Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
Lukket tråd
Side 3 av 29 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 286
    Er redd halve FH og vel så det hadde forsvunnet om rapporteringene direkte førte til poeng som igjen førte til ban. Hehe, beklager at det kunne tolkes slik, det var absolutt ikke meninga (men det blei en artig tanke av det)! :)

Nei, dere bruker rapporteringsknappen akkurat som før, og vi moderatorer tar tak i ting som blir rapportert, samt ting vi selv kommer over. På bakgrunn av diskusjoner oss i mellom og egne vurderinger utifra forumreglene, så deler vi ut poeng som listet i første innlegget. Da håper jeg det blei litt mer forståelig :)

Pseudonym
    Guest
    Det minner meg om skolen og annmerkninger, hoho.
    Men dette hørtes jo ganske bra ut da :)

Siter Opprinnelig skrevet av Silje Vis innlegg
    Jeg synes tiltaket virker fornuftig jeg. Så lenge det kan gjennomføres med full objektivitet!
    Det er dette med objektivitet som blir mye enklere her, for det ER mye enklere for oss å trykke på en knapp fremfor å faktisk skrive en PM og skrive "fyfy, nå har du vært slem!". I tillegg er det enklere å be en annen moderator ta seg av det dersom man selv føler man ikke vil, fordi da er det som sagt bare å trykke på knappen :) Ting går mye raskere, og dere brukere har mye bedre retningslinjer å holde dere til, noe som har vært fryktelig ullent frem til nå.

Vi setter stor pris på at dere tar i mot forslaget så bra, også håper vi på en god dialog fremover etter hvert som vi setter dette systemet i funksjon. Vi kommer til å ta en vurdering etter en stund og se hvordan dere og vi synes det fungerer. Målet vårt er at dette skal bli en okei løsning som fungerer godt både for dere og for oss!

Thumbs down

Siter Opprinnelig skrevet av Ragnhild Vis innlegg

- Ufin språkbruk – 1 poeng (forumregel 1, 2, 3, 4)
    - Personangrep – 2 poeng (forumregel 5, 9)
    - Brudd på opphavsrett – 2 poeng (forumregel 6)
    - Usømmelig innhold – 3 poeng (forumregel 9)

I tillegg har vi et par punkter vi føler er rett å gi en infraction for, men som ikke dekkes helt og fullt av forumreglene:

- Spam – 1 poeng (dersom man tydelig poster for å få opp innleggstelleren)
    - Nye tråder som lett kan søkes opp – 1 poeng (en post vi ikke kommer til å være hysteriske på, men ligger det en lignende tråd rett under så vil denne bli tatt i bruk)
    - Klage uten å si ifra – 1 poeng (om man i en tråd klager på at moderatorene burde gjort noe, uten at man rapporterer innlegget man mener burde vært tatt tak i)
    - Sletting av første innlegg i en tråd – 1 poeng
    - Oppretting av to brukere med vitende vilje – 3 poeng
    Går utfra at det er dere moderatorer som gir poeng?

Så nå når dere både er dommer og bøddel, må jeg si jeg er overrasket over at dere har med punktet "Klage uten å si ifra"
    Dette er å gå over streken i hva man kan kontrollere. At dere mottar klager i en tråd, må dere bare godta.

Annet: hvordan skal dere kunne ha kontroll med at en bruker har opprettet to brukere? eneste måte å finne ut av dette på, er å få leverandør av brukerens internettlinje, til å oppgi brukers ip-adresse, og det er noe dere aldri vil få tak i.

Så vil jeg gjerne ha definert "Ufin språkbruk". Det er et meget vidt begrep, og spranget mellom enkelte deler av landets definisjon av dette, er ganske stor. Forumregel 1,2,3 og 4 definerer ikke "ufin språkbruk"

Så når det kommer til personangrep. I det siste har det vært definert "personangrep" ut av det blå. Der jeg ikke kan skjønne hvor definisjonen av personangrep har gjort seg gjeldene. Forumregel 9 sier følgende: Dine innlegg skal ikke skrives på en slik måte, at de kan oppfattes som støtende for andre. Dette gjelder også med hensyn på bildebruk, og linker det lenkes opp til i debattinnleggene.
    Hva som oppleves som støtende for Ola eller Kari, er jo litt vanskelig å holde oversikt over.

Her en greit ordning at dere prøver å holde en lik linje ovenfor alle brukerne, men reglene dere definerer etter, er såpass tolkbare, at det uten problem vil være mulig "å se gjennom fingrene" på enkelte, mens dere kjører strengere mot andre. Dere som moderatorer er også så forskjellig, at dere vil ha vanskeligheter med å reagere likt.

jeg er 70% negativ til denne ordningen, da jeg synes den er for svevende.
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Siter Opprinnelig skrevet av julnil Vis innlegg
    Går utfra at det er dere moderatorer som gir poeng?
    Det er da betryggende, istedet for at det er brukerne som finner det for godt å gi poeng til folk...

Annet: hvordan skal dere kunne ha kontroll med at en bruker har opprettet to brukere? eneste måte å finne ut av dette på, er å få leverandør av brukerens internettlinje, til å oppgi brukers ip-adresse, og det er noe dere aldri vil få tak i.
    Jo IP adresser er ikke hemmelige greier. Du legger den igjen overalt du er men mindre du bruker en proxy server.

Åh, for et fantastisk system. Dersom man faktisk er så sleivkjefta at man klarer 18 poeng.. hohoho..
    Men spam - hvis noen har fått seg ny hest, og man bare poster en smiley (kanskje det har vært diskutert på et av aldersforumene og man har en "intern" smiley eller lignende, og da kan det kanskje virke som et forsøk på å få opp innleggstelleren), og når vi på ung skal demonstrere lite aktivitet ved å bare si "lalala" eller lignende.. altså, hvor strenge er dere faktisk på det punktet? Eller er det mer når en debatt tar av, og ti stykker bruker den "popcornsmileyen" eller at folk legger inn link til bloggen sin eller lignende på absolutt hver eneste tråd? Og går det å klage på "poengene"? :)

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    Det er da betryggende, istedet for at det er brukerne som finner det for godt å gi poeng til folk...

Jo IP adresser er ikke hemmelige greier. Du legger den igjen overalt du er men mindre du bruker en proxy server.
    men nå har de fleste dynamiske ip-adresser utad. Er bare internett-tilbyder som vet hvilken range som er tildelt de enkelte kunder, og på hvilket tidspunkt den og den adressen har vært brukt
    Sist endret av julnil : 04-07-2009 kl 14:46
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Chevaleresse
    Guest
    Så langt har vi i allefall greid å spore opp hvem som har hatt flere brukere så regner med vi får til det fremover også.

Mvh Torill

Man merker vel om folk har flere brukere ved et uhell eller flere brukere for å lage f****skap..... Så ser ikke helt poenget i å spore IP-adresser osv osv...

Jeg synes dette høres ut som et bra tiltak. Jeg stoler på at moderatorene er såpass objektive at de greier å gi poeng rettferdig. :)

Men jeg har noen spørsmål..

Hva defineres egentlig som ufin språkbruk? Gi eksempel?
    Kan dere (du, Ragnhild?) gi eksempel på personangrep? Noen TS skriker til når noen sier "denne saken er teit" til en TS, men det er jo ikke personangrep.

Utover det synes jeg dette høres flott ut!

Julnil: Når noen klager over moderatorenes fravær i en tråd, uten å sende inn klage (øh, du skjønner :p), da synes jeg det er på sin plass å få en "prikk".. Ikke sitt og riv kjeft uten å gjøre noe med det, det koster ikke så mange kalorier å trykke på rapporteringsknappen eller sende PM til en moderator eller tre. :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg