Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 11 til 16 av 16
    Har ein noko tal på korleis utviklinga av stilte hestar har vore etter at det vart innført at dei kun kunne stillast på eigne utstillingar? Tenkjer då på marar. Så seint som i fjor kunne ein jo stille dei på utstillingar arrangert av NHS. Dette må jo vere mykje betre med tanke på å få vist flest mogleg?
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Siter Opprinnelig skrevet av Stinemor Vis innlegg
    Varmblods ridehest kan kun stilles på NV sine egne utstillinger!! OBS dette! For terminliste og avlsplan se www.norskvarmblod.no

Hopper i alle aldre kan stilles. Skal du vise bruksprøve må du melde på en utstilling der de har dette. Har hesten konkurransersultater å vise til behøver du ikke bruksprøve.
    Innen NV kan du nå KUN stille hoppa di en gang. (Unntak- 3års hopper kan vises en gang til) Den bedømmingen du får da blir stående!
    Gjelder dette fortsatt? Hoppa mi ble stilt for et par år siden, på hoppeutstilling for alle raser, fikk 3. premie... Betyr det at den egentlig ikke gjelder? Om den gjelder, kan jeg stille henne igjen? Hun var utrent og brunstig under utstillingen, så kunne tenkt meg å se om hun kunne gjort det bedre...

Siter Opprinnelig skrevet av RakelF Vis innlegg
    Gjelder dette fortsatt? Hoppa mi ble stilt for et par år siden, på hoppeutstilling for alle raser, fikk 3. premie... Betyr det at den egentlig ikke gjelder? Om den gjelder, kan jeg stille henne igjen? Hun var utrent og brunstig under utstillingen, så kunne tenkt meg å se om hun kunne gjort det bedre...
    Premien gjelder, men for å få full premiering må man ha godkjent bruksprøve, og det får man ikke på NHS sine utstillinger. Så muligens ville hoppa di hatt en høyere premie dersom hun ble stilt på godkjent utstilling i regi NV. Slik jeg har forstått reglene får man kun premiering ut i fra ekstriør når man viser på NHS sine utstillinger, og da kan man ikke få full uttelling (med mindre man har gode sportsresultater).

Hun avla rideprøve, men er mulig det var "frivillig" da. Vil gjerne stille henne igjen og evt sette føll på henne om hun får bedre karakterer da. Blir ikke før neste år uansett, men tenkte det var best å finne det ut og legge en plan...

Men stemmer det som sagt oppom her, at man bare kan stille hoppa en gang?

Tror jeg kontakter NV for å være sikker, men om noen veit skrik ut!:)

Man kan bare stille hoppa en gang ja på utstilling i regi NV. Men har man stilt på utstilling i regi NHS kan man likevel stille hesten på en NV utstilling. Unntaket for "en gangs regelen" er når man viser hesten til test, 3års og 4års testene teller ikke her så man kan vise hesten både som 3års, 4års og som voksen.

Bruksprøvene i regi av NHS er ikke godkjent i NV, derfor får man ikke full uttelling på premiering. Det eneste som kan gi full uttelling på en slik utstilling er at man har gode nok sporstresultater slik at man ikke har behov for en bruksprøve.

Ok, da forstår jeg litt mer. Takk for svar:)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg