Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 31 til 35 av 35
    Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    I dag møtte vi denne karen da vi var ute på tur:

Staselig fyr - vi tror det var en fyr Men er det kanskje sånn at kun simlene har horn på denne tiden?

Reisa er livredd elg, rådyr og rein...

Tiril var på leietur med Sid i dag og det var hun som tok bildene. Her ser Sid på reinen som ligger fredelig på et jorde.

Mannen min kom kjørende forbi sammen med svigerfar. Her kommer Sid for nært og Reisa blir sur...

"Nei, altså, dette gidder jeg rett og slett ikke!"

Sid

Reisa er oppskjørtet pga reinen

Men reinen tok det hele med stor ro og lå bare og så på hestene

Reisa skulle ha vært filmet her så dere hadde hørt blåsingen hennes, hun fnyste høyt gang på gang

Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Meg og Reisa

På ridetur i skogen

Litt vel tett skog, ja...

På tur ned igjen, legg merke til at hjelmen min sitter skjevt etter møtet med skogen Jeg visste ikke om det før jeg så bildene etterpå...

Reisa ble for ivrig og begynte å bukke

Hoppsann!

har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    34
    Bilder
    6
    Reisa er en virkelig fin nordlandshoppe. Edelt og pent hode. Og virker som dere har det morro :)
    zinka mii<3 og Baronen hjemme igjen

Husk: En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie.. :P

Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Siter Opprinnelig skrevet av irenee Vis innlegg
    Reisa er en virkelig fin nordlandshoppe. Edelt og pent hode. Og virker som dere har det morro :)
    Takk for det :) Ja, vi syns også Reisa er veldig fin Og joda, har mye moro med henne, hun er en snill og grei hest. Hun var veldig lat da vi fikk henne men det skyldes nok dårlig form, hun er en helt annen hest nå som hun blir mye brukt og begynner å bli slank og fin.

Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Her fant jeg en gammel tråd jeg kan dra opp igjen Har Stokka Reisa enda, hun har nå blitt 12 år og det går bare bra med henne.

Det har skjedd saker og ting siden sist, i 2011 fikk hun føllet Smistads Lynet som nå er min datter Tirils hest. Etter at jeg skrev i tråden sist ble shettisen hennes solgt til en stall på Øvrevoll hvor han skulle være barneponni.
    Lynet (bildet lyver ikke, han "henger" i løse luften ettersom han hoppet i været da Tiril tok bilde):

Reisas datter Fenja som ble født i 2008 reiste til sin nye eier i februar i fjor. Her har hun nettopp truffet sin nye kamerat, fjordingen Julius. Og hun ble livredd til og begynne med, men det roet seg fort og Fenja stortrives i sitt nye hjem. Jeg får stadig meldinger og filmer fra hun som eier Fenja nå, og Fenja er nå innridd og noe kjørt med. Kjempeartig å kunne følge med på livet til Fenja siden hun er født hos oss.

Lynets litt eldre lekekamerat Flora måtte dessverre avlives i fjor høst grunnet problemer med bakføttene. Et hardt slag for oss alle.

Sist vinter var Reisa og Lynet alene, sikkert kjedelig for lille Lynet men vi prøvde å aktivisere han så godt vi kunne ved å la han være med Reisa på rideturene.
    Her var han med opp i lia:

Her fikk han være med en særdeles snøfylt vinterdag... Han hadde det nok gøy, verre for Reisa som er en "godværshest" og blir grinete når det er dårlig vær Hun gjør ikke noe annet enn å grine på nesen og legge på ørene, gjerne mens hun holder hodet på skakke mot vinden. Har hørt at en del andre hester gjør det samme. Vi bruker å gjøre turene korte i sånt vær, Reisa er litt diva og får være med å bestemme

Men så endelig i april i år kom det en ny oppstallør til stallen med to hester. Fra før var det bare Tiril og meg i stallen så artig å få en ny jente i stallen. Hun heter Guro, og hadde med seg Shetlandsponnien Timo og fjordingen Gaute. Selv om det ble litt uro i flokken de første dagene tok det ikke lang tid før alle var perlevenner og t.o.m kan slappe av i utegangsstallen i lag - til min store lettelse og glede.

Lynet fikk endelig en ny lekekamerat, og det er tydelig at Reisa setter pris på å ha en til voksen hest i flokken. Reisa er litt sær av seg og blir sur på guttene i blant, men hun gjør ikke annet enn å legge på ørene og gå sin vei. Har mange ganger funnet henne alene i utmarksgjerdet med guttene på en helt annen kant av gjerdet... Men hun kan like gjerne dilte i hælene til Gaute og har sett dem stå og klø hverandre mange ganger.

Reisa og meg på ridetur litt tidligere i sommer:

Reisa blir fortsatt for det meste brukt til turridning, men både Tiril og jeg liker å ri western og vil nok bli mer av det framover siden vi snart er ferdige med ridebanen vi holder på å lage.
    Her er Reisa og jeg på westernkurs en vårdag i fjor:

For å få litt trim selv leier jeg Reisa på tur nå og da i stedet for å ri. Fin trim for oss begge når man legger turen til lia, på bildet under måtte jeg klore meg fast i lyngen for å komme meg opp den bratte bakken. Reisa hadde ingen problemer med å komme seg opp:

Det var en liten oppdatering siden sist

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg