Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 25 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 245

Isiser som har betydd mye for deg i årenes løp..

Tja.. Kjeder meg på en lørdagsnatt.. Så lager ny tråd.. Isiser du har stelt,ridd,hatt noe med å gjøre i årenes løp! Gjerne med bilder, og noen ord.
    Får lage ei liste for meg sjøl...

-Freyja fra Bostrak født 97 e Kolgrimur, u Skytla fra Tjomsemoen, ue Heljar. Min nåværende hest. God venn og turkamerat- Dame med egne meninger. Prøver oss litt i konkurranser på sikt, for gøy.

-Røgg fra Hommen e Heljar u Stella fra Fosse, ue Roði fra Brúnastöðum. Rød hoppe født 94. Verdens nydeligste hest. En kjempesart sjel, veeeeldig skvetten og vár.. Men det er noe ved henne.. Kan ikke forklares.. En venn for livet når man fikk komme innpå henne, og det var det ikke alle som fikk.. Gangartsmessig ikke noe stort, så godt som 3-gjenger.. Solgt til en trivelig familie.

-Brúnka fra Stora-Hofi e Stigur frá Kjartansstöðum u Harpa frá Stora Hofi ue Nattfari frá Ytra-Dalsgerði. Født 1988. Nydelig liten krutt-tønne. Morsom hest å ri, god å sitte på. 5-gjenger, med god pass. Brúnka er umulig og ikke like.. Dessverre halt for tida.. Håper hun blir frisk..

-Frøya frá Hommen e Vörður fra Aase, u Stella fra Fosse ue Roði fra Brúnastöðum. Rød hoppe født 85. En av mine første hestekjærligheter. Heller ingen gangartsstjerne, og sær med andre hester.. Hun var snill og grei. Var glad i Frøya. Solgt.

-Haldur fra Hommen e Ljómi fra Koti u Stella fra Fosse. Født 1986. Rødblakk vallak. Ingen gangartstjerne denne her heller.. Men det er likevel denne hesten sin skyld at jeg er såpass hestegal som jeg er, og at islandshester står høyest på lista. Min aller første yndlingshest. Døde dessverre av tarmslyng.. R.I.P.

-Stella fra Fosse e Roði frá Brúnastöðum u Gola frá Stora-Hofi, ue Goði frá Árnanesi. Født 1976, rødblakk. Stella kan vel sies å være en antikvitet, hun rundet 30 nå i sommer, men er still going strong, selvfølgelig noe stiv, og trenger tid på å gå seg i gang, men hun sier ikke nei takk til en liten tur enda. Nydelig og godmodig hoppe. Mor til en hel liten flokk, og læremester for et utall unger gjennom sitt liv.

Sånn ellers vil jeg nevne:

-Mai fra Røysland e Starri.
    -Blær fra Røysland e Heljar.
    -Glá fra ? (Røysland-hest)
    -Feykir fra ?
    -Dreyra fra Lian.
    -Lilja fra Hommen e Mosart fra Gardabæ.
    -Eiki fra Hommen etter Jarl fra Miðkrika.
    -Fjalar fra Hommen e Kolgrimur.
    -Embla fra Hommen e Gustur fra Miðsitju
    -Starra fra Nobo e Starri.
    -Iðunn fra Hommen e Mosart fra Gardabæ.
    -Flekkur fra Damman e Solon Islandus fra Selfossi.
    -Starkaður fra Stangarholti e Starri.
    -Muggur frá Jeppestøl e Heljar.
    -Ferill fra Stangarholti.
    -Eitill fra Gullberastöðum.
    -Læna fra Hommen e Blakkur fra Hafnarnesi.
    -Skúfur frá Syðra-Skörðugili.
    -Skaugvind(Skogvind) frá Esketveit.
    -Amadeus fra Egg
    -Nasi fra Stadartungu
    -Sleipnir fra Hommen
    -Hjørtur fra Helgen e Roði fra Brúnastöðum.
    -Mini-Sleipnir

Tja... Det var de jeg kom på i farta...

Silje og Tindra
    Guest
    Kjapt og uten bilder og greier:
    Enja fra Tryggheim: første isisen jeg red. Hesten til svigermor. Naturtølter, og Silje ble veldig stolt fordi hun fikk til å tølte.
    Frøya/Fenja fra Liheim: besteste lille isisen på jord.
    Vignir fra Teland: besteste lille isisen på jord 2.
    Sunnanvindur fra Langholti II: lærte meg mye. Som at å fôre fra hendene er dumt (det er vondt å bli bitt), å falle av er vondt, aat hvileperioder kan forandre en hest helt, osv.
    Tindra fra Hagen: min egen, lille. <3

Synes det er så morsomt jeg, Hanna, at du har holdt på med han der skaugvind-hesten. Er faren til den første hoppa mi hehe..

Uh, dette kan bli langt

For å begynne med begynnelsen..

Ymir fra Hofdølum, rød vallak født 85, e. Raudur fra Hofdølum ee. Raudur fra Kolkuosi og Perla fra Hofdølum. 4gjenger, snill som dagen er lang. Rei lille Imsibimsi hos Kari Anne på Ree, og hadde hoppa mi oppstalla hos han seinere.

Runa fra Fyresdal, rød hoppe f 89, etter nevnte Skaugvind og Hafeta fra fyresdal. 5gjenger, frekk som et h** men en hest jeg lærte utrolig masse av!

Somi Trollangangir/Fra Kjellebakken, svart vallak, f 87, 5gjenger som jeg hadde mine første passopplevelser med. Eies nå av Dagfinn Høybråten.

Litla-Kaia fra Nordre Holt, ei skimmel hoppe som gikk litt i skolen på Ree..

Normann fra Innra-Holmi, rød med bles, 4 gjenger. Skulle egentlig kjøpt han en gang i tiden. Fin hest.

Thor fra Felli, svart vallak, født 89. 5gjenger med masse vilje. e. Blakkur 999 fra Hafnarnesi og Grana fra felli. Eide han i 6 år :)

Sindri fra Sydn-Brenniholi, rød vallak som gikk på Ree. Skikkelig flott hest, men hadde problemer med ryggen/skuldra og ble avlivet..

Bragi fra Lyndi, f 98 (?) skimmel e. Kolgrimur Gode. og Øgrum fra Lyndi. En herlig klump!

Dynur fra Vatnsleysa, rød vallak f 91 e. Baron fra Vetnsleysa og Dad fra Kolkuosi ue Hørdur fra Kolkuosi. Samme mor som verdensmester i T1 fra Seljord, Thyrill fra vatnsleysa. Utrolig morsom hest! eide han i 5 år.

Snorri fra Stugudal, e. starri fra hvitanesi og Snelda fra fløgu, f. 01. En skikkelig rakker som jeg la masse jobb i fra begynnelsen. En båden morsom og frustrerende hest, men god blir han! Eies nå av Katinka&Snorri her inne!

Eldkula fra Teland, f 02 e. Sær fra Bakkakoti og Elding fra Akurgerdi, bleik hoppe, 5gjenger med et supert temperament. Lille gulljenta mi det!

Inga fra Frøvik, f.96 e. Spænir fra Efri-Bru og Katla fra vikingstad. avlshoppe på Teland og bla mor til Thor, Rakel, Raudhetta og Nasi fra frøvik. Ei utrolig skrue hu der, sprengvillig og morsom! 9,5 for tølt!

Leikn fra Ytra-Dalsgerdi, f 99, svart hvit flekkete hoppe e. svartur fra Unalæk og Luta fra Ytra-Dalsgerdi med 10 og 9,5 for pass.
    Verdens herligste hest! skikkelig passrotte. bedømt med 7.98 nå, med bla 8.5 for pass og vilje. Kua mi! *savne kua*

Hugur fra Stora-Hofi, rød vallak f 93 e Dreyri fra Alfsnesi og Hugsyn fra Stora-Hofi, 5gjenger, og en skikkelig spesiell og herlig klump :) glad i deg vennen!

Skuli fra Stora-Hofi, f 99 e. Stigur fra Kjartansstødum og Hresso fra Stora-Hofi, rød vallak, 5gjenger med skikkelig pass. Kjempehest.

Bæring fra Stora-Hofi, e Stigur og Hugsyn. f. 00, svart vallak. en smule spesiell, -litt gal og klikka tidligere.. blir fin han :) Han har endelig fått nervene under kontroll...

Ylur fra Stora-Hofi, e. Stigur. rød liten vallak, finfin liten hest. 5gjenger.

Helgi fra vinkærgård, f 02, e. Glitnir fra Strandarhøfda. rød vallak. blir skikkelig passhest!

Sleipnir fra Stora-Hofi. f 95 e. Farsæll fra asi og Rispa fra Stora-Hofi. 5gjenger, kanongod hest men noe ødelagt i munnregionen... villig og morsom ridehest. Marlen sitt gull. Glad i Sleipnir vi!

Floi fra Husavik, hingst f 94 e Gustur fra Holi og Urd fra Hvassafelli, skimmel og verdens BESTE hest! 5gjenger seff. Mitt hjertebarn.

Bruni fra Stora-Hofi, f 01, skimmel hingst e Hrimbakur fra Holshusum ee Baldur fra Bakka og Raudhetta fra Saudarkroki e Gaski fra Hofsstødum. 5gjenger og utrolig herlig! litt min sin!

Grimm fra Sparstad, f 99, rød vallak e Asi fra Jor og Lausa fra sparstad. Spennende hest, men trenger mere tid på seg. 5gjenger..

Gloi fra Lynghaga, f 95, rød vallak e Kriki fra Hellulandi og Rimma fra Asgardi. Bror til saga fra Lynghaga, med gode resultater på Island.
    5gjenger med gode gangarter. villig og morsom hest!

Kolgrimur fra Kjarnholtum! f 83, hingst, bleikalott e Hraunar fra saudarkroki ee Ofeigur 882 fra Flugumyri og Glokolla fra Kjarnholtum. Videre presentasjon er vel overflødig. En utrolig godgutt. Glad i deg!!

Starri fra Hvitanesi, f 93 e Orri fra Thufu og Dyrdmunda fra Hvitanesi. svart, 5gj hingst. Utrolig snill og morsom hest!

Ofeigur fra Espeland, vindott, e Heljar fra Vatnsleysa. Spesiell...

Så nevner vi bare noen sånn fort...
    Sæla fra Teland
    Spes fra Teland
    Øsp fra Teland
    Boel fra Stora-Hofi
    Vaka fra Vatnsleysa
    Hvatur fra Hvitanesi

.... og blabla bla.. krampe i fingre og tær her nå.. sikkert glemt mange!!

Ef ég ætti þrjár óskir, þá ég óskaði mér. Að ég gæti flogið, flogið til þín. yfir fjöll, yfir höf. til þín

Bruni frá Stóra-Hofi - Glói frá Lynghaga - Leikn frá Ytra-Dalsgerði - Leiknir fra Teland - Hrímbakur frá Hólshúsum - Sena frá Strandarhöfði - Eyjadís fra Hrímhestar - Váli fra Hrímhestar - Baltasar frá Strönd

Mari
    Guest
    Eh, min erfaring er heller tynn, dessverre.

Geysir fra ?: Nydelig vallak født 1990, importert fra Island. Møtte han første gang i fjor, fikk ri han endel på nyåret. Meningen var at jeg skulle ha han på fòr sommeren 2006, men slik gikk det ikke... Lille Geysir ble avlivet med skade på våren i år. Det er hans fortjeneste at jeg faktisk digger isiser nå.

Har ikke ridd så mange jeg heller, men..

Akra fra Tiller: Ei litt lat men utrolig fin jente. Hun var den første isisen jeg ridde. Hun gikk både tølt og pass(grise? ) med meg på ryggen.

Mørk fra Hjardarhaga: Utrolig livlig jente som virkelig liker å gå frem, helst i full fres! Hun er bare fantastisk. :)

Nå er jeg på litt tynn is da jeg har null peiling på Islandshest. Men har ridd endel/litt på den ene islandshesten som står på stallen. Den heter Tinnson frå Furuhovde om jeg ikke husker helt feil. Kjempesøt pelsdott =) Han er vel 18 år nå, og svart med afrolugg, hehe.
    *~*~*Lill*~*~*

Therese
    Guest
    Kjenner bare en isis, og det er Nattfari fra stall driveklepp (eller noe i den duren). Har ridd litt på han opp i gjennom de siste 5 årene, ikke gjennomridd i noen gangart fra før av så kan ikke si så mye mer enn fantastisk snill hest! :)

Skaugvind, eller Skogvind, som vi sier, ja.. Han har TO gangarter han... Grisepass og kryssgalopp.. Også har han også evnen til å bli frekk som f*** om han får lillefingeren.. Han er vel en smule frekk uansett, men.. hehe.. Han er søt, og alltid i godt humør.. Tutler rundt i grisepass med hvem som helst på ryggen.

Boel fra Stora-Hofi er stammemessig ganske lik Brúnka fra Stora-Hofi som jeg har ridd mye. Det er litt artig Brúnka er ei krutt-tønne, morsom hest

Siter Opprinnelig skrevet av Irja&Freyja
    Skaugvind, eller Skogvind, som vi sier, ja.. Han har TO gangarter han... Grisepass og kryssgalopp.. Også har han også evnen til å bli frekk som f*** om han får lillefingeren.. Han er vel en smule frekk uansett, men.. hehe.. Han er søt, og alltid i godt humør.. Tutler rundt i grisepass med hvem som helst på ryggen.

Boel fra Stora-Hofi er stammemessig ganske lik Brúnka fra Stora-Hofi som jeg har ridd mye. Det er litt artig Brúnka er ei krutt-tønne, morsom hest
    Hehe.. søtt da

Boel er også noe for seg selv ja. En herlig liten skapning :)

Ef ég ætti þrjár óskir, þá ég óskaði mér. Að ég gæti flogið, flogið til þín. yfir fjöll, yfir höf. til þín

Bruni frá Stóra-Hofi - Glói frá Lynghaga - Leikn frá Ytra-Dalsgerði - Leiknir fra Teland - Hrímbakur frá Hólshúsum - Sena frá Strandarhöfði - Eyjadís fra Hrímhestar - Váli fra Hrímhestar - Baltasar frá Strönd

min Look-ass (Lùkas fra Strandarhofdi, største rompa i Gladur , og ellers i islandshest Norge)

Hjalti fra Teland.. Min største kjærlighet og første møte med islandshest.

Humor fra? Første hesten jeg red på Teland, innbilte meg at jeg var verdensmester i tølt.. (hømhøm)

Jørp fra? Lille tusta med laaang man( Teland)

Gumi fra ? (Teland) Innbilte meg en stund at han var perfekt for meg...

Fengur fra Reykjavik.. Angrer angrer angrer på at jeg ikke kjøpte han! er nå den beste 5-gjengeren ho har ( ho som eier han) skal på holar nå..

Lilta Jørp fra Alfholum: første hesten jeg gangsatte!

Skakka-Blesa fra Alfhoum: min hjernehalvdel ( ikke spør)

Alfadis fra Alfholum, lydigere hest skal man lete lenge etter..

Thor fra Felli.. Hesten jeg drømte om å ri ( haha Tine, er faktisk sant!)

og sist men ikke minst! Super-vingen ( Vingthor fra Skarholt.. :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Lignende tråder

1. Isiser i Fet og omegn
    Av Pseudonym i forumet Etterlysninger
    Svar: 8
    Siste innlegg: 13-08-2008, 17:01
  2. Pysete isiser?
    Av Ragnhild i forumet Islandshest
    Svar: 22
    Siste innlegg: 21-09-2007, 11:40
  3. Isiser på is!
    Av Shadowfax i forumet Mellom himmel og jord
    Svar: 25