Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Import av hest, et spm!

Man skal jo betale 25% av kjøpesummen. Men hva gjør man når hesten ikke er betalt for? At man skal ha hesten hjem hit uten å betale for den altså.

Dette er fra sverige.
    *Hvil i fred, Halo Po*
    <a href=http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=22373 target=_blank>Bloggen</a>

og en Pille på slep StelpaogMalin sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Oslo/Ås
    Alder
    28
    Da betaler du vel 25% av det den er verdt? Sånn jeg har forstått det i alle fall
    Stelpa fra Toregarden<3
    Never give up on the things that make you smile.

så man skal betale for å få en hest man selv eier inn i Norge? Teit :P
    *Hvil i fred, Halo Po*

og en Pille på slep StelpaogMalin sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Oslo/Ås
    Alder
    28
    Tror det er greia, ja
    Stelpa fra Toregarden<3
    Never give up on the things that make you smile.

hmm, leste i en annen tråd om at hvis man betaler mindre enn 6000 for hesten så kan man ta med seg hesten som reisegods om man selv har oppholdt seg i Sverige i mer enn 24 timer.

Noen som vet om dette stemmer?
    *Hvil i fred, Halo Po*

huzul og kaldblods Grisou sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    53
    Siter Opprinnelig skrevet av Miroxx Vis innlegg
    hmm, leste i en annen tråd om at hvis man betaler mindre enn 6000 for hesten så kan man ta med seg hesten som reisegods om man selv har oppholdt seg i Sverige i mer enn 24 timer.

Noen som vet om dette stemmer?
    Desverre bestemmer tollen verdien av hesten din. Vi fikk oss en ikke så liten overaskelske på tollen - hestene våres var plutselig 4ganger så mye verd en vi fikk takst på i Tyskland. Ikke noe and å gjøre med en å betale :(
    unskyld "kreativnorsken" min, jeg prøver så godt jeg kan

Siter Opprinnelig skrevet av Grisou Vis innlegg
    Desverre bestemmer tollen verdien av hesten din. Vi fikk oss en ikke så liten overaskelske på tollen - hestene våres var plutselig 4ganger så mye verd en vi fikk takst på i Tyskland. Ikke noe and å gjøre med en å betale :(
    :shock:
    Virkelig?
    Selv om man har papirer som bekrefter verdien til hesten?
    Har mine sterke tvil om at de i tollen har begreper om hva diverse hester er verd, så det var en hårreisende regel.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    53
    Siter Opprinnelig skrevet av Nina Vis innlegg
    :shock:
    Virkelig?
    Selv om man har papirer som bekrefter verdien til hesten?
    Har mine sterke tvil om at de i tollen har begreper om hva diverse hester er verd, så det var en hårreisende regel.
    Desverre ja, dem gikk etter premeringer ol. Vi hadde full takst på hestene våres men det hjalp ikke. Grisou er datter til Blacky og født hos oss så vi "kjøpte" henne ja aldri. Fylkesveterinæren og Avslorganisasion vuderte begge - Norsk toll vurderte noe and og så stå transportøren på grensa med to valg - betaler eller reiser tilbake. Transportøren ringte og vi betalte så klart - hjalp ikke heller å klage på etterkant. Tja - nå vet vi i allefall hvor "verdigfull" våre "rideesler" er

Siter Opprinnelig skrevet av Grisou Vis innlegg
    Desverre ja, dem gikk etter premeringer ol. Vi hadde full takst på hestene våres men det hjalp ikke. Grisou er datter til Blacky og født hos oss så vi "kjøpte" henne ja aldri. Fylkesveterinæren og Avslorganisasion vuderte begge - Norsk toll vurderte noe and og så stå transportøren på grensa med to valg - betaler eller reiser tilbake. Transportøren ringte og vi betalte så klart - hjalp ikke heller å klage på etterkant. Tja - nå vet vi i allefall hvor "verdigfull" våre "rideesler" er
    For noen håpløse regler. Blir helt matt noen ganger jeg. Håper jeg ikke skal kjøpe hest fra utlandet noen gang.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Ble medlem
    Nov 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    53
    Kanskje er du da heldig og tollen bestemmer verdien lavere ? Neida, det var lit av en sjokk 2år siden. Men angrer så klart ikke å hå hentet våre "øyestjerner" hjemme på gården.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg