Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Gjør hesten BOMBESIKKER

Noen som har denne boka? Jeg vurderer å kjøpe den, men orker ikke å kjøpe noe som ikke virker (), altså en bok som har tips som ikke virker på hesten.
    SKRIVEFOBI
    Den eneste useriøse norske rosabloggeren. Resten er bare for seriøse for mitt vedkommende, til at jeg kan legge for mye vekt på deres rosablogger. Dessuten bruker de feil rosanyanse... HØRT OM SJOKKROSA????

Det beste er nok at du drar i butikken og blar i den/smugleser. Ingen her inne kan garantere at øvelsene vil hjelpe deg og Almira. Det er veldig individuelt fra hest til hest.

Høres hvertfall ikke mistenkelig ut å smuglese...
    SKRIVEFOBI
    Den eneste useriøse norske rosabloggeren. Resten er bare for seriøse for mitt vedkommende, til at jeg kan legge for mye vekt på deres rosablogger. Dessuten bruker de feil rosanyanse... HØRT OM SJOKKROSA????

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    44
    Bilder
    3
    Har ikke boken selv men etter et kjapt søk på nettet fant jeg to bokanmeldelser om den boken og begge personene anbefalte boken og skrev at den var helt super.

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    44
    Bilder
    3
    Ene anmeldelsen:

Gjør hesten bombesikker

Boka, "Gjør hesten bombesikker", inneholder at forfatterens forteller ulike metoder som vil gjøre hester trygge når de konfronteres med uvante situasjoner, slik at blant annet hopping, steiling og bukking kan unngås. Det handler om å trene hestene aktivt i forkant for å takle forstyrrelser som fører til farlige hendelser. Boken presenterer et program for å gjøre hester bombesikre, blant annet ved at de må mestre opptil 15 ulike hindringer. I tillegg forklarer forfatteren grunnleggende ferdigheter som å gå over uvante underlag, bli lastet i henger og tåle uvante lukter. Boka har også et bra stikkordregister. Du lærer mye av denne boka! Anbefales!

Den andre anmeldelsen klarer jeg ikke å finne igjen...

Du kan låne den på bilioteket:)
    Hvis ikke ditt nærbibliotek har den, så kan de fjernlåne. De har den hvertfall i Farsund, og bilbioteket kan få den sendt uten at det koster deg noenting.

Jeg synes den var bra, og ønsker meg den selv. Mine hester er ikke redde, så jeg brukte den mer til å få mer input til hva jeg kunne finne på med Rosalita. Selv de enkleste ting er det ikke alltid man kommer på å tenke på selv:p

Jeg har den boken. Har bare lest litt i den (for lenge siden). Den var "okei". Har ikke prøvd noen av metodene.
    Skal nett se litt mer i boken og komme tilbake med mer info...
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=1014&dateline=1239482983
    En hov, flere høver

Først er det intro, så er det evaluering av hest og rytter, så kommer noen grunnleggende øvelser, metoder for bombesikring, strategier for bombesikring, arbeid fra bakken, håndtering av dårlige vaner og stygge triks, etc.

Jeg har ikke lest mer i boken, annet enn at jeg har sett på bildene og det så står om dem. Og det som jeg har lest, har vært bra
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=1014&dateline=1239482983
    En hov, flere høver

Var det ikke beskrevet noe om hvordan de trente politihestene og i den, til å tåle bråk og slikt? Eller blander jeg med en annen? ikke sett i den siden Rosalita var "liten"..

Siter Opprinnelig skrevet av Anita&Svarten Vis innlegg
    Var det ikke beskrevet noe om hvordan de trente politihestene og i den, til å tåle bråk og slikt? Eller blander jeg med en annen? ikke sett i den siden Rosalita var "liten"..
    Joda, han fyren som skrev den hadde visst jobbet med noen politihester eller noe. Og så var det noe om noe ridder-greier...
    En hov, flere høver

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg