Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 38
    Har ei klassevenninne som har ridd for henne i mange år, hatt hesten oppstalllet hos henne osv. Snakket om henne senest i går faktisk!

Hun holder mange kurs, og underviser på tysk, engelsk, norsk og fransk så vidt jeg har forstått. Reiser i disse landene for å undervise også (med unntak av England). Virkelig bestemt, pirkete, men samtidig er det visstnok en trivele dame. Slik jeg har forstått det. Jeg har aldri truffet henne selv, bare hørt venninna mi fortelle om henne. Skal være veldig dyktig, i både sprang og dressur forsåvidt. Konkurrerer vel lite selv, men har vel en hest som går ca Prix St. George.
    Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang.

Ikke vær urolig for dagen i går eller morgendagen. Lev i dag, men gjør det slik at du kan leve med det i morgen :p

Christina & Gino 2. -Christina sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Bergen
    Alder
    25
    Bilder
    27
    Hun var her i bergen for ikke så lenge siden, og jeg har en venninne som har ridd litt for henne :)

Det jeg har oppfattet er at hun er veldig nøye og kan bli ganske intens og krevende, som tidligere nevnt. Men, det er nok absolutt verdt det! Etter det forrige kurset jeg var å så på gikk alle rundt å smilte når de var ferdig, og jeg tror de alle sammen følte at de hadde fått noe ut av timene.

Hun venninnen min som har ridd for henne en del ganger sier hun er en skikkelig sits-fanatiker, noe de aller fleste ryttere har godt av

Skulle gjort masse for å være med på kurs med henne, selv om jeg tror man må forberede seg på at hun er litt streng :)
    Christina & Gino.

insolita
    Guest
    En evighet siden jeg har ridd for henne, men kan signere det som står her egentlig. Ikke noe for alle, men for de som tåler det er det veldig lærerikt.

Med stjerner i sikte Ingus sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Oslo, 18
    Bilder
    11
    Siter Opprinnelig skrevet av lenaulv Vis innlegg
    Rapport skal bli :)
    Må få noen til å ta bilder.
    Jeg skal se på, så om du sier fra når du skal ri kan jeg godt ta bilder for deg :)
    Alle de nevnte feilene forsvinner så snart hesten kommer under hjelperne.
    -Müseler

Jeg har ridd for henne i alle år, selv om det har blitt lite de siste årene hun har bodd utenlands. Hun kommer fra Frankrike og har tatt sin utdannelse der. Holdt på med feltritt som "ung" og startet mye da, men har hovedsaklig ridd dressur siden hun kom til Norge men ikke startet mye her. De siste årene har hun bodd i Portogal, men er hjemme med gjevne mellomrom. Hun instruerer på mange måter etter samme metode som Sally Swift om du er kjent med hennes bok om sentrert ridning. Fokuserer mye på sits og dens effekt på hesten. Har lang erfaring med mange typer hester og instruerer like gjerne om du har en arbeidshest eller flott ridehest. Hun er absolutt ikke snobbete.

Hun er som de andre sier en tøff dame, og tåler ikke noe _men_ i undervisningen. Har du invendiger lønner det seg å ta de tilslutt etter timen. Gjør som hun sier og spør etterpå. Hun er litt sær på det området. Men har et utrolig godt øye og har mange gode forklaringer.

har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    34
    Bilder
    6
    Skulle vært med på noe sånn jeg!! Høres ut som du får et fint kurs Lenaulv
    zinka mii<3 og Baronen hjemme igjen

Husk: En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie.. :P

Takk for alle innspill :)

Jeg gleder meg noe voldsomt.
    At damen fokuserer skikkelig på sits, er akkurat hva jeg vil ha.
    Det er for meg alfa og omega i ridningen.
    Jeg føler også et stort ansvar når jeg innrir min unghest- jeg må kunne sitte uten å forstyrre henne. Noe jeg garantert gjør, da jeg ikke er noen høyt skolert rytter.

Gråter jeg, finnes det tørkerull og nye forsøk.
    Skal ri hele fire privat-"timer" (totalt to timer solo oppdelt i to halvtimer lørdag og to halvtimer søndag ).

Ingus; supert!

Da er kurset vel overstått, og det første jeg vil skrive er:
    Jeg elsker Inger.
    Det er svært få menesker som gir så mye av seg selv generellt sett, og har den enorme lidenskapen når det kommer til å ha et ekstremt ønske om at rytter skal få det til.

Inger hoiet og skrek til tider, men jeg oppfattet det slett ikke som sinne, men som engasjement. Og jeg så varmen bak hoiengen, og dama har jo masse humor.

Ofte er det slik på ulike kurs at folk spør hverandre hvordan det gikk.
    Som om det var en tevling. Fikk jeg til alt Inger ville? Nei.
    Sa hun at jeg var veldig flink til å ri? Nei.
    Men jeg synes timene gikk "bra", da Inger åpnet noen dører for meg, og ga meg alt hun hadde.
    Hun så også en forbedring, og sa at jeg ville greie jobben med Sintra.
    Morsomt at hun så at Sintra var jobbet godt fra bakken.
    Måtte le litt da Inger ofte fremstilt som "livsfarlig" kysset Sintra.
    Lurte også på hvor jeg hadde fått tak i henne, og da ble jeg selvsagt smigret.

Vi er så heldige at vi nå får Inger en gang i måneden på stallen.
    Fy svarte som jeg gleder meg til å arbeide mot neste kurs.

Åh, er skikkelig misunnelig på den stallen deres, med masse gode trenere jeg har kjempelyst å ri for!

har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    34
    Bilder
    6
    Misunnelig her og!!!
    zinka mii<3 og Baronen hjemme igjen

Husk: En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie.. :P

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg