Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    34
    Bilder
    6

Fletteteknikker (man/lugg/hale)

Her kan du legge inn bilder av forskjellige fletteteknikker og "hårstyling" til hest. Lugg, man og hale.

Og hvordan gjør du det? Ønsker inspirasjon til å flette gampene :)

Tja, da starter jeg med en standard kinaflette i halen :):

Spansk flette tror jeg dette kalles:

(Litt slurvete siden det bare var forå holde manen litt unna)

Vanlig fletting:
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Med stjerner i sikte Ingus sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Oslo, 18
    Bilder
    11
    Har man behov for å få unna en lang man, liker jeg veldig godt denne fletta;

Ringbrynje+hår=trøbbel nemlig, så best å flette. Har flettet inn sløfebånd før også, men finner ikke noe bilde av det akkurat nå.
    Alle de nevnte feilene forsvinner så snart hesten kommer under hjelperne.
    -Müseler

kronisk lakenskrekk Gudhild sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    29
    Er det ingen som har bilde av sånn når manen ser ut som et garn?
    Synes den er så stilig og den er ikke så vanskelig heller:)

Harneshaug
    Guest
    RagnhildJanko har massevis, er yndlingsfletta hennes

Ingus: så kjempe fiiine dere er Nina: Nydelig hest du har :)
    Frøya
    og
    Tia Maria Frà Gumpedalen

Dølahest stall grønli sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Hitra, Sør- Trøndelag
    Alder
    42
    Jeg bare prøvde på Sølvdugg her en dag, det kunne sett penere ut :)

Denne typen liker jeg godt, greit å få unna lang mane og rask å flette :)
    Lik som de andre typene men her ligger fletta utenpå istede for innenfor :)

Jeg fletter kun man og lugg til stevner.. Halen fletter jeg under transport.

Luggen fletter jeg fransk fletning, hvor selve flettemønsteret ligger på utsiden av fletten (altså man fletter bakvendt), og så ruller (ikke bretter) jeg den op så det blir en pen rosenknopp. Manen deler jeg opp i x-antall bunker med samme mellomrum mellom hver. Antallet avhenger av hestens hals (lang/kort/tykk/tynn/slank/kraftig), her fletter jeg helt alminnelig fletning. Hvis hesten har en slank og lang hals starter jeg litt løst oppe på toppen, mens selve fletningen skal være stram. At den er stram gjør at fletningen blir lett å rulle (ikke brette) opp, at den er løs på toppen gjør at man kan trykke den rullede rosenknoppen opp i den løse starten, slik at den blir puffet litt opp. Resultatet blir at hestens hals ser litt mer muskuløs ut.. Hvis en hest har kraftig og godt muskelsatt hals, fletter jeg bare normalt strammefletninger og ruller (ikke bretter) dem opp. Alle fletningene i i manen blir flettet og festet med en strikk i enden, og så syr jeg rosenknoppene opp. Har jeg god tid syr jeg den opp mens jeg ruller, hvis jeg har dårlig tid, ruller (ikke brette) jeg den opp og syr noen ganger frem og tilbake. Resultatet blir nogenlunde det samme...:)

Halen fletter jeg kun under transport... Da fletter jeg bare en alminnelig flette helt ned til enden av halen, så bretter jeg den i to og bandasjerer hele halen. På denne måten unngår man at hesten får skitt og lort i halen under transport, så den ser fin ut til det evt. stevne man er på vei til..:)

Prøver å finne bilde snart..!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg