Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 3 av 3

Ventilasjon i stallen!

Hvordan ventilasjon har du i stallen din eller der hesten din er oppstallet? Hvordan fungerer dette? Er det isolert el uisolert stall?

Selv sliter jeg veldig med mye fuktighet i stallen i perioder det regner og hestene kommer våte inne (høst/vinter/vår). Jeg har vinduer, dør og lufteluker oppe til enhver tid men det hjelper lite om ingenting... I ekstreme perioder renner det vann ned langs veggen og man ser dråper henger i taket. Ikke veldig bra miljø for hestene å stå inne i. Har vurdert å sette inn en byggvarmer-vifte men er skeptisk til å la den stå å gå når jeg ikke er tilstede og da hjelper det lite.

Ønsker meg i utgangspunktet skikkelig ventilasjonsanlegg men dette er dyrt og ikke akkurat prioritering når det kommer til det økonomiske nå, lurer derfor på andres erfaringer og om det finnes gode billigere løsninger?

På stallen der min står er det vifter, samt at vinduer er åpne hele året. Har også døra inn til den uisolerte låven oppe om natten. Selve stallen er isolert. Har aldri problemer med fukt der i hvert fall.
    Stallen er et ombygd sauefjøs, så viftene har vel vært med fra den tida.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Du må ha et luft-uttak. Altså en vifte som drar den våte lufta ut av stallen. Det holder ikke med kun luft-inntak.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg