Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 31

Tråd: Veving

mj - gone to soon.. </3 Kaja sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Bergen
    Alder
    27
    Bilder
    2

Veving

Noen idêer for hva jeg kan gjøre for å få bebisen til å slutte med veving på boksen?

Harneshaug
    Guest
    Nå vet jeg ikke hvordan dagen dens er men mer utegang, aktivisering, lav boks slik at den har kontakt med hesten ved siden av?

Tror ikke Meeg bør ha så nær kontakt med hesten ved siden av for å si det sånn! :smile:
    Ida og Felix VII <3

Flashback
    Guest
    Hvis jeg forstår rett, så snakker Ida og Kaja om samme hest (Meeg)? Isåfall er det veldig dumt om hesten ikke liker hesten ved siden av, det gjør jo bare hele greia verre, for da kan den ikke gjøre noe annet enn å snakke ''over'' den hesten som er ved siden av. Kanskje det er idèelt og bytte boks?

Hvis Meeg skal ha boks, må hun stå ves siden av en annen hest.. Men nå har vi fiksety slik at hun ikke får noen kontakt med den andre hesten, og Meeg koser seg :-D
    Ida og Felix VII <3

Flashback
    Guest
    Men hun vever fortsatt? Kanskje en av hennes hestevenner ville få stopp på det?

Hakke peil om hun veiver fortsatt jeg nei
    Ida og Felix VII <3

Har sett to typer boksinnredning som skal hindre hesten i å veve, men veit ikkje kor effektivt det er.. Den eine var å ha sperre på sidene,men at hesten kunne stikke ut hovudet i "midten" - viss dykk forstår? Denne plassen hesten kunne bevege seg var forma som ein u. Den andre innredninga var å spikre opp ein planke på midten av boksdøra og oppover.

Som sagt, har ikkje erfaring med dette, men veit å ha lest det ein plass..
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

mj - gone to soon.. &lt;/3 Kaja sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Bergen
    Alder
    27
    Bilder
    2
    Sånn som Ida sier så har hun fått skillevegg som dekker helt, så hun ikke ser sidekameraten.
    Og hun har ingen hestevenner, hun står annen hver dag alene fordi hun bare banker hestene hun står sammen med..hehe.
    Og hun står ute fra 9-2200 om kvelden!
    De står lenge ute!

Utegang, utegang, utegang. Stalluvaner er så godt som umulig å fjerne. Å forhindre en uvane kan lett føre til en annen, så om du forhindrer veving vil den kanskje begynne å sluke istedet. Sier ikke at det skjer, men faren er der. Så ja, ut med hesten, husj!

..Men nå leste jeg jo faktisk hele tråden også, og ser at hun står mye ute. Når er det hun vever, og hvor mye er det? Er det slik at hun bare vifter litt på hodet, eller er det belastning av beina også? Er det i forbindelse med fôringer, eller er det når hun ikke får oppmerksomhet? Eller er det hele tiden mens hun står inne? Spørrespørre.. :p
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Veving
    Av *Jane* i forumet Problematferd
    Svar: 19
    Siste innlegg: 21-10-2008, 15:58
  2. Veving
    Av annaa i forumet Problematferd
    Svar: 23
    Siste innlegg: 28-07-2008, 11:36
  3. Veving på henger
    Av *Jane* i forumet Transport av hest
    Svar: 0