Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26

bitt trening på unghest?

Hvordan får dere til å trene unghesten deres til å ta bittet fint?
    Få de til å like bittet?
    Cowboys do it sooner or later, Cowgirls do it better!

finner et som er tynnest mulig og sørger for at det ikke er iskaldt når man putter det inn, så går det som regel veldig fint. :)
    Buarskogs Bris & Jestis Rihanna.

“If you always do what you always did, you’ll always get what you always got.” Kyra K.

gjør som mona, og passer på å gjøre noe hesten liker å gjøre mens de har bittet i.
    *Hvil i fred, Halo Po*
    <a href=http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=22373 target=_blank>Bloggen</a>

har blitt mamma <3 irenee sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Sted
    Mo i Rana
    Alder
    34
    Bilder
    6
    smøre bittet m melasse eller noe annet som smaker godt og pakke d inn imunnen:) Ikke tykt bitt da, men et smalt og delt bitt. Barbi syns d bare er knall m bitt:) og hun er bare 1,5 år snart
    zinka mii<3 og Baronen hjemme igjen

Husk: En ridder i skinnende rustning kan fort vise seg å være en idiot i aluminiumsfolie.. :P

Først og fremst finne ut at hesten er fin i munn, og ikke har vonde (ulve?)tenner som burde vært trukket først.
    Så, sørge for at bittet ikke er iskaldt, og at det passer, ikke er for tykt eller langt.

Mi brydde seg ikke døyten om bitt i munn første gang.

Berre putta det inn og hadde det der til ho var fortrulig med det, og det gjekk veldig kjapt.

At bittet passar/ikkje er kaldt og at hesten ikkje har vondt ser eg på som ei sjølvfølge uansett om hesten er 2 eller 20.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Samme som resten egentlig... Varmer opp bittet så det ikke blir kaldt og ubehagelig... passer på at det sitter greit med en gang, og ikke blir verken for stramt eller for løst. Putter det inni, har grime under hodelaget som jeg fester leietauet i, og så går vi oss en liten tur, slik at hesten får noe annet å tenke på egentlig... styrer og ordner en liten stund før jeg tar det ut igjen ( dette gjør jeg gjerne på turen når jeg før hesten begynner å reagere på bittet)... Lar det bli en del av stellet sånn innimellom. Gjør ingen ting ekstra ut av det, det skal bli like naturlig som å bli strigla, uten å gjøre noe ut av det liksom :)
    Når vi virkelig elsker noen, er til å begynne med vår største frykt at den elskede vil slutte å elske oss. Det vi burde frykte og grue oss for, er selvfølgelig at vi ikke skal slutte å elske dem, selv etter at de er døde og borte.
    ( Shantaram; Gregory David Roberts)

Smørte på honning på bittet de første 10 gangene hun hadde det i munnen. Samtidlig med at det er riktig tilpasset og riktig lengde på bitt, så gikk det som smurt!

Jeg kjøpte gummibitt med eplesmak jeg. Det fungerte veldig fint!

Nordlandshesteier Johanne S. sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Straumen
    Alder
    43
    Bilder
    3
    Men når dere sier det ikke tar lang tid før de godtar bittet lurer jeg på hva det innebærer, er det f.eks snakk om timer eller dager da? Vår åring har hatt bitt på noen ganger nå, vi har vært på tre leieturer og så har hun hatt det på inne i stallen to ganger. Hun tygger og tygger fortsatt og virker litt misfornøyd og jeg får inntrykk av at hun nå er "tregere" enn deres hester?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg