet noen verdens ting om hverken hester eller eier, da blir det jo som jeg skrev, bare noe "ullent".

Får håpe de finner seg en flott hjem, ingen ting hadde vel vært bedre enn det.

I følge FB har hestene fått seg nytt hjem :)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg