Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 31 til 37 av 37

Tråd: Saddlebreed?

Drar opp igjen denne... Er ikke helt det samme, men har de noe lignende for arabere "over there"? type kjøring og ridning? Ser på face at noe slektinger driver på med det, men tror de har araberer og lurer litt på hva de holder på med og om det er like gale som med Tennesee og saddelbred :)

Siter Opprinnelig skrevet av Kari&Fredrik Vis innlegg
    Drar opp igjen denne... Er ikke helt det samme, men har de noe lignende for arabere "over there"? type kjøring og ridning? Ser på face at noe slektinger driver på med det, men tror de har araberer og lurer litt på hva de holder på med og om det er like gale som med Tennesee og saddelbred :)
    *bump* fremdeles nysgjerrig :-p

jilmavi
    Guest
    Trur dei har sokalla park-klasser, kor dei traver rundt med høge kneløft, anten under rytter eller foran vogn. Er det det du meiner?
    Like gale som big lick blir det jo aldri, så...

høres ut som det er det :)

Det er vel hackney? De har slike kneløft fra naturen om jeg ikke tar helt feil (de gode).

En hest i tølt er en vippehuske ja.. Når fronten går opp er bakdelen nede, når brakdelen er oppe, er fronten nede. Midten av hesten er i ro.
    Har folatt åstedet for grønnere enger... Eller noe sånt. Jeg er i hvert fall ikke pålogget lengre.

jilmavi
    Guest
    Det her, ikkje sant?
    http://www.youtube.com/watch?v=sZdOb...eature=related

Hackneyhestar har høge kneløft, ja, men eg veit ikkje om dei er så store utanfor Storbritannia? I USA har dei jo masse araber- og morganhestar som går slike klassar. Hackneyhestar går vel kanskje først og framst foran vogn? (Kan aldri tenkje meg at det er behagelig å sitje oppå ein :P)

Er det vanlig å ri slike hester med vanlig engelsk sal også? Det ser jo totalt feil ut at de sitter så langt bak og innvirker hesten med stolsitsen sin. Skal ikke uttale meg egentlig, for kan ingenting om denne rasen slik ridemessig. Men den har vel samme ryggrad og oppbygning som alle andre hester? Vi kunne da aldri ha plassert en sal så langt bak på våre "vanlige" ridehester, eller? Er bare nysgjerrig :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg