Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 114
    En skimmel hest kan ha alle grunnfarger - rød, brun, svart, gul, borket osv. - hvor skimmelgenet bleker grunnfargen.
    Føll med skimmelgen blir faktisk født med en mørkere farge enn uskimle. En svart(blåskimmel er født kullsvart - og blir lys, mens en "vanlig svart" er født grå og blir mørkere.

Ja, det var kanskje Kjell Bjarne - når jeg tenker etter - var ihvertfall kaldblods. Men om han er hingst, kan jeg ikke huske.

insolita
    Guest
    Kjell Bjarne er ikke etter Moe Odin, for han er ikke kaldblods. Skimle varmblodstravere er ikke uvanlig, men skimmel kaldblods har jeg aldri sett.

Kjell Bjarne er jo kanonkul Bakbeina hans er jo "all over the place" når han løper, og hvilken energi han har i hvert steg! Men kaldblods er han nok ikke.

Skulle gjerne likt å se en skimmel hingst etter Moe Odin ja!:p Men for interesserte vet jeg om en 3 års hingst etter Lome Elden som er sort med hvite stikkelhår, hvit hale og sølv/hvit man.

idak
    Guest
    Kul att det blev lite diskussion. Vi letar fortfarande efter kallblodstravare som är skimmel. Det är svårt att prata med DNT eftersom många hästar är registrerade som grå men faktiskt är bork.

Siter Opprinnelig skrevet av Mentos Vis innlegg
    Kjell Bjarne er jo kanonkul Bakbeina hans er jo "all over the place" når han løper, og hvilken energi han har i hvert steg! Men kaldblods er han nok ikke.

Skulle gjerne likt å se en skimmel hingst etter Moe Odin ja!:p Men for interesserte vet jeg om en 3 års hingst etter Lome Elden som er sort med hvite stikkelhår, hvit hale og sølv/hvit man.
    En slik har vi.
    Lene

insolita
    Guest
    Jeg har vært noen år i sporten og har fremdeles til gode å se en skimmel kaldblods, så å lete etter en slik blir vel som å lete etter nåla i en høystakk. Jeg kan ikke begripe hvorfor det er trist at enkelte farger er sjeldne hos kaldblodstraveren. Og når løsningen er å bruke urdårlige merrer bare fordi de har "kul" farge... Nei, da synes jeg ikke det tilfører kaldblodsen noe som helst positivt.

Til gjengjeld finner man jo innimellom slike som Frons Balder da
    Lene

insolita
    Guest
    Joda, dukker det opp så dukker det opp. Bokli Balder (og Lome Elden) har det jo med å gi litt spesielle farger. Men å bruke en merr med under 100 i avlsindeks, med dårlig stamme, ingen egenprestasjoner, nei det tar jeg ikke som seriøs avl på sjeldne farger. Det er jo fargeavl på sitt værste.

Junior Member linki sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sande vestfold
    Alder
    42
    Bilder
    4
    Vi har en blakk kaldblodshoppe: Lannem Sylvia

Junior Member linki sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sande vestfold
    Alder
    42
    Bilder
    4

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg