Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 20 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 192

Stjerna mi skal avlives!

For 2 mnd styrtet ponnien i ridehuset meg oppå, skummelt. Dyrlegen vår kom og sjekket henne og vi fant ut at vi måtte sprøyte. Det var greit. Sprøytet henne med halvparten kortison og betenelsesdempende. Skrittet henne i 14 dager - snill hest om bare litt sprek. Vetrinæren kommer tilbake, hun er ikke så mye bedre og vi velger å sprøyte igjen - nå trodde vi alle hun skulle bli frisk. Sant skal sies begynte å trave litt etter første sprøyting forde hun virket så fin.

Skritter 2 uker til, hun virker fin, litt til og fra halt, men ok. Martin skjekker henne igjen forrige fredag og da begynner marerittet:( Hun klarer nesten ikke å trave for hun er så halt, han vil ha henne ned på høyskolen og rønke, det vil ikke vi, for vi vet på en måte at hun ikke vil bli frisk. Gammel sprangponni, gått masse store klasser og beina begynner å bli slitene. Vet sier vi bare skal fortsette å skritte.

Vi reiser til å Ålesund på lørdag morgen og en vennine av meg skal passe henne. Jeg sier hun må passe på halen for hun klør så fælt i den. Det gjør hun. Kommer hjem sent mandag og drar rett i stallen. Mamma titter på halen og den er HELT HELT jævlig. Hun flasser helt ekstremt og hele halen faller av. Hun har det veldig veldig vondt. Vi ringer vet igjen. Han skal komme neste dag. Han kommer, mener det er insekter, noe jeg virkelig ikke tror på. Vasker henne godt, med jod-svamper. Skal hente switz dagen etter. Ok.

Dagene går og ingen ting bliri kke bedre egentlig. Finner ut av vi skal sette henne på beite og bare la henne være hest en periode - om hun klarer å følge med den andre hestene. Lille vakre jenta mi har det så vondt. Hun vil nesten ikke være med ut av boksen om dagen. Hun klør over hele kroppen og røyter som det skulle vært midtvinters. Hun er hoven i ene bakbeinet og kneet hennes er også hovent.

Men det værste av alt er at jeg skal miste den hesten som betyr mest for meg i hele verden. Nesten hver dag i 6 år har vi vært sammen. Hun stoler 200 % på meg - veldig redd for mennesker. Hvordan skal jeg overleve det? Jeg fatter det ikke - skjønner det virkelig ikke. Prøver å være sterk, når jeg er sammen med henne, men det er ikke lett. Bruker mye tid alene bare vi 2 om dagen, gresser og duller. Virker nesten som hun skjønner hva som skal skje.

Elsker deg, jenta mi og kommer alltid til å gjøre det. Du er hele verden min og du kommer alltid til å være med meg. Har deg enda noen uker til og det er godt. Vi skal bruke disse ukene godt, det lover jeg. Kan ikke få sagt hva du betyr for meg. Alle opplevelsene, alle de gode stundene. Det er snart slutt, hvorfor? Lille engelen min <3
    Sist endret av Jossa : 22-06-2009 kl 11:32
    There is something about riding down the street on a prancing horse that makes you feel like something, even when you aint a thing...
    ~Will Rogers~

Karen
    Guest
    uff, trist, men i sånne tilfeller er det kanskje best å la hesten slippe alle smerter?! mange klemmer til deg

Ja, det er nettopp derfor vi gjør det, den har det vondt.
    There is something about riding down the street on a prancing horse that makes you feel like something, even when you aint a thing...
    ~Will Rogers~

Hvor gammel er hesten?

Om hun allikevel ikke har mange år igjen, så skjønner jeg at det er greit å la henne slippe.

Kan være det mangler mye informasjon i dette innlegget, angående hennes tilstand. Men utfra slik jeg leser, synes jeg ikke det er gjort mye for å finne ut hva som er årsaken til problemet.

Hvorfor sprøyte? Hvorfor halter hun? Har hun fått en låsning som er årsaken til haltingen? Er hun hoven pga en forstuing. En forstuing kan ta lang tid å gå tilbake, og man kan ha vondt og være hoven. Hjelper ikke å sprøyte mot slikt.

Hvorfor klør hun? Reagerer hun på insektsmiddelet, shampo?
    Har hun fått ringorm? Lus?
    [CENTER]dere finner meg på [URL="http://www.equiforum.net"]www.equiforum.net[/URL]
    [/CENTER]

Vi vet det har ligget noe i det kneet lenge, ble sprøytet vintern for halvannet år siden i 3 knær pga bettenelser. Vi gidder faktisk ikke å skjekke opp og ned, fram og tilbake når vi ser den har så vondt og vi regner ikke med at den blir frisk heller når den nesten hopper på 3 bein i skritt. Det bakbeinet tror vi er hovent forde hun avlaster frambeinet pga hun har det så vondt. Låsninger, neppe. Hun er myk som smør i resten av kroppen.

Jeg vasker hesten min kun med lactasyd, så shampoo reagerer hun ikke på. Bruker ikke insektsmiddel, det tåler hun ikke. Lus, neppe, hun står på stall med konkuranse hester, så lus kommer neppe inn i vår stall. Ringorm, nei, nettopp fått 2 ormekurer.
    ~Will Rogers~

Hesten ble 17 forrige mandag:)
    ~Will Rogers~

Håper det går bra med hesten din, men det at du står på en konkurransestall har ikke noe å si om dere får lus eller ikke. Lus kan smittes via høy, flis, mennesker, andre hester, utstyr osv.

Javell, men nei, vi har ikke lus i stallen.
    ~Will Rogers~

Siter Opprinnelig skrevet av Frida&Jameel Vis innlegg
    Håper det går bra med hesten din, men det at du står på en konkurransestall har ikke noe å si om dere får lus eller ikke. Lus kan smittes via høy, flis, mennesker, andre hester, utstyr osv.
    Ja, vi hadde lus på stallen og den har mest sannsynlig kommet av at fol har gått med samme klær i forskjellige staller. Skal veldig lite til, kan komme av at man bare bruker hjelmen sin til å ri en hest i en annen stall. Kan jo også smitte på konkurranser hvis en klapper hesten til en annen etter å ha tatt på sin egen hest e.l.

Håper hesten får det fint den siste tiden. Det er nok det beste å la den slippe når den har så vondt, ja:)
    Kristine & Siljan Gutten<3

Takk for det:)
    ~Will Rogers~

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg